Reklama se zobrazí ve chvíli, kdy hledaný výraz odpovídá nebo je podobný klíčovému slovu, které je nastavené v kampani. Reklama se nemusí zobrazit pouze ve známých vyhledávačích (Google a Seznam), ale zobrazí se i na méně známých stránkách jako např. tiscali.cz, centrum.cz apod. Tyto stránky Google označuje jako partnerské weby ve vyhledávací síti. Reklamy se mohou zobrazit na všech zařízeních – tedy na PC, mobilech i tabletech. O pozici, na které se reklama zobrazí, rozhoduje aukční princip.
Dalším typem kampaní jsou dynamické reklamy ve vyhledávání (zkráceně DSA). Tyto kampaně jsou dostupné pouze v systému Google Ads. Pomocí těchto kampaní lze snadno zacílit na celý sortiment webu. Do DSA kampaní nastavíte cílovou URL nebo kategorii webu, kterou budete chtít propagovat. Na základě tohoto nastavení systém zobrazí reklamu při shodě vyhledávacího dotazu zadaném uživatelem do vyhledávače a obsahu stránky webu inzerenta.
Kampaně v obsahové síti
V obsahové síti se zobrazují textové i grafické reklamy. Ty se zobrazují na všech webech, které patří do partnerských sítí PPC systémů a nabízí reklamní prostor k využití. Mezi tyto weby mohou patřit velké zpravodajské servery (např. idnes.cz, novinky.cz, extra.cz…) i malé úzce zaměřené weby s mnohem nižší návštěvností. U tohoto typu kampaní máte možnost si vybrat, kde a komu se reklama zobrazí pomocí různých typů cílení – podle klíčových slov, témat, konkrétních URL stránek, zájmů nebo chování uživatelů napříč internetem. Kampaně v obsahové síti mají obrovský zásah, proto jsou vhodné pro budování povědomí o značce/webu/produktu.