Firemní mapa jako cesta k úspěšnému rozvoji

Naši klienti rostou s Firemní mapou již od roku 2018. A nejen to. Zvyšuje se i počet majitelů, kteří se díky ní kreativním a zároveň systematickým způsobem rozvíjí. Současně se rozrůstají oblasti, které mapuje – protože i vy se vyvíjíte, rostete a čelíte novým výzvám. A my chceme, abyste je zvládli a tvořili stabilní, zdravé firmy, jejichž produkty a služby mění svět. 

Příběhy našich klientů jsou fascinující. Stejně jako vývoj naší mapy. Pojďte se společně s námi podívat, jak se postupně naše mapa mění k tomu nejlepšímu celostnímu odrazu své doby

Rok 2018 – Velký zrod mapy

Firemní mapa

Firemní mapa vznikla z naší touhy pomáhat majitelům malých a středních firem stát se lídry svého oboru. Naším cílem je, abyste nejen uspěli, ale skutečně zazářili, vybudovali silnou značku a získali své místo na trhu. A to jinak než ostatní – inovátorsky s pomocí celostního přístupu

Záleží nám na tom, aby se všem ve vašich firmách lépe žilo. Díky tomu můžete tvořit produkty a přinášet služby, které mají skutečný dopad a hodnotu. To ale není vše. Podstatné pro nás je i to, abyste si i v době krize udrželi svou stabilitu a svůj potenciál.

Kruhy, zkušenosti a vědomosti základní principy naší mapy

Naše mapa je postavena na síle kruhů. Inspiraci jsme našli v modelu Zlatý kruh popsaném Simonem Sinekem, který zjistil, že celosvětově úspěšné a vlivné osobnosti spojuje stejný způsob uvažování, jednání i komunikace. 

Inspirací pro vznik mapy byly i naše reálné zkušeností, rozvoj, posuny, změny a témata, která se postupně pro majitele českých firem stávala důležitá. Není toho málo, z čeho mapa vychází, že? Ale právě díky tomu s ní můžete dosáhnout velkých věcí.  

Mapa jako zrcadlo, které nelže

Bojíte se nastavit zrcadlo? Vidět věci tak, jak skutečně jsou, patří mezi nejtěžší krok. Mapa vám s tím pomůže. Během práce s mapou poznáte realitu a fakta, která často nebývají taková, jak se domníváte. Pomohou vám však vystoupit z bludného kruhu domněnek, začít jednat, tvořit, a dojít tak mnohem dál, než stojíte teď.
Firemní mapa

Nebuďte na to sami

Firemní mapa je originální a efektivní nástroj, který vám otevře oči a poskytne potřebný nadhled. Mapa vás rozvíjí pomocí přidávání samolepek, které znázorňují váš pokrok a cestu k vytyčeným cílům. A to vše s podporou spřátelené komunity uvědomělých majitelů řešících podobné problémy jako vy. O všem si můžete popovídat třeba na našich pravidelných firemních snídaních a jednou ročně na naší eBRÁNA Konferenci. Na největším setkání uvědomělých majitelů ve východních Čechách, které ve vás zapálí energii, která posune vás i druhé. 

Jak naše současná mapa vypadá?

Firemní mapa je odrazem naší sedmileté cesty plné vývoje, změn, postojů, zkušeností a nabitých vědomostí. A mnohem více ji toho čeká… Teď se ale pojďme podívat na to, jak vypadá její aktuální verze.  

Mapa jako nositelka celostního principu

Celostní princip se mapou propisuje již od samotného počátku. Je její podstatou, která se formuje podle aktuálních potřeb podnikání, vedení firem a marketingu. Skládá se z pevného jádra a čtyř kruhů plných témat k vylepení samolepek představujících jednotlivé vrstvy celostního působení.

Při posledních úpravách obohatil jádro mapy panáček, který slouží jako metaforické vyobrazení firem. Díky němu jasně vidíte, co jsou vaše základy, které by měly být za každých okolností pevné a silné. Správně nastavené a fungující. Panáčkova mysl, srdce, duše a končetiny ukazují, jak na tom skutečně jste.

A proč právě takový střed? Kdo jiný, než právě panáček by měl prezentovat, že i firmy jsou živoucí organismy plné rozmanitých procesů potvrzující, že vše souvisí se vším. Panáček zároveň ukazuje to, že vaše skrytá síla spočívá v adaptibilitě a kvalitní péči, díky které máte tu nejlepší formu.

Panáček firemní mapy

To nejdůležitější, z čeho fungování firmy vychází, je mise a vize, které by měly být vždy jasně definované a lidem na očích. Každý musí vědět, za čím společně jdete a být s tím ztotožněný. Jen správně fungující panáček ví, kam jít.  

Součástí panáčka jsou tři diagnostické průzkumy, které reflektují váš skutečný stav. Pokud je zavedete jako pravidelné, opakující se procesy, odhalíte, zda se vám v čase daří lépe nebo hůře. Budou-li výsledkem spokojení zaměstnanci, loajální a vracející se klienti a dobrá ekonomika, můžete se radovat ze skvělé formy. Současně to ale znamená, že o sebe musíte neustále pečovat a na své formě makat dál.  

Kruhy jako cesta k rozvoji

Kruh firemní mapy

Další kruhy obklopující ten středový, prezentují všechny formy aktivit a procesů, které jako firma vykonáváte a vykonávat můžete. S tím, kolik oblastí řešíte a zvládáte, souvisí i vaše forma. Ta může být podprůměrná, průměrná nebo nadprůměrná.  
 
Od druhého kruhu představující Byznys plán, který vám dá jasný směr a vítr do plachet, přes třetí brandový a HR kruh, se kterým naleznete svou vnitřní sílu, se dostáváme ke čtvrtému kruhu, který se během poslední aktualizace nejvíce změnil.

Jeho součástí se stala úplně nová oblast – obchod. To, co dříve obchodu stačilo, dnes již nestačí. Těžší doba vyžaduje nové přístupy. Obchodu je třeba se profesionálně a vědomě věnovat, abyste ho co nejlépe rozfungovali a profesionálně ho rozvíjeli. A to pomocí vydefinování cílových skupin, řešení akvizičního procesu, prezentací a schopností správně nastavovat očekávání u svých zákazníků. Jedině zákazník, který dostane to, co jste mu slíbili, může být spokojený. 

Další změnu nesou ligy

To, jaké dosahuje vaše firma úrovně, ukazují i firemní ligy, které najdete v levém rohu mapy. Úroveň ligy vždy určuje počet samolepek. Právě vylepené samolepky jsou cestou, jak se stát z okresních přeborníků mistry ligy.

Postupem času jsme však zařadili k ligám další metriku, který hraje v progresu firmy důležitou roli. A tím je velikost firmy a počet zaměstnanců. 20 zaměstnanců zmůže něco jiného než 100. Proto jsme jako laťku skvělé formy pro firmy do 50 zaměstnanců zvolili Okresní přebor a pro společnosti 

Liga mistrů

Doba zrání

V poslední verzi mapy jsme všem, kteří nemají aktuálně nic rozpohybované, ale mají v hlavě ambiciózní plán se rozvíjet, dali na vše dostatek času, tzv. dobu zrání. Sami víme, jak náročné je procesy zavést, ale i profesionálně a dlouhodobě řídit. Na vše je třeba jít postupně, třeba v několikaletých cyklech. Kolik jich bude, je jenom na vás. 

Sladěný Barrettův model

Designovým vylepšením se pyšní i sedmistupňový model ukazující úroveň firemního vědomí. Vaše aktuální kondice totiž nesouvisí pouze s výsledky, ale i s firemní atmosférou, fungujícími vztahy a vzájemnou spoluprací těšící jak klienty, tak zaměstnance.  

Tak jde čas s naší mapou...

Kruh firemní mapy

Psal se rok 2018 a naše mapa neměla ani HR část, která je v poslední verzi její svébytnou součástí. A dnes? Na jaře 2025 je naše mapa stále kreativní metrikou, která nicméně přestala stačit našemu nasměrování tady a teď. 

Proto opět získává novou tvář. Takovou, která bez zavřených očí reflektuje současnou dobu, trendy a vaše aktuální potřeby. Pečlivě jsme ji vylepšili, abyste se s ní mohli rozvíjet a maximálně posílit sebe i svou firmu. Upravili jsme ji tak, abyste měli v rukou originální nástroj, se kterým dosáhnete skutečných fyzických změn. 

Spatřete novou Firemní mapu mezi prvními

Chcete se seznámit s novou Firemní mapu jako první? Pokud si nechcete nechat ujít její slavnostní odhalení ve společnosti stejně naladěných majitelů, jako jste vy, pak dorazte 24. dubna na naši eBRÁNA konferenci 2025. Na této byznysové symfonii vás čeká nejen odhalení mapy, ale především inspirativní přednášky řečnických es, která pořádně nažhaví vaše firemní vize.
eBRÁNA konference
Markéta Veselá

Markéta Veselá

Content specialistka

Markét vytváří rozmanitý obsah pro široké spektrum klientů. Nejvíce se našla v tvorbě obsahových a komunikačních manuálů, které propojují strategii s kreativitou. Markét vnímá content jako efektivní nástroj, který spojuje, inspiruje a buduje vztah mezi značkou a zákazníky. Když zrovna něco nepíše a netvoří, sama se začte do řádků kvalitních knih, které jsou pro ni nekonečným zdrojem inspirace. Energii pro tvorbu čerpá i z pohybu – ať už při tanci, nebo boxu, ve kterém si hledá ten správný rytmus a flow. 

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti