Upravit stránku

Pozor na rychlé stárnutí technologií
na vašem e-shopu

Rádi bychom vás informovali o tom, jak to je s technologiemi a jejich životem. Aktuální verze e-shopů, kterou jsme vám spustili před lety, již zastarala. Máme pro vás hned několik doporučení, proč přejít na novější řešení. 

Jak je to sživotností technologií

Pro chod našich e-shopů je důležitý programovací jazyk PHP. Na této technologii běží podvozek našich e-shopů - pokud tedy máte e-shop ve verzi 1.32 a starší (spuštěný v roce 2013 a dříve). Případně se můžete zeptat naší technické podpory, jakou verzi e-shopu vlastně máte. 

Samotné PHP se vyvíjí velice rychle. Od vydání nové verze je její podpora na cca jeden rok a další rok jsou opravovány chyby. Což je krásně vidět níže na přiloženém grafu. E-shopy verze 1.32 a starší běží na PHP 4 a nižší, tedy na technologii, která již nemá více než 9 let bezpečnostní záplaty.

zdroj: www.php.net

Hlavní jebezpečnost

HTTPS je základem bezpečnosti a důvěryhodnosti. Již nepodporovaná verze PHP je samozřejmě výrazně náchylnější k útokům zvenčí. Jen v roce 2018 bylo zaznamenáno v ČR okolo 3 mil. samostatných kyber útoků.

Nové bezpečnostní standardy implementujeme již jen u nejnovější verze naší e-commerce platformy eBRÁNA e-shop 2.0. Tyto technologie samozřejmě pravidelně aktualizujeme, a díky pronájmovému modelu tak nová platforma stárne pomaleji.

Responzivní design jako bonus

Moderní responzivní šablona nabídne přehlednost na každém zařízení od televize po telefon. Navíc vyhledávače dnes výrazně upřednostňují řešení, která jsou rychlá i na mobilním připojení.

Dlouhodobě testujeme rozdíl konverzního poměru mezi starou a novou verzí e-shopu. Z našich testů vyšlo, že konverzní poměr vzrostl průměrně o 42 %. Dnes je dle komodity mobilní návštěvnost mezi 40-60 %. Přechodem na novou platformu můžete krom zvýšení bezpečnosti zvýšit i obrat e-shopu až o 30 %.

Takže ve zkratce.Proč se se starým e-shopem rozloučit?

Bezpečnost, rychlost, nové služby. To jsou hlavní důvody. Určitě si říkáte, proč vše nemůže zůstat tak jak je, ale i software zkrátka stárne a jako staré auto ztrácí na výkonu. Nemluvě o službách jako je Samba.ai nebo nové platební brány, které si bohužel se staršími verzemi e-shopu nerozumí. 

Petr Soukup

Petr Soukup

Produktový manažer

Petr působí ve společnosti eBRÁNA jako produktový manažer pro náš e-shop a produkty internetového marketingu. V oblasti e-commerce se pohybuje 9 let. Během té doby působil i ve společnosti Vivantis, kde vedl tým výkonnostního marketingu a vývoj interních marketingových nástrojů. Pokud mu dvě děti dovolí, tak miluje běh a lyže.

Nejste si jistí, že vaše PPC reklama vydělává tolik, kolik by měla? Neutrácejte zbytečně.PPC audit zdarma

Nahoru