Upravit stránku

Pinterest SEO

Ačkoli je Pinterest často považován za platformu pro vyhledávání receptů a nápadů na domácí dekorace, je také výkonným nástrojem digitálního marketingu. To jsme si koneckonců potvrdili už v předchozím článku. Dnes se podíváme na další kousek skládačky. A to, jak z Pinterestu vytěžit co nejvíce. Právě SEO na této sociální síti vám k tomu může pomoci.
Opakování je matka moudrosti, a proto si na úvod zopakujme, co je to SEO. Search engine optimization je optimalizace pro vyhledávače. Už je asi zřejmé, že se nebude týkat jenom vyhledávačů Google nebo Seznam.cz. Tím, že je Pinterest, dá se říct, takovým vyhledávačem, tak i on má svoje SEO. Tak jako je SEO důležité pro web nebo e-shop, je důležité i pro Pinterest. I tato sociální síť funguje na základě určitého algoritmu.

Jako uživatel Pinterestu si můžete uložit nebo připnout jakýkoli obrázek, který najdete. Z vašich oblíbených příspěvků si pak tvoříte svou nástěnku, kterou mohou vidět i ostatní. Ostatní uživatelé si ho mohou dále uložit na svou nástěnku, která se zase se zobrazí dalším uživatelům. Takhle to může jít nespočetněkrát. Uživatelé, kteří si obrázek připnou, se mění, ale jedno zůstává. Web, se kterým je obrázek spojený. Takto dokážete dostat jeden obrázek i mezi několik tisíc lidí. 

Ukažme si to na příkladu. Budete chtít vyhledat recept nebo nápad na snídani. Zadáte do vyhledávače snídaně a obrázky, které se vám budou líbit, si uložíte na svou nástěnku. Váš sledující uvidí, co jste si připnuli, připne si to také. A takhle to jde dokola.
Pinterest
„Co to znamená? Kvalita domény označuje to, co Pinterest považuje za kvalitu vašeho webu. Pinterest ví, kolik položek z něj bylo připnuto. Na pořadí faktorů nezáleží, a tak můžete začít v libovolném pořadí. Všechny faktory si projdeme a doplníme tipy, jak je nejlépe podchytit a optimalizovat.“
Už teď vám musí být jasné, že čím víc uživatelů si váš pin uloží, tím více dává algoritmu Pinterestu najevo, že se jedná o relevantní pin. Bude ho proto umisťovat výš ve výsledcích vyhledávání. 
Jak tedy zajistit, abychom tenhle kolotoč sdílení započali?

1.Kvalita domény

Stejně, jako je kvalita domény důležitá pro Google, je důležitá i pro Pinterest. Bude chvíli trvat, než Pinterest zaregistruje vaši doménu a bude jí důvěřovat. Stejně je tomu však i u SEO na Google. Nejde zapnout ani vypnout, chce to trpělivost. Jak tedy jít co nejrychleji naproti tomu, aby si vás Pinterest všimnul?

Krok 1: Vytvořte si business účet

Vytvoření business účtu je tím nejjednodušším krokem, jak ukázat Pinterestu, že může vaší doméně důvěřovat. Pokud máte už osobní účet, přepněte ho jednoduše do  business verze.
TIP: Pokud zakládáte nový účet, už na začátku vymyslete SEO-friendy uživatelské jméno. Vaše jméno bude součástí URL adresy vašeho profilu, takže stojí za zvážení, jak si profil pojmenujete.

Krok 2:Potvrďte svou doménu

Svůj účet můžete propojit s webem, Instagramem, Etsy nebo YouTube. Základním krokem je potvrzení domény. Tu můžete potvrdit buď skrz značku přes GTM, nebo vložením kódu na svůj web skrz HTML.
Potvrzení domény na Pinterestu

Krok 3:Vytvářejte piny, které vybízejí k interakci a zapojení

Každá interakce u vašeho pinu se započítává do kvality vaší domény. Čím více uživatelů tedy vaše piny ukládá, komentuje nebo sdílí, tím více posilujete své Pinterest SEO.

Krok 4:Piny přidávejte konzistentně

Místo toho, abyste jednou za týden přidali 30 pinů, věnujte každý den přidáním jednoho. Konzistentní přidávání je asi jedním z nejdůležitějších faktorů, jak své PSEO posílit. K plánování pinů existuje řada aplikací a nástrojů. Pokud sáhnete po Tailwind, neuděláte chybu. Aplikace za vás naplánuje vhodné odeslání pinů, aby vám zajistily co největší dosah. 

2.Kvalita pinu

Pokud váš pin ukládá a sdílí hodně uživatelů, je to známka toho, že je kvalitní. A Pinterest chce, aby uživatelé přesně tohle s piny dělali. A pokud to dělají, jsou spokojení a přesně tohle Pinterest ví. Pokud zveřejníte nový pin, jako první ho uvidí vaši sledovatelé. A pokud se začne dostávat dál, bude se díky algoritmu zobrazovat většímu publiku. 

Vedle popularity pinu je důležitá i jeho čerstvost. I ten nejlepší pin bude časem ztrácet na síle. To je dalším důvodem, proč přidávat piny konzistentně a nespoléhat se na to, že pokud vám teď fungují dobře 3 piny, bude to tak navěky.

Jak tedy zvýšit kvalitu či popularitu pinu?

TIP #1vytvářejte takové piny, na které uživatelé budou chtít kliknout

Pro to platí pár pravidel, kterých je dobré se držet. Představili jsme je už v předchozím článku.

Tipy pro piny na Pinterestu

TIP #2Pište poutavé názvy

Zde je potřeba zapojit sílu copywritingu a napsat takový nadpis, který vás donutí na pin kliknout nebo navštívit webovou stránku.

Příklad správně napsaného názvu

Tipy pro piny na Pinterestu

TIP #3sledujte a vyhodnocujte své nejlepší piny

Pinterest má svůj Pinterest Analytics, kde můžete sledovat, jak se vašim pinům daří. Z těchto dat můžete vyčíst, jaké tipy pinů jsou úspěšně, které méně a vzít si z toho příklad do budoucna.

Klidně můžete vyzkoušet vytvořit tři a více návrhů na jeden produkt nebo článek a sledovat, kterému se daří nejlépe. Pohrát si můžete s fontem, vizualizací nebo s pojmenováním.  

TIP #4Kvalita obrázku

Pinterest je virtuální galerie, proto je zde obrázek na prvním místě. Nepoužívejte rozmazané fotky, příliš tmavé nebo takové, ze kterých není zřejmé, co se na nich nachází. Vyhrajte si s grafikou, přidejte text nebo logo vaší firmy. 

TIP #5Nebojte se pin rozhýbat

Už přidáním videa, případně jiného hýbajícího se prvku, se ve feedu odlišíte od ostatních a upoutáte pozornost. Nemusíte být hned profík na video, stačí například použít nástroj Canva, kde jde do obrázku vložit gif. Pinterest navíc videu fandí, takže si díky němu můžete dopomoct k lepšímu skóre.

3.Vytvářejte svůj osobní brand

K dalšímu zvýšení skóre u Pinterestu můžete přispět taky vy sami, a to svou aktivitou. Pinterest sleduje, jaké piny vy sami ukládáte, sdílíte a interagujete od ostatních uživatelů. Chce uživatelům nabízet co nejlepší obsah. Proto, pokud sami reagujete na kvalitní obrázky, vytvoří vaše silnější skóre a vyhodnotí vás jako bloggera, pinnera nebo tvůrce obsahu. 

Čím více lidí reaguje na vaše piny a navštěvuje váš profil, tím vyšší skóre získáte. Proto pouze nepřidávejte své piny, ale buďte na Pinterestu obecně aktivní. 

Co tedy Pinterest konkrétně zajímá?
  1. Jak často vydáváte nové piny
  2. Jestli je přidáváte nahodile nebo konzistentně
  3. Kolik uložení nebo komentářů obdržíte
  4. Zda ukládáte obsah, který Pinterest považuje za kvalitní
Jaká je tedy nejlepší pin strategie?
  1. Piny přidávejte aspoň jednou týdně
  2. Své piny si naplánujte
  3. Každému pinu přidejte URL
  4. Organizujte piny do nástěnek
Podle těchto kritérií si můžete říct, že by správa Pinterestu mohla být váš full time job. Jako každý rozjezd nové sociální sítě je potřeba i zde počítat s tím, že to bude ze začátku časově náročnější. Ale po pár měsících a osvědčených formátech pinů si můžete vytvořit šablony a pracovat s nimi. Následně můžete začít využívat pinovací plánovací nástroj a čas strávený u Pinterestu se zkrátí. 

4.Relevance a vhodné používání klíčových slov

Relevance je asi nejpodstatnějším faktorem pro algoritmus Pinterestu. Už jsme si řekli, že chce nabízet co nejrelevantnější a nekvalitnější piny svým uživatelům. Aby mohl piny zobrazovat správnému publiku, musí vědět, jak vaše piny odpovídají výsledku vyhledávání. Stejně, jako je tomu například při vyhledávání na Google. 

Jak tedy najít vhodná klíčová slova pro své piny?

Než zveřejníte svůj pin, je potřeba udělat analýzu klíčových slov. Jakmile jednou pochopíte, jaká klíčová slova vybírat, budete mít napůl vyhráno. Nejrychlejším způsobem, jak klíčová slova najít, je použít vyhledávací lištu na Pinterestu.

Ukažme si to na příkladu. Řekněme, že na svém webu publikujete články o správném běhání. Budete tedy chtít vyhledat fráze, které hledají uživatelé, kteří rádi běhají nebo chtějí začít. Zadáte tedy výraz „běhání“ do vyhledávače. 

Klíčová slova na Pinterestu

Vyjedou vám fráze jako „motivace“, „oblečení na …“, „outfit na …“, „výzva“ nebo „plán“. To jsou přesně ta klíčová slova, na která byste se měli zaměřit a zařadit je do své strategie. 

Použít můžete i našeptávač při psaní.

Klíčová slova na Pinterestu

Shrnutí na závěrJak tedy funguje Pinterest algoritmus?

U každého nově vytvořeného obsahu algoritmus Pinterestu zobrazí nejprve váš pin vašim sledujícím. Čím více uživatelů bude váš pin lajkovat, ukládat, sdílet nebo komentovat, tím rychleji a lépe algoritmus pochopí, že se jedná o kvalitní pin a bude ho zobrazovat i dalším uživatelům. Nejlepším způsobem, jak získat interakci k vašemu pinu, je použít vhodná klíčová slova.

Co je Pinterest SEO?

Pinterest SEO zahrnuje optimalizaci vašeho profilu pro získání vyšší organické návštěvnosti na Pinterestu.

Jak zlepšit SEO svého účtu na Pinterestu?

Posilujte kvalitu své domény, tvořte takové piny, které zaujmou a budou dobře optimalizované, zvolte vhodná a relevantní klíčová slova a budujte svůj osobní brand.

Jak najít klíčová slova pro Pinterest?

Nejjednodušším způsobem je využít vyhledávací lištu. Zadáním relevantních klíčových slov Vám Pinterest našeptá ta, která jsou hledaná.
Určitě nezapomeňte ze svého webu přidat tlačítka na sociální sítě, jako to děláte u Facebooku nebo Instagramu.
Pokud nechcete hned začít s placenými příspěvky nebo kampaněmi, zaměřte se právě na Pinterest SEO. Nejenom, že tím nasbíráte důležitá data pro následné rozšiřování funkcí, ale i při placených kampaních vás optimalizované piny a profil posunou a budou vám krýt záda. Aktivitou na Pinterestu tak můžete dopomoct i zlepšování hodnocení celkově vašeho webu nebo e-shopu.

Potřebujete poradit či pomoct s vaší prezentací na internetu?

Od sociálních sítí až po SEO.

Eliška Bielková

Eliška Bielková

specialistka online marketingu

Eliška na začátku nastoupila na juniorskou pozici. Svět online marketingu ji hned nadchl. Po půl roce dostala na starost své první zakázky a nyní už se nezalekne ani těch větších. Nejvíce si rozumí se zbožovými srovnávači a nástrojem Mergado, kde získala i certifikát specialisty.  Mezi další oblíbené činnosti patří SEO nebo analytická činnost. Vedle správy svých zakázek pečuje také o nováčky, kterým pomáhá se získáním základních znalostí v online marketingu a jejich rozvojem. Pokud zrovna není v práci nebo ve škole, pravděpodobně cestuje po workshopech, konferencích, tráví čas s přáteli nebo hikuje po horách.

Nahoru