40 tipů, jak na Pinterest

Rozhodli jste se využít Pinterest jako nový marketingový kanál pro svou firmu, nebo už na něm profil máte a nevíte, jestli ho využíváte naplno? Přečtěte si našich 40 tipů, které vám se správou Pinterestu pomohou. 

Jak začít s Pinterestem?

#1 Vyzkoušejte si Pinterest na vlastní kůži

Než se pustíte do správy svojí firmy na Pinterestu, vyzkoušejte si ho na vlastní kůži, abyste věděli, jak funguje. Pokud si otestujete, co vás samotné zaujme a jaké vzhledy pinů se vám líbí, lépe pak dokážete s Pinterestem pracovat. Vyzkoušejte vyhledávací řádek, který je alfa omega vyhledávání na Pinterestu nebo si uložte nějaké piny. 

#2 Vytvořte si firemní účet

Na Pinterestu si můžete vytvořit osobní nebo firemní profil. Vytvořením firemního účtu se vám odemkne možnost sledovat analytiku vašich pinů, nástěnek a centrum placených kampaní. Obě varianty jsou zdarma a účet založíte během pár minut. Pokud už máte svůj osobní účet, nevyužívejte ho zároveň pro svou značku. Vytvořte raději nový profil.

#3 Přidejte logo

Při optimalizaci profilu nezapomeňte přidat logo své firmy.

#4 Přidejte úvodní fotografii

Úvodní fotografie by měla korespondovat s vaší firmou – uživatelům slouží jako nápověda k tomu, jaké služby nebo produkty nabízíte. Pokud máte Facebook stránku, můžete využít stejnou úvodní fotografii. Novou si jednoduše vytvoříte například v nástroji Canva.

Co je pro začátek třeba vyplnit?

#5 Vyplňte název a popis

Do názvu nemusíte psát pouze název své firmy. Doporučujeme přidat i vaši vizi nebo klíčová slova, která se s vaší firmou pojí. Docílíte tím lepší dohledatelnosti svého profilu. Například pokud máte e-shop s dětskými hračkami, může váš název vypadat následovně: Veselý klaun – hračky a deskové hry pro děti. Do popisu pak přidejte klíčová slova, která se s vaším byznysem pojí.

#6 Vyplňte uživatelské jméno

Nezapomeňte si upravit i uživatelské jméno, které bude viditelné jak v URL adrese profilu, tak i v popisu profilu u vašeho jména. Při založení nového profilu vám tuto položku vyplní Pinterest automaticky pomocí řetězce náhodných písmen a číslic. Využít můžete název webu/e-shopu. 

#7 Přidejte a ověřte svou doménu

Váš profil i piny mohou být propojené s vaším webem/e-shopem. Nezapomeňte tedy URL domény uvést do profilu. Pokud nemáte svůj web, ale prodáváte třeba na Fler.cz, můžete vložit i tento odkaz. V případě, že máte svůj web, doporučujeme ověřit doménu, aby Pinterest nepovažoval váš profil za spamový. 

#8 Přidejte katalog produktů

Máte e-shop? V tom případě můžete ke svému profilu pomocí pár kliknutí připojit katalog svých produktů. Katalog přidáte skrze XML feed, který se využívá třeba i pro Facebook, Heureku nebo Google nákupy. Nejlepším formátem pro použití je ten pro Facebook nebo Google.  

Jak fungují nástěnky?

#9 Vytvořte nástěnky

Nástěnky fungují pro přehledné přidávání pinů. Není nutné tvořit nástěnku pro každý produkt nebo kategorii, kterou na e-shopu máte. Doporučuji začít maximálně třemi nástěnkami, které zvládnete piny plnit. 

#10 Popis nástěnek

Při tvorbě nástěnek nezapomeňte vyplnit jejch název, popis a úvodní fotografii. 

Naučte se pracovat s klíčovými slovy

#11 Prozkoumejte Pinterest Trends

Pinterest Trends je vyhledávač klíčových slov zdarma. Najdete ho pod záložkou Analytika – Pinterest Trends. Zvolte si svou oblast (Východní Evropa) a prozkoumejte, pod jakými klíčovými slovy uživatelé vaše produkty nebo služby hledají.

#12 Vypište si 10–15 klíčových slov

Sepište si 10–15 klíčových slov, na které se chcete začít zobrazovat. Pro začátek tento počet stačí a postupně můžete přidávat. Klíčová slova volte podle svých produktů/služeb a také podle Pinterest Trends. Díky správné volbě klíčových slov vás pak uživatelé snadněji najdou. 

Propište do Pinterest profilu váš brand

Ukázka propsání značky na profilu

#13 Vytvořte si šablonu pro své piny

Je dobré kombinovat vzhled 3–5 vzhledů vašich pinů. Nejjednodušeji je vytvoříte v nástroji Canva, která je zdarma. V Canvě pro své piny najdete i předdefinované formáty, které Pinterest požaduje, ale využít můžete i volně dostupné šablony, které si zvládnete dle libosti upravovat. 

#14 Piny tvořte ve firemních barvách

Při tvorbě pinů se držte firemních barev. Objevují se na vašem webu tři barvy? Využijte je i v pinech, aby si vás zákazníci dokázali lépe zapamatovat.

#15 Logo na pinech

Při tvorbě pinů nezapomeňte na své logo. Pokud někdo narazí na váš pin, je dobré, aby si ho s vámi spojil nejen pomocí barev, ale i loga. 

Logo, barvy, fonty...
Co všechno patří do jednotného vizuálního stylu?

Má vaše firma všechno a umíte jednotný vizuální styl využít správně? 

#16 Překryvný text

Na pinech používejte krátké texty, které budou vystihovat to, o čem pin je. Pokud vytvoříte pin, který bude odkazovat na váš článek s tipy, jak vybrat hračky pro děti do 5 let, tento text zakomponujte i do pinu. 

#17 Nebojte se využít video nebo pin rozhýbat

Není třeba tvořit pouze statické piny, ale i video piny nebo animované piny. Pokud vytváříte video například na Instagramu, využijte ho i na Pinterestu. Oba mají podobné formáty, takže není třeba video upravovat. V Canvě můžete text animovat a stáhnout ve formátu MP4. Pokud uživatel projíždí Pinterest, video pin ho zaujme víc než pin statický. 

#18 Ke každému pinu přidejte URL adresu

Každý pin může být spojen s vaším webem nebo e-shopem. Využijte toho a URL adresu vkládejte vždy. Do URL doporučujeme přidat i UTM parametry, které slouží k přesnějšímu sledování návštěvnosti z Pinterestu v Google Analytics.

#19 Přidávejte piny pravidelně

Není nutné přidat 10 pinů každý den. Mnohem lepší je přidávat piny po dvou, ale pravidelně. Využít můžete i plánovač pinů, ve kterém při vytváření nastavíte, kdy se má pin zveřejnit. Piny si tak můžete připravit na měsíc dopředu. 

#20 Nepřehánějte to s grafikou

Z pinu by mělo být jasné, co jím chcete říct. 

Příklady správně vytvořeného pinu

Příklad pinu na Pinterestu #1
Příklad pinu na Pinterestu #2

Naučte se pracovat s textem

#21 Velký text a kvalitní fotografie

V pinech využívejte velké písmo a kvalitní fotografie, které uživatele zaujmou. 

#22 Text nepřidávejte do spodní části pinů

Text a důležitá sdělení doporučujeme přidávat do středu nebo na vrch pinu. Při rozkliknutí pinu se v dolní části zobrazí sociální tlačítka na uložení, a text by pak mohl být pro uživatele nečitelný. 

#23 Využijte klíčová slova

Při tvorbě pinu vyplňte nadpis a popis. Do nadpisu je možné přidat až 70 znaků, do popisu 500, takže se můžete více rozepsat. Popis by měl odpovídat tomu, co se na pinu nachází.

Jak využít piny?

#24 Využívejte všechny druhy pinů

Pinterest nabízí tři základní druhy pinů. Standartní pin, nápadový pin, video pin nebo carousel. Pozor na to, že k nápadovému pinu nejde přidat URL odkaz. Jedná se o něco podobného, jako jsou Stories na Instagramu – jeden pin obsahuje několik dalších, které se po určitém čase sami promítají. Využít je můžete například na tvorbu receptů nebo postupů. 

#25 Označujte produkty

Pokud máte nahraný katalog, můžete označit produkt na pinu. K tomu slouží funkce označování produktů, díky které pak uživatele odvedete přímo na produkt na svém e-shopu. 

#26 Vyhodnocujte piny

Sledujte úspěšnost pinů v Pinterest Analytics. Vyhodnocovat můžete grafiku, využitá klíčová slova nebo počet uložení.

#27 Nemažte úspěšné piny

Pokud se vám zdá, že vaše piny po několika dnech nikdo neviděl, nevěšte hlavu. Pinterest je skvělý v tom, že dosah vašich pinů se po čase neztrácí, ale sílí. Jeden pin vám může přinášet návštěvnost i po několik let a pravděpodobně bude každý rok vyšší. Záleží také na tom, jak aktuální téma je. Pokud vytvoříte pin s tipy na vánoční dárky pro děti, tak se bude zobrazovat třeba od října do prosince. 

#28 Přidávání pinů je zdarma

Všechny piny můžete přidávat zdarma a není nutné je podpořit placenou kampaní. 

Placené kampaně na Pinterestu

#29 Reklama na Pinterestu

Své piny můžete zpropagovat pomocí kampaně, kterou také vytvoříte v administraci Pinterestu. Na výběr máte z několika možností, například podpora brandu nebo katalogový prodej. Reklamu můžete využít i na omezené akce a slevy na vašem e-shopu. V tomto případě kampaň spustíte pouze na několik dní. 

#30 Při placených kampaních udržujte profil živý

Pokud si vytvoříte firemní profil a pouze spustíte kampaně, nebude to mít pravděpodobně takový efekt, jako když placené kampaně podpoříte i neplacenými piny. Nemáte čas tvořit neplacené piny? Pak pro vás bude výhodou novinka, kterou Pinterest oznámil. Od března 2023 bude možné mít firemní profil čistě na placené kampaně. Bude to však nová služba, která zatím není otestovaná.

#31 Na placené kampaně nepotřebujete tisíce do kreditů

Vzhledem k tomu, že na Pinterestu není zdaleka tolik konkurence jako na jiných sociálních sítích, pro placenou podporu vám do začátku postačí 1 000 Kč na měsíc.

Začněte sledovat a porovnávat výsledky

#32 Vytvořte události

Pokud budete chtít začít s placenými kampaněmi, doporučujeme nastavit události, díky kterým uvidíte detailněji, kdo si váš produkt přidal do košíku, kdo si ho zobrazil nebo kdo nakoupil. Nastavení provedete pomocí Google Tag Manageru (GTM) nebo implementace skrze programátora. Veškerý postup najdete i v nápovědě.

#33 Jeden produkt na e-shopu nerovná se pouze jeden pin

Není třeba vytvořit jeden pin pro jeden produkt nebo jeden článek. Pro jeden produkt nebo článek můžete vytvořit klidně 5 pinů, které se budou lišit v grafice nebo využití klíčových slov na pinu. Např. Máte na webu recept na letní drink? Můžete na něj vytvořit piny zaměřené na Tipy na letní drinky, Drinky na letní svatbu, Nejoblíbenější drinky pro zahradní party, Jednoduché koktejly hotové do 5 minut, Co nesmí chybět na letní grilovačce, apod.  

#34 Sledujte měsíční počet zobrazení

Na profilu můžete sledovat, kolikrát se vaše piny za poslední měsíc na Pinterestu zobrazily. Čím vyšší číslo, tím lepší. Pokud přidáte katalog, počet zobrazení se vám rychle zvýší.

#35 Počet sledujících

Uživatelé, kteří vás začnou sledovat, fungují podobně jako fanoušci na Facebooku. Pokud přidáte nové piny, těmto uživatelům se nové piny zobrazí na jejich domovské stránce. 

#36 Inspirujte se už vytvořenými piny

Pokud si nebudete vědět rady, jakou grafiku pinu vytvořit, zkuste si pomocí klíčových slov produkt nebo službu vyhledat na Pinterestu. To, co se vám zobrazí na prvních místech jsou piny, které uživatelé často ukládají nebo zobrazují, a Pinterest je tak posouvá výš ve výsledcích. Piny nejsou zveřejňovány podle data přidání, ale právě podle své úspěšnosti.

#37 Sledujte počet zobrazení, uložení nebo odchozí kliknutí

Pinterest neslouží pro okamžité konverze. Uživatelé na něj chodí načerpat inspiraci k tomu, co si plánují pořídit nebo vyrobit. Například pokud slečna plánuje svatbu, hledá svatební inspiraci. Když si váš pin s nápady na svatební výzdobu uloží na svou nástěnku, váš produkt ji zaujal. K uloženému pinu se může vrátit, což znamená, že u vás může nakoupit, až to bude aktuální.

#38 Zkontrolujte zobrazení pinu skrze mobilní aplikaci

Uživatelé Pinterest nejčastěji používají na mobilním telefonu. Přidávání pinů je ale snazší skrze počítač. Proto po přidání pinu doporučujeme ověřit, že se zobrazuje stejně na počítači i na mobilu. 

#39 Přidejte si widget na svůj web

Na vašem webu/e-shopu je už standardní mít odkaz na Facebook nebo Instagram, kde vás mohou uživatelé sledovat. Přidejte stejný i pro Pinterest. Získáte tak kontakt s uživatelem, který se k vám může později vrátit. 

#40 Nebojte se začít!

Pinterest je vnímán jako pozitivní sociální síť a 97 % vyhledávacích dotazů není spojeno se značkou. Je tu velký prostor najít si nové zákazníky, kteří by vás třeba na Instagramu nebo Google nenašli. Navíc s piny, nástěnkami nebo svým profilem se můžete dostat i na vysoké pozice v organickém vyhledávání na Google a Seznamu. 

Eliška Bielková

Eliška Bielková

specialistka online marketingu

Eliška na začátku nastoupila na juniorskou pozici. Svět online marketingu ji hned nadchl. Po půl roce dostala na starost své první zakázky a nyní už se nezalekne ani těch větších. Nejvíce si rozumí se zbožovými srovnávači a nástrojem Mergado, kde získala i certifikát specialisty.  Mezi další oblíbené činnosti patří SEO nebo analytická činnost. Vedle správy svých zakázek pečuje také o nováčky, kterým pomáhá se získáním základních znalostí v online marketingu a jejich rozvojem. Pokud zrovna není v práci nebo ve škole, pravděpodobně cestuje po workshopech, konferencích, tráví čas s přáteli nebo hikuje po horách.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti