Upravit stránku

Jak vybrat dopravce pro váš e-shop

Jak usnadnit zasílání balíků majitelům e-shopů i zákazníkům, kteří čekají na svou zásilku? Nejdůležitějším krokem je výběr správného dopravce. Napojte svůj e-shop na službu Balíkobot. Čeká vás snadnější automatizace, dokonalé sledování zásilek i spokojení zákazníci. 

Ať váš e-shop patří do jakéhokoliv segmentu, cíl je vždy stejný – zboží prodat a dostat ho k zákazníkovi. Na trhu působí několik desítek dopravců a s nimi i rozdílné přepravní služby. Rádi bychom vám celou problematiku přiblížili a pomohli s rozhodováním, jaké dopravce či formy doručování vybrat


Cena balíku – co budete posílat?

Základní otázka „A kolik mě bude stát jeden balík?“, je rozhodně na místě, ale neměla by být rozhodující. Zaprvé je důležité uvědomit si, jaké balíky budete posílat. Ceny se totiž odvíjí především od váhy zásilky. Je proto zásadní posuzovat cenu služby podle vašich parametrů. V expedičních nákladech doprava tvoří zásadní podíl, ale důležité jsou především služby a celková spolupráce s dopravcem.


Náš eBRÁNA e-shop je jedna ruka s Balíkobotem !

A jak šetří čas naším klientům ?


Jaký bude způsob doručení

Zásadním ukazatelem pro výběr dopravce je také typ zboží. Pokud prodáváte například zahradní nebo bílou techniku, nábytek či jinak rozměrově náročnější zboží, vyhledejte dopravce, který zajišťuje balíkovou nebo velkoobjemovou přepravní službu. Těmi jsou např. GEIS, DHL Freight, DB SCHENKER a další.

Přísnější jsou také podmínky u zásilek s nebezpečnými látkami, které spadají do režimu ADR přepravy. Tato doprava má specifické bezpečnostní procesy. Přepravu takových zásilek umožňuje například společnost DHL, Toptrans a jiné.


Flexibilita doručení

Trendem v posledních letech je u přepravních společností co nejširší portfolio možností doručení. Zákazníci si tak mohou vybrat podle svých časových možností i podle míst, kde jsou zrovna k zastižení. 

 

Základní možností je osobní odběr na prodejně, pokud jí e-shop disponuje. Spoustu zákazníků takovou možnost využívá, jelikož jsou limitováni pouze otevírací dobou, a navíc ušetří na dopravě.

Stále oblíbenou službou je zaslání na adresu. V tom se jednotliví dopravci liší především cenou za balík, procesem upozorňování zákazníka na doručení a přístupem kurýrů k zákazníkům. Nelze objektivně říct, jaká společnost je nejlepší, ideální je sbírat konkrétní zkušenosti z okolí. Nejoblíbenější dopravci jsou např. Česká Pošta, Zásilkovna, DPD, PPL, GLS a další.

Určitě jste zaznamenali rostoucí oblibu ve vyzvednutí na výdejních místech. Služby jako Uloženka nebo Zásilkovna nabízí hustou síť výdejních míst, zákazník si tak může vybrat místo, které je mu nejblíž. Možným ukazatelem je i často nižší cena, jelikož kurýr ušetří na přepravě několik balíků na jedno místo.

Pro Českou republiku je stále poměrně nová služba vyzvednutí ve výdejních boxech. To přináší neomezenou flexibilitu pro zákazníka – boxy jsou dostupné 24/7. Zde je důležité opět myslet na rozměry a typ zásilek. Takové řešení nabízí platforma Lockers.ai, která napojuje e-shopy na výdejní boxy pomocí modulu Balíkobot.


Automatizace vám usnadní fungování

S rostoucím množstvím zásilek bývá expedice složitější a komplikovanější. Je tedy vhodné hned od začátku myslet na automatizaci a efektivitu doručování. V základním režimu dopravci nabízí tvorby balíků přes jejich webové rozhraní nebo API napojení, což ale znamená přihlašování do každého systému zvlášť.

Na co myslet při automatizaci

  • exporty objednávek
  • zadávání údajů do systémů dopravců
  • párování faktur
  • tisknutí štítků
  • sledování balíků
  • rozesílka notifikačních mailů

Pokud si chcete všechny procesy automatizace ulehčit, doporučujeme napojení na Balíkobot. Technologie datového napojení na dopravce vám zajistí automatické odesílání dat dopravcům. Balíkobot je integrovaný přímo ve vašem e-shopu, takže se nebudete muset přihlašovat do žádného systému dopravce. Usnadní vám tisk štítků, automaticky validuje data zadaná pro doručení a zajistí vám tak nižší riziko nedoručitelných či vrácených zásilek.

Zásadní výhodou je i nezávislé napojování na další dopravce. V hlavní sezóně jsou dopravci velmi vytížení, proto můžete díky Balíkobotu po podepsání Zasílatelské smlouvy dopravce rychle napojit a uvolnit tak další kapacity. Výhodou je dokonalé sledování zásilek. Sami si nastavíte notifikační emaily, které budou zákazníka upozorňovat na doručení zásilky a zákaznická spokojenost jen poroste.


Tracking dělá spokojené zákazníky

Zásadním ukazatelem pro výběr e-shopu je spokojenost s doručením. Lidé mají rádi především pravidelné a co nejpřesnější informování o tom, kdy jim zásilka přijde. Pokud zákazník pocítí, že vám záleží na správném doručení a jeho spokojenosti, rozhodně se rád vrátí.

Informujte proto o doručení především pod hlavičkou vašeho e-shopu a nenechte to jen na dopravci. Takovou funkci nabízí právě Balíkobot, který vám umožní nastavit automatické informační e-maily


Nahoru