Firemní mapa jako cesta k úspěšnému rozvoji

Příběhy našich klientů jsou fascinující. Stejně jako vývoj naší mapy. Pojďte se společně s námi podívat, jak se postupně naše mapa mění k tomu nejlepšímu celostnímu odrazu své doby.
Rok 2018 – Velký zrod mapy

Firemní mapa vznikla z naší touhy pomáhat majitelům malých a středních firem stát se lídry svého oboru. Naším cílem je, abyste nejen uspěli, ale skutečně zazářili, vybudovali silnou značku a získali své místo na trhu. A to jinak než ostatní – inovátorsky s pomocí celostního přístupu.
Záleží nám na tom, aby se všem ve vašich firmách lépe žilo. Díky tomu můžete tvořit produkty a přinášet služby, které mají skutečný dopad a hodnotu. To ale není vše. Podstatné pro nás je i to, abyste si i v době krize udrželi svou stabilitu a svůj potenciál.
Kruhy, zkušenosti a vědomosti základní principy naší mapy
Naše mapa je postavena na síle kruhů. Inspiraci jsme našli v modelu Zlatý kruh popsaném Simonem Sinekem, který zjistil, že celosvětově úspěšné a vlivné osobnosti spojuje stejný způsob uvažování, jednání i komunikace.
Mapa jako zrcadlo, které nelže

Nebuďte na to sami
Jak naše současná mapa vypadá?
Mapa jako nositelka celostního principu
Celostní princip se mapou propisuje již od samotného počátku. Je její podstatou, která se formuje podle aktuálních potřeb podnikání, vedení firem a marketingu. Skládá se z pevného jádra a čtyř kruhů plných témat k vylepení samolepek představujících jednotlivé vrstvy celostního působení.
Při posledních úpravách obohatil jádro mapy panáček, který slouží jako metaforické vyobrazení firem. Díky němu jasně vidíte, co jsou vaše základy, které by měly být za každých okolností pevné a silné. Správně nastavené a fungující. Panáčkova mysl, srdce, duše a končetiny ukazují, jak na tom skutečně jste.
A proč právě takový střed? Kdo jiný, než právě panáček by měl prezentovat, že i firmy jsou živoucí organismy plné rozmanitých procesů potvrzující, že vše souvisí se vším. Panáček zároveň ukazuje to, že vaše skrytá síla spočívá v adaptibilitě a kvalitní péči, díky které máte tu nejlepší formu.

To nejdůležitější, z čeho fungování firmy vychází, je mise a vize, které by měly být vždy jasně definované a lidem na očích. Každý musí vědět, za čím společně jdete a být s tím ztotožněný. Jen správně fungující panáček ví, kam jít.
Součástí panáčka jsou tři diagnostické průzkumy, které reflektují váš skutečný stav. Pokud je zavedete jako pravidelné, opakující se procesy, odhalíte, zda se vám v čase daří lépe nebo hůře. Budou-li výsledkem spokojení zaměstnanci, loajální a vracející se klienti a dobrá ekonomika, můžete se radovat ze skvělé formy. Současně to ale znamená, že o sebe musíte neustále pečovat a na své formě makat dál.
Kruhy jako cesta k rozvoji

Další kruhy obklopující ten středový, prezentují všechny formy aktivit a procesů, které jako firma vykonáváte a vykonávat můžete. S tím, kolik oblastí řešíte a zvládáte, souvisí i vaše forma. Ta může být podprůměrná, průměrná nebo nadprůměrná.
Od druhého kruhu představující Byznys plán, který vám dá jasný směr a vítr do plachet, přes třetí brandový a HR kruh, se kterým naleznete svou vnitřní sílu, se dostáváme ke čtvrtému kruhu, který se během poslední aktualizace nejvíce změnil.
Jeho součástí se stala úplně nová oblast – obchod. To, co dříve obchodu stačilo, dnes již nestačí. Těžší doba vyžaduje nové přístupy. Obchodu je třeba se profesionálně a vědomě věnovat, abyste ho co nejlépe rozfungovali a profesionálně ho rozvíjeli. A to pomocí vydefinování cílových skupin, řešení akvizičního procesu, prezentací a schopností správně nastavovat očekávání u svých zákazníků. Jedině zákazník, který dostane to, co jste mu slíbili, může být spokojený.
Další změnu nesou ligy
To, jaké dosahuje vaše firma úrovně, ukazují i firemní ligy, které najdete v levém rohu mapy. Úroveň ligy vždy určuje počet samolepek. Právě vylepené samolepky jsou cestou, jak se stát z okresních přeborníků mistry ligy.
Postupem času jsme však zařadili k ligám další metriku, který hraje v progresu firmy důležitou roli. A tím je velikost firmy a počet zaměstnanců. 20 zaměstnanců zmůže něco jiného než 100. Proto jsme jako laťku skvělé formy pro firmy do 50 zaměstnanců zvolili Okresní přebor a pro společnosti

Doba zrání
Sladěný Barrettův model
Tak jde čas s naší mapou...

Psal se rok 2018 a naše mapa neměla ani HR část, která je v poslední verzi její svébytnou součástí. A dnes? Na jaře 2025 je naše mapa stále kreativní metrikou, která nicméně přestala stačit našemu nasměrování tady a teď.
Proto opět získává novou tvář. Takovou, která bez zavřených očí reflektuje současnou dobu, trendy a vaše aktuální potřeby. Pečlivě jsme ji vylepšili, abyste se s ní mohli rozvíjet a maximálně posílit sebe i svou firmu. Upravili jsme ji tak, abyste měli v rukou originální nástroj, se kterým dosáhnete skutečných fyzických změn.
Spatřete novou Firemní mapu mezi prvními
