Lidé se jsou stále otevřenější změně práce ze dne na den. To pro vás, jakožto zaměstnavatele znamená jediné – o dobré lidi na trhu práce vedete boj. A proto už dávno nestačí mít jen příjemné pracovní prostředí a dobrý kolektiv. V inzerátu už musíte zaujmout něčím jiným.
Každá firma, včetně té vaší, je unikátní. Pojďme společně najít a pojmenovat ty opravdové důvody, kterými přitáhnete nové zaměstnance. Začněte vědomě budovat svůj employer brand.
V čem vám vědomé budování značky zaměstnavatele pomůže?
Uvnitř firmy
Budování hrdosti a loajality k firmě
Pro zaměstnance už práce nebude jen průchozím bodem. Stane se místem, kam se rádi vrací. Jejich vztah k práci bude stát na něčem hlubším, než je materiální rovina. Budou hrdí na firmu, ve které pracují a budou loajálnější.
Větší sounáležitost
Víte, co všechny ve firmě spojuje? Co dělá vaši firmu takovou, jaká je? Jsou to hodnoty, které zaměstnanci uznávají. A to se stane pouze tehdy, když je pojmenujete a začnete pravidelně dostávat do jejich povědomí. Zajistěme, že vaši lidé začnou pociťovat větší sounáležitost k firmě jako celku.
Vydefinování firemní kultury
Každá firma má nějakou kulturu. Buď hierarchickou, kde má každý své místo, nebo tržní, kde musí lidé soupeřit o to, kdo bude lepší. Ať už máte jakoukoliv firemní kulturu, je důležité, abyste si ji pojmenovali, vědomě ji budovali a postupně ji ladili ke spokojenosti všech.
Standardizace vnitrofiremní komunikace
Každý zaměstnanec by měl vědět, co se napříč firmou děje a kam firma směřuje. Nikoliv však z tiché pošty, ale z jasných zdrojů. Zavedení určitých komunikačních kanálů včetně jejich udržování je základem spokojených zaměstnanců.
Zaměstnanecká spokojenost
Jak zjišťujete, zda jsou vaši zaměstnanci spokojení a zda zavedené procesy fungují či nikoliv? Efektivním nástrojem je pravidelný Průzkum spokojenosti, díky kterému mohou být vaši zaměstnanci šťastnější. Protože vyslyšení zaměstnanci = spokojení zaměstnanci.
Najít váš potenciál
Značku zaměstnavatele buduje každý z nás. Rozdíl je v tom, že někdo vědomě a někdo nevědomě. Abyste ji budovali smysluplně, pomůžeme vám ji nejprve vydefinovat, a následně zapracujeme na tom, aby měla potenciál stát se opravdu silnou a jedinečnou.
V komunikaci navenek
Snazší nábor s personou ideálního zaměstnance
Otevřeně si určete, jak by měl vypadat váš ideální kolega, se kterým budete trávit 8 hodin denně. Je to stěžejní krok pro budování chtěné firemní kultury i pro tvorbu pracovního inzerátu. Když jasně řeknete, koho hledáte, bude to přínosnější jak pro vás, tak pro uchazeče.
Autentická reprezentace firmy skrze kariérní web
Kariérní stránky jsou pomyslným oknem do vaší firmy. Kdokoliv se může podívat na své budoucí kolegy, šéfy, i jak to ve firmě vypadá. Proto musíte přesně vědět, co mají kariérní stránky říkat. Jedině tak zaujmete talentované, relevantní kandidáty.
Snadnější přijímací pohovory
Pohovory jsou jako pracovní rande. Musíte se dobře ptát a ověřovat si, jestli uchazeč souzní s tím, jak lidé ve vaší firmě přemýšlí. A to jak po pracovní, tak po lidské stránce. Díky jasně stanoveným otázkám a postupům se budete moct soustředit jen na nábor kvalitních lidí.
Stanovíte unikátní důvody, proč u vás pracovat
Určitě i vy máte jasně definované konkurenční výhody. Ale máte je stanovené i pro účely náboru? Stanovením unikátních důvodu, proč si vybrat vás místo konkurence, zefektivníte svůj náborový proces a zároveň utužíte náklonnost zaměstnanců k firmě.
Polidštění pracovního inzerátu
Když uchazeč přesně ví, jak bude jeho kolega nebo pracovní prostředí vypadat, zvládne si lépe představit, jestli je taková pozice právě pro něj. Obecně platí, že vyhledáváme lidi, kteří nám jsou sympatičtí. Ukážeme vám, jak toho využít v marketingové komunikaci i náborové strategii.
Společenská odpovědnost
Firmy, kterým není lhostejné jejich okolí jsou pro uchazeče mnohem atraktivnější. Společensky angažované firmy totiž ukazují, že jim záleží i na dění mimo firmu. Ovšem spojujte svou značku pouze s aktivitami a projekty, které odpovídají nastavení vaší firmy. Mrkněte, jak o společenské odpovědnosti přemýšlíme v eBRÁNĚ.
Čím dřív začnete svou značku zaměstnavatele budovat,
tím dřív o vás budou uchazeči stát
Jak to celé probíhá?
Z papíru
do praxe
Formulovat hodnoty, misi, vizi, sepsat persony pozic, najít EVP a popsat ideálního zaměstnance je jedna věc. Ale převést to do praxe je věc druhá. Proto je nejdůležitějším krokem promítnout vše do interní i externí komunikace a přístupu k lidem.
Jdu do tohoKlienti, kterým jsme pomohli
s budováním značky zaměstnavatele
Snažíme se být pro klienty inspirací,
protože si vše zažíváme na sobě
Za naše aktivity v oblasti péče o zaměstnance a budování značky zaměstnavatele pravidelně získáváme prestižní ocenění. A to nejen v oblasti udržitelného podnikání a odpovědného chování firem, ale i z hlediska náborového marketingu, skrz který naši značku zaměstnavatele komunikujeme. Všechny zkušenosti uplatníme i na vašem projektu.