Pinterest SEO
Jako uživatel Pinterestu si můžete uložit nebo připnout jakýkoli obrázek, který najdete. Z vašich oblíbených příspěvků si pak tvoříte svou nástěnku, kterou mohou vidět i ostatní. Ostatní uživatelé si ho mohou dále uložit na svou nástěnku, která se zase se zobrazí dalším uživatelům. Takhle to může jít nespočetněkrát. Uživatelé, kteří si obrázek připnou, se mění, ale jedno zůstává. Web, se kterým je obrázek spojený. Takto dokážete dostat jeden obrázek i mezi několik tisíc lidí.
„Co to znamená? Kvalita domény označuje to, co Pinterest považuje za kvalitu vašeho webu. Pinterest ví, kolik položek z něj bylo připnuto. Na pořadí faktorů nezáleží, a tak můžete začít v libovolném pořadí. Všechny faktory si projdeme a doplníme tipy, jak je nejlépe podchytit a optimalizovat.“
Jak tedy zajistit, abychom tenhle kolotoč sdílení započali?
1.Kvalita domény
Krok 1: Vytvořte si business účet
Krok 2:Potvrďte svou doménu
Krok 3:Vytvářejte piny, které vybízejí k interakci a zapojení
Krok 4:Piny přidávejte konzistentně
2.Kvalita pinu
Pokud váš pin ukládá a sdílí hodně uživatelů, je to známka toho, že je kvalitní. A Pinterest chce, aby uživatelé přesně tohle s piny dělali. A pokud to dělají, jsou spokojení a přesně tohle Pinterest ví. Pokud zveřejníte nový pin, jako první ho uvidí vaši sledovatelé. A pokud se začne dostávat dál, bude se díky algoritmu zobrazovat většímu publiku.
Vedle popularity pinu je důležitá i jeho čerstvost. I ten nejlepší pin bude časem ztrácet na síle. To je dalším důvodem, proč přidávat piny konzistentně a nespoléhat se na to, že pokud vám teď fungují dobře 3 piny, bude to tak navěky.
Jak tedy zvýšit kvalitu či popularitu pinu?
TIP #1vytvářejte takové piny, na které uživatelé budou chtít kliknout
Pro to platí pár pravidel, kterých je dobré se držet. Představili jsme je už v předchozím článku.
TIP #2Pište poutavé názvy
Zde je potřeba zapojit sílu copywritingu a napsat takový nadpis, který vás donutí na pin kliknout nebo navštívit webovou stránku.
Příklad správně napsaného názvu
TIP #3sledujte a vyhodnocujte své nejlepší piny
Pinterest má svůj Pinterest Analytics, kde můžete sledovat, jak se vašim pinům daří. Z těchto dat můžete vyčíst, jaké tipy pinů jsou úspěšně, které méně a vzít si z toho příklad do budoucna.
Klidně můžete vyzkoušet vytvořit tři a více návrhů na jeden produkt nebo článek a sledovat, kterému se daří nejlépe. Pohrát si můžete s fontem, vizualizací nebo s pojmenováním.
TIP #4Kvalita obrázku
Pinterest je virtuální galerie, proto je zde obrázek na prvním místě. Nepoužívejte rozmazané fotky, příliš tmavé nebo takové, ze kterých není zřejmé, co se na nich nachází. Vyhrajte si s grafikou, přidejte text nebo logo vaší firmy.
TIP #5Nebojte se pin rozhýbat
Účet na Pinterestu máte, ale nefunguje podle vašich představ?
Eliška se na váš profil do detailu podívá a pošle vám e-mailem konkrétní doporučení, díky kterým bude váš Pinterest účet plnit cíle lépe.
3.Vytvářejte svůj osobní brand
K dalšímu zvýšení skóre u Pinterestu můžete přispět taky vy sami, a to svou aktivitou. Pinterest sleduje, jaké piny vy sami ukládáte, sdílíte a interagujete od ostatních uživatelů. Chce uživatelům nabízet co nejlepší obsah. Proto, pokud sami reagujete na kvalitní obrázky, vytvoří vaše silnější skóre a vyhodnotí vás jako bloggera, pinnera nebo tvůrce obsahu.
Čím více lidí reaguje na vaše piny a navštěvuje váš profil, tím vyšší skóre získáte. Proto pouze nepřidávejte své piny, ale buďte na Pinterestu obecně aktivní.
Co tedy Pinterest konkrétně zajímá?
- Jak často vydáváte nové piny
- Jestli je přidáváte nahodile nebo konzistentně
- Kolik uložení nebo komentářů obdržíte
- Zda ukládáte obsah, který Pinterest považuje za kvalitní
Jaká je tedy nejlepší pin strategie?
- Piny přidávejte aspoň jednou týdně
- Své piny si naplánujte
- Každému pinu přidejte URL
- Organizujte piny do nástěnek
4.Relevance a vhodné používání klíčových slov
Relevance je asi nejpodstatnějším faktorem pro algoritmus Pinterestu. Už jsme si řekli, že chce nabízet co nejrelevantnější a nekvalitnější piny svým uživatelům. Aby mohl piny zobrazovat správnému publiku, musí vědět, jak vaše piny odpovídají výsledku vyhledávání. Stejně, jako je tomu například při vyhledávání na Google.
Jak tedy najít vhodná klíčová slova pro své piny?
Než zveřejníte svůj pin, je potřeba udělat analýzu klíčových slov. Jakmile jednou pochopíte, jaká klíčová slova vybírat, budete mít napůl vyhráno. Nejrychlejším způsobem, jak klíčová slova najít, je použít vyhledávací lištu na Pinterestu.
Ukažme si to na příkladu. Řekněme, že na svém webu publikujete články o správném běhání. Budete tedy chtít vyhledat fráze, které hledají uživatelé, kteří rádi běhají nebo chtějí začít. Zadáte tedy výraz „běhání“ do vyhledávače.
Vyjedou vám fráze jako „motivace“, „oblečení na …“, „outfit na …“, „výzva“ nebo „plán“. To jsou přesně ta klíčová slova, na která byste se měli zaměřit a zařadit je do své strategie.
Použít můžete i našeptávač při psaní.
Máte klíčová slova Jak s nimi ale dál pracovat?
- Optimalizujte s nimi svůj profil
- Zařaďte je do názvu svých nástěnek
- Používejte je ve svých pinech a přidávejte hashtagy