Upravit stránku

Ovládněte svět funkčních redirectů a legislativních změn

Tenhle článek by rozhodně neměl uniknout vaší pozornosti. V jeho první části vám představíme pět atraktivních a funkčních zlepšováků, které vyšperkují váš e-shop. V závěru se pak podíváme na důležité legislativní změny, jež zahýbaly světem recyklačních poplatků. 

Bylo nás pětaneb e-shopové novinky

Spojili jsme hlavy dohromady s experty na SEO z našeho interního týmu online marketingu i pár externisty. Díky tomu jsme získali na dané téma nové pohledy. Zároveň jsme od nich zjistili, jaké mají potřeby, v čem jim aktuální řešení nevyhovuje a co by na něm bylo potřeba do budoucnu vylepšit. 

Najednou jsme se zabývali hned několika podněty. Chtěli jsme, aby e-shop fungoval co nejlépe a byl stále aktuální a hlavně dobře dohledatelný ve vyhledávačích.

 

  • Pro aktivaci hreflangů je nutné přejít do Editoru > Nastavení > Nastavení pro vyhledávače > Nastavení hreflang.
  • Zaškrtněte checkbox „Generovat hreflangy“, zkontrolujte si ISO kódy pro jednotlivé mutace a případně doplňte podle seznamu.

  • Modul naleznete v Nastavení > Nastavení pro vyhledávače > Redirecty.

Modul, se kterým uděláte redirect přímo z editoru.

Na výběr je pak několik statusů redirectu. Vy pravděpodobně využijete status 301 a 302. V případě trvalého přesměrování stránky A na stránku B se hodí status 301. Zatímco druhý status je vhodný pouze v případě dočasného přesměrování. 


# 3 Sitemapa

Sitemapa napomáhá internetovým vyhledávačům vyznat se na webové stránce. Právě tady jsme narazili na nedostatky, které bylo potřeba vyřešit! Mohly zde být například i neexistující stránky ...

   

Proto jsme odstranili sitemapy s recenzemi. Proč? Tyto stránky nebyly pro e-shop relevantní, jelikož většinou neobsahovaly žádný zajímavý obsah pro uživatele. Celkově přiváděli pouze okolo 1 % návštěv celého e-shopu.

Nově je také dostupná sitemapa s obrázky, která napomáhá vyhledávačům zaindexovat všechny obrázky na e-shopu a zlepšuje tak dohledatelnost vašich obrázků ve vyhledávačích a následné prokliknutí na váš e-shop.

# 4 Kanonizace

To je způsob, jakým vyhledávači řeknete, která adresa je na e-shopu duplicitní a jaká originální.

Pokud v kategorii použijete filtr, pak se do URL automaticky přidá několik parametrů. Tak může vzniknout několik nových URL adres. O ty se postará kanonizace ve vyhledávači, která rozpozná duplicity a vy tak odkážete pouze na originální stránku s kategoriemi. 

 Kanonizaci, usnadňující práci vyhledávačům, jsme rozšířili o self-canonical parameter, který vždy přesně ví, jakou stránku indexovat.

   

# 5 Revize strukturovaných dat

Poslední částí, kterou jsme se u technického SEO zabývali, byla revize strukturovaných dat. . A co taková data dělají? Ta pomáhají vyhledávačům pochopit, co stránka obsahuje a tím jim usnadňují práci.

Díky nim se navíc mohou v SERPu (výsledcích vyhledávání) vyskytnout rozšířené informace o stránce. 

Tyto úpravy vám pomohou s větší dohledatelností ve vyhledávačích. To znamená jediné! Více lidí navštíví vaše stránky a tím se zvyšuje také pravděpodobnost, že u vás nakoupí. 


Recyklační poplatky nová legislativní změna

Zákon o elektroodpadu (konkrétně § 73, resp. § 99 zákona č. 542/2020 Sb., jehož novela vešla v platnost 1. 1. 2021) udává povinnosti výrobcům elektrozařízení, výrobcům pneumatik, distributorům a posledním prodejcům uvádět náklady na zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění výrobku s ukončenou životností, tedy tzv. recyklační poplatky.

Ať už jste tedy dodavatelem nebo výrobcem, který přináší takové zboží na trh, nebo jeho posledním prodejcem, který prodává zboží spotřebitele, tak se vás tato povinnost uvádět recyklační poplatek na svých dokladech týká.

 

V nastavení e-shopu pod záložkou daně si můžete zvolit, zdali budete poplatek zadávat s nebo bez DPH.

Představení země doručení podle mutace

Tento modul naleznete v Editor > Nastavení > Základní nastavení > Země doručení podle mutace.

Jeho funkčnost slouží, jak už název vypovídá, k přednastavení země doručení ke konkrétní mutaci. To následně usnadní nákup zákazníkům na cizojazyčné mutaci e-shopu. Díky tomu totiž zákazník uvidí na dané mutaci ihned správné DPH (to které je pro zemi doručení nastavené a zároveň v pokladně bude mít předvybranou správnou zemi doručení.

 

Pro správné zobrazení DPH dle mutace musíte jít opět do Nastavení > Základní nastavení > DPH dle mutace.

Dříve bylo možné na e-shopu zobrazovat pouze výchozí sazbu DPH bez ohledu na jazykovou mutaci e-shopu. K přepočtení DPH docházelo až v 2. kroku košíku při výběru země doručení. Tohle řešení mohlo být pro uživatele matoucí, protože celou nákupní cestu viděl jiné ceny, než se mu poté zobrazily v pokladně.

Jako příklad si uvedeme nákup na českých e-shopových stránkách slovenským uživatelem:

  • Česká mutace, měna Kč, sazba DPH 21 % - nastavena jako výchozí
  • Slovenská mutace, měna Eura, sazba DPH 20 %

Slovenský uživatel přišel na e-shop a chtěl nakoupit. Celý produktový katalog viděl v eurech, ale s 21 % sazbou. Zboží přidal do košíku a přešel k pokladně, kde v 2. kroku pokladny zvolil zemi doručení Slovensko. Následně došlo k přepočtení sazby DPH na 20 % a výsledná částka se změnila.

Díky této úpravě je možné přednastavit každé jazykové mutaci vlastní DPH.


Připomenutí nakonec aneb kotva na začátek stránky

Na e-shopu je možné si aktivovat kotvu, která při kliknutí vrátí uživatele na začátek stránky. Kotva se zobrazuje v pravém dolním rohu.

Funkčnost si aktivujete v Editor > Nastavení > Vzhled - Nastavení > Zobrazit kotvu na začátek stránky.
 

Nahoru