Upravit stránku

Co jsme se dozvěděli na
Sklik expert fóru 2019

Ve čtvrtek 12. 9. jsme vyrazili za naše PPC oddělení jakožto tým „A&A“ na 3. ročník Sklik expert fóra do Prahy. Celkem náš čekalo 9 přednášek zaměřených na různá témata z oblasti marketingu a PPC.
"Seznam hledání... to ještě někdo používá?"

1) Jak se bude nakupovat naSeznamu v roce 2020

Tato přednáška nás vtáhla do víru celé konference. Nebylo pro nás novinkou, že Seznam vyhledávání používají hlavně starší lidé. Co se statistik týká, denně navštíví Seznam vyhledávání 1,8 milionu lidí. A to není málo.
"Není pravda, že máme málo času. Pravdou je, že ho hodně promarníme."

2) 3 tipy,jak elegantně řešit velké úpravy kampaní

  1. Nezapomínejte na možnost importu a exportu kampaní. Zejména při úpravě či přidání nových kampaní, sestav, klíčových slov, URL či inzerátů.
  2. Využívejte možnost kopírování entit v rámci účtu (kampaně, sestavy).
  3. Pro rychlou orientaci v systému a efektivní optimalizaci kampaní používejte filtry. Mezi parametry filtrů patří např. nefungující sestavy, výkon jednotlivých shod, reklamy, sestavy s potenciálem na slabých pozicích, podíl zobrazení reklamy apod.

3) Příběhjednoho skriptu

Během další přednášky jsme si poslechli příběh skriptu, který umí hromadně naimportovat tisíce sestav v produktových kampaních. Kromě jeho původu jsme se dozvěděli i jak ho nastavit. 
Jedná se o dobrý tip pro správu velkých účtů, kde bychom se při ručním nastavování pravděpodobně zbláznili. Skript spolu s návodem na jeho použití je možné stáhnout.

PPC reklamapřivádí nové zákazníky

Chcete mít jistotu skvělého výkonu? Svěřte svoje kampaně do rukou profesionálů!

4) Diagnostika feedupro specialisty

Čtvrtá přednáška byla zaměřena na technické informace týkající se XML feedu pro Zbozi.cz. Dozvěděly jsme se, jaké nástroje je možné použít pro jeho kontrolu. Poučením je používat validátor, administraci Zbozi.cz a nápovědu Zbozi.cz. Za pomoci těchto nástrojů se vyhnete zbytečným chybám ve feedu.

5) Proč necílitjako expert

Tato přednáška byla určená zejména pro ty, kteří se zaměřují na brandbuilding či B2B. Prezentace poskytla náhled do světa „Brandlovers“ na Seznamu.

6) BrandingSklik + RTB = ♡

V rámci představené case study, jsme se dozvěděli, jak je možné zkombinovat RTB a Sklik. Ze studie vyšlo, že RTB je výkonnější v akvizici, zatímco Sklik v retargetingu. Toto není samozřejmě pravidlem, záleží na typu zákazníka.

7) Boostujeme nativníreklamu v Skliku

Sedmou přednášku pořadatelé věnovali shrnutí, jak přistupovat k nativním inzerátům a upozornění na využívání jiných možnosti cílení než na homepage Seznamu. Existuje celá řada dalších partnerských webů Seznamu, které vám umožní pracovat s nižší cenou za proklik.

V nativních reklamách je důležité nezapomínat na emoce. Jak na obrázcích, tak v textech. Přednáška byla doplněna velmi pěknou ukázkou reklam na robotické vysavače, kde bylo spuštěno více variant reklam. Reklama zaměřená na matky s dětmi, na domácí mazlíčky a obecně na ty, kteří vůbec neví, jak vysavač funguje. Při tvorbě reklamy je vždy důležité myslet na koncové zákazníky.

8) Strážci inzercev Skliku

Administrátoři Skliku a náplň jejich práce? Denně jim pod rukama projde tisíce reklam. Seznámili nás s důvody zamítnutí inzerátů a s tipy na to, jak jim předejít. Mezi nejčastější důvody zamítnutí patří:

  • texty v obrázcích u kombinovaných inzerátů
  • textové inzeráty, které nedávají smysl (např. zkracování znaků v rámci PPC Bee)
  • nadměrné používání velkých písmen

9) Na čem pronás Seznam pracuje

...a na co se můžeme v nejbližší době těšit?

  • HTML 5 banner - jako nový typ inzerátu.
  • Nové metriky v rozhraní (obdoba Statistik aukcí systému Google Ads).
  • Nový typ produktové reklamy v obsahové síti – dynamický banner, který bude vhodný zejména pro akviziční kampaně. Banner využívá produktovou databázi Zbozi.cz, tudíž je podobný dynamickému retargetingu. Uživatelům zobrazuje vždy dostupné nabídky s aktuální cenou. Na rozdíl od retargetingu umožňuje oslovit nové skupiny uživatelů, které si sami nadefinujeme, nikoliv návštěvníky našeho e-shopu.

Článek připravily PPC specialistky Aneta Hrdličková a Aneta Hromádková.

Nejste si jistí, že vaše PPC reklama vydělává tolik, kolik by měla? Neutrácejte zbytečně.PPC audit zdarma

Nahoru