Co je Pinterest a jak funguje?
Co je Pinterest?
Pinterest je možné si představit jako veřejnou virtuální nástěnku, kam si můžete připíchnout obrázek nebo video, které se vám líbí a sdílet je s přáteli i celým světem. Nástěnek můžete mít kolik chcete, pojmenovat si je můžete podle sebe a můžete je mít je rozdělené podle různých kategorií např. dekorace, pletení, vaření, cestování a tak dále. Na Pinterestu se setkáte s pojmem pin, což znamená doslovně připíchnout.
Z hlediska marketingu je Pinterest něco mezi sociální sítí a vyhledávačem, protože uživatelé mohou najít pin buď na základě vyhledávání nebo když se jim na základě algoritmu zobrazí na hlavní straně. O samotném algoritmu Pinterestu si povíme příště.
Jak funguje vyhledávání, algoritmus aPinterest SEO celkově?
Kdo je na Pinterestu?
Pinterest má aktuálně přes 459 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je pro představu více než Twitter nebo Snapchat. Podle posledních statistik z roku 2019 je v České republice měsíčně aktivních 1 210 000 uživatelů. Číslo se za poslední roky určitě zvýšilo, neboť Pinterest jenom za poslední rok zaznamenal nárůst 43 % a můžeme tedy předpokládat, že aktuální měsíční počet aktivních uživatelů v České republice se pohybuje okolo 1 600 000.
Proč se o Pinterest vůbec zajímat jako o prodejní kanál?
„Na Pinterestu nemusíte být pro uživatele jenom e-shop nebo značka, ale jako zdroj inspirace a díky tomu si vás budou více pamatovat.“
Jaké podnikání se na Pinterest nejvíce hodí?
- Umění
- Výzdoba domácnosti
- Vzdělávání
- Řemesla
- Zábava
- Krása
- Zdraví
- Architektura a mnoho dalšího…
I Pinterest má své analytické nástroje a marketingové funkce
#1Pinterest Analytics
Díky Pinterest Analytics dokážete zkoumat své publikum, uvidíte zde přehledy kliků na jednotlivé piny, konverze a mnoho dalšího. Sledovat pak můžete počet lidí, kterým se pin zobrazil, kdo si jej uložil (věk, pohlaví), skrz jaké zařízení přišel a kdo se proklikl na vaši webovou stránku.
Pro měření výkonu reklamy je třeba nainstalovat tag do Google Tag Manageru.
#2Pinterest Trends
Jako jsou Google Trendy, kde je možné sledovat o co je aktuálně ve vyhledávání zájem, i Pinterest je má. Nabídne Vám nejen přehled aktuálních trendů, ale i hledanost v kategorii, zájmu. To lze však pouze pro USA, Kanadu a Velké Británii.
#3Pinterest Predicts
Pokud máte firemní účet, Pinterest vám odhalí i predikce trendů, které přijdou. Dokážete tak být o krok napřed a mít výhodu oproti konkurenci, protože Pinterest není o hledání dnešních trendů, ale těch zítřejších.
A jedna pěkná statistika na závěr – 91 % všech uživatelů vnímá Pinterst jako pozitivní a příjemnou sociální síť. V dnešní době se uživatelé chodí inspirovat a načerpat pozitivní náladu právě na Pinterest. A o to větší šance, že si Vaší značku také tak spojí.
Jak si založit firemní profil
Celý registrační proces není nijak složitý. Jako u každé nové registrace je potřeba vyplnit registrační formulář. Na hlavní stránce vyberete možnost registrace a Vytvořit firemní účet.
Profil na Pinterestu
Nemít vyplnění profil na Pinterestu je jako nemít vyplněné BIO na Instagramu. Můžete bez toho fungovat, ale zbytečně přicházíte o organický dosah. Do svého profilu můžete vložit klíčová slova. Jednak usnadníte Pinterestu pochopit, co je předmětem vašeho podnikání a stejně tak budete dohledatelní přes vyhledávač a najdou vás tak uživatelé.
Příklad správně vyplněného profilu
Jak na to?
Placené kampaně
Reklamy jde nastavit na konkrétní piny
Po vybrání daného cíle vás Pinterest provede nastavením reklamy. Vše je hodně intuitivní a snadné. Pokud máte zkušenosti se zakládám reklamy na Facebooku, bude to pro vás o to lehčí.
Instalace Pinterest pixelu
Abyste mohli měřit dosah, je třeba na svůj web přidat Pinterest tag. Funguje podobně jako např. Facebook pixel a vložit ho můžete přes Google Tag Manager.
Základní tipy na skvělé piny
-
Zvolte obrázek na výšku
Používejte kvalitní a vizuálně atraktivní fotky, které vyniknou. Pamatujte, že ty nejlepší piny vyvolávají v lidech touhu obrázek rozkliknout. Doporučený poměr stran je 2:3, např. 1 000x1 500. -
Svůj produkt nebo službu vždy umisťujte do středu a do popředí
-
Používejte logo – vždycky
Své logo přidejte do každého pinu, ale neumisťujte ho do pravého dolního rohu, nebo se ztratí mezi produktovými ikonami Pinterestu. -
Přidejte překryvný text
Překryvný text je text, který se objeví na vašem obrázku v pinu a pomůže mu vyniknout. Váš text by měl být stručný, aby se dal snadno přečíst i v mobilní verzi. -
Nezapomeňte na nadpisy a popisky
Stejně jako se přidávají alternativní popisky obrázkům na webu, i tady nezapomeňte otagovat své piny. Díky nadpisům a popiskům se bude pin lépe zobrazovat ve vyhledávání. Stejně jako při SEO, i tady volte vhodná a relevantní klíčová slova. Do nadpisu můžete použít 100 znaků a do popisku až 500. -
Zkontrolujte odkazy
Pokud váš pin obsahuje odkaz, zkontrolujte, že je aktivní, že se bez problémů načítá a odkazuje na správnou stránku.
Příklad správně vytvořeného pinu
Přehled nejpoužívanějších pojmů:
Slovníček pojmů pro Pinterest | |
---|---|
Počet zobrazení | Kolikrát byly vaše piny nebo reklamy zobrazeny na obrazovce |
Projevy zájmu | Celkový počet projevů zájmu u vašich pinů. Zahrnuje uložení, kliknutí na pin, odchozí kliknutí a přejetí po kartě karuselu. |
Kliknutí na pin | Celkový počet kliknutí na váš pin nebo reklamu za účelem přechodu na obsah na Pinterestu nebo mimo něj |
Odchozí kliknutí | Celkový počet případů, kdy uživatelé provedou akce, které je přivedou k cíli mimo Pinterest |
Míra odchozích kliknutí | Celkový počet kliknutí na cílovou adresu URL přiřazenou k vašemu pinu vydělený celkovým počtem zobrazení vašich pinů na obrazovce |
Zobrazení videa |
Kolikrát bylo video zobrazeno po dobu minimálně 2 sekund při 50 % videa |
Průměrná doba přehrávání | Průměrná doba, kterou uživatel strávil sledováním vašeho videa |
10sekundová zhlédnutí | Kolikrát bylo video zobrazeno po dobu minimálně 10 sekund nebo po delší dobu |
Míra zájmu | Celkový počet projevů zájmu u vašich pinů vydělený celkovým počtem zobrazení vašich pinů na obrazovce. Projevy zájmu zahrnují uložení, kliknutí na pin a odchozí kliknutí. |
Míra uložení | Celkový počet uložení vašich pinů vydělený celkovým počtem zobrazení vašich pinů na obrazovce |
Celkové publikum | Celkový počet lidí, kteří vaše piny viděli nebo na ně reagovali |
Celkové zaujaté publikum | Počet lidí, kteří na vaše piny reagovali |
Celkové publikum za měsíc | Celkový počet lidí, kteří viděli vaše piny nebo na ně reagovali během 30denního okna až do určitého dne včetně |
Celkové zaujaté publikum za měsíc |
Celkový počet lidí, kteří reagovali na vaše piny během 30denního okna až do určitého dne včetně |
Měsíční počet zobrazení | Počet uložení vašich publikovaných pinů a pinů uložených z potvrzené domény nebo účtu na obrazovce za posledních 30 dní |
Firemní účet na Pinterestu máte, ale nefunguje podle vašich představ?
Eliška se na váš profil do detailu podívá a pošle vám e-mailem konkrétní doporučení, díky kterým bude váš Pinterest účet plnit cíle lépe.