Lucie Vurbsová & Ivana Kolcunová | LMC
Holky velkoryse odkryly celý postup tvorby jejich firemního culturebooku, kterému věnovala firma tolik interního času, že ho přestala měřit. Culturebook v LMC představoval velký projekt, kterému se tým věnoval zhruba 6 měsíců. Celý nápad přišel od vedení, takže byla tvorba hezky podporována. Jeho cílem bylo popsat firemní kulturu, ujasnit si hodnoty, odhalit subkultury ve firmě, ale i odkrýt to, co k firmě nepasuje (hodnoty, přístup i zvířátka).
Projekt spolkl něco přes 800 tis. Kč a zapojila se do něj drtivá většina zaměstnanců napříč třemi zeměmi.
Jak tvorba probíhala?
Základem bylo velké množství workshopů - pro vedení, ale i jednotlivé týmy. Tyto workshopy vedly k ujasnění hodnot a toho, co dlouhodobě funguje nebo ne. Nešlo jen o povídání si, protože popis může někdy klamat. Používáme podobné výrazy, popisujeme podobnými obraty či slovy. Proto workshopy obsahovaly i práci s obrazy, tvary. Zaměstnanci vybírali zvířátka do LMC ZOO podle jejich obecných vlastností, aby definovali, kdo mezi ně zapadne nebo ne. Další workshop byl například o „hraní si" s legem.
Výsledkem workshopů a doplňujících dotazníků bylo obrovské kvantum dat. Jejich zpracování a syntéza zabrala logicky hodně času, aktivit, lepíků a debat. Se zjištěnými informacemi a zkompletovaným obsahem už dál pracoval designér. Ten navrhl rozpracovat obsah do třech knížek a umístit je do krabice. Každá z knížek je jiná a má trochu odlišný účel, ale vzájemně se perfektně doplňují. Navíc k nim byly vytvořeny i další drobnosti, jako jsou pohlednice nebo samolepky. Culturebook je velmi bohatý na krásnou grafiku a fotky a vyšel ve třech jazycích.
Bohužel velkou nevýhodou, i přestože je v dané chvíli culturebook perfektně zpracovaný, je, že je offline. Vytištěný. Stačí změna ve vedoucích pozicích a nastává problém s obsahem, jejich fotografiemi umístěných v culturebooku atd., což byl bohužel případ i LMC. Po měsících práce a nadšení z výsledku přichází nutnost aktualizace informací, které se v čase rychle mění.