Upravit stránku

Co se to vlastně skrývá pod pojmem e-shop?

E-shopy nám už v 90. letech otevřely novou možnost nakupování. Dnes na internetu seženeme prakticky vše, na co si vzpomeneme. Zboží, služby, zážitky.
E-shop je skvělým způsobem, jak své podnikání přenést do online světa. Oslovit navíc můžete úplně nové publikum - včetně toho zahraničního, když si to budete přát.

I tvorba e-shopu má svá pravidla. Toho se ale není třeba obávat. Tuto skutečnost můžete naopak využít ve svůj prospěch! Inspirujte se osvědčenými způsoby a spusťte úspěšný internetový obchod.

3 pravidla pro úspěšný e-shop

  1. Podoba produktů
    Zákazník by se měl na všem e-shopu setkat jen s originálně, a především kvalitně, nafoceným zbožím, kterému nebudou chybět detailní popisy. 
  2. Zásady UX
    Lidem se u vás musí dobře nakupovat. Přizpůsobte prostředí svého e-shopu potřebám zákazníka. Učiňte ho přehledným a uživatelsky přívětivým. 
  3. Služby
    Zjednodušte princip vrácení zboží a dopravy. Dopřejte zákazníkům možnost si danou službu vyzkoušet a zvažte i zapojení dalších prvků, které jim zpříjemní nákup. 
     
Jak na úspěšný e-shop?

Pokud budou tyto 3 věci ve společné harmonii, budou váš e-shop lidé vyhledávat a rádi se na něj vracet.

Petr Soukup, vedoucí produktových manažerů eBRÁNA

Proč se vyplatí mít vlastní e-shop? 

# 1 Nákupy 24/7

Nespornou výhodou e-shopu je, že zákazníci mohou nakupovat, kdykoliv chtějí

Nejsou limitovaní otevíracími hodinami ani vzdáleností, kterou by museli na cestě do vaší kamenné prodejny urazit. Dáváte jim tak možnost nakupovat, když mají zrovna čas a náladu.

Nákupy 24/7
# 2 Měřitelné výsledky

Na e-shopu je všechno měřitelné! Díky digitalizaci můžete lépe sledovat nákupní chování svých zákazníků a získat tak informace, které vám pomohou oslovit vaši cílovou skupinu.

Uvidíte, co lidé kupují, ve kterém kroku nákup opustili, na které stránky se dívali i o jaké produkty se zajímali. To můžete využít při remarketingu i originální prezentaci produktů a služeb, která bude přizpůsobená zákazníkům přesně na míru.

# 3 Virtuální vizitka 

Samozřejmou součástí e-shopu je sekce kontaktů. Díky nim vás mohou oslovit potenciální obchodní partneři, investoři nebo média. Na svůj e-shop budete moct kdykoli a kdekoli snadno odkázat.

# 4 Snížení nákladů 

Zavedením e-shopu firma výrazně ušetří. A to za nájemné obchodním domům, za mzdy pro prodavače a ostatní pracovníky i za provoz


Jak při zakládání e-shopu postupovat?

Nabízí se dvě cesty, po kterých se můžete vydat. Jednou z nich je šablonové řešení, které je jednoduché a funkční. Nikdy vám ale nebude schopné nabídnout takové možnosti jako e-shop, který si vytvoříte na míru. 

Šablonové řešení

 

Jedná se rozhodně o levnější a rychlejší způsob, kterým můžete svůj e-shop přivést k životu.

Stačí si vybrat z nabízených šablon tu, která vašim potřebám nejvíce vyhovuje a naplnit ji obsahem. Přijdete tím tak ovšem o svou jedinečnost.

V rámci tohoto řešení budete také limitovaní mantinely, na které narazíte vždy, když budete chtít svůj byznys rozšířit.

Jistá omezení se mohou objevit při rozšiřování sortimentu produktů a služeb i při komunikaci se zákazníkem.

Volba krabicového řešení je optimální, pokud plánujete menší e-shop.
Martin Semerád,
výkonný ředitel

Individuální úpravy

 

Chcete naplnit všechny cíle a hodnoty, se kterými jste se do podnikání pustili? A podpořit zároveň image vaší značky? 

Stavět byste měli na kvalitním základu, který vám umožní si vše uzpůsobit přesně tak, jak potřebujete. 

To platí zvlášť v případě plánované propagace atypického produktu, který vyžaduje speciální způsob prezentace. E-shop umožňující individuální úpravy je tou nejlepší volbou i v případě, že pracujete se složitou strukturou kategorií produktů.

Tvorba tohoto typu e-shopu se bez investic neobejde. Určitě proto nezapomeňte počítat s vyšší finanční náročností. Do rukou se vám ale dostane solidní základna, díky které budou vaše produkty dostupnější. Jednodušší bude také budování vaší značky.

Při zakládání e-shopu nezapomínejte, že ho tvoříte pro lidi. Zákazník by se měl dokázat při příchodu na vaši stránku hned zorientovat. Jednoduchý vzhled s intuitivně situovanými prvky je proto sázkou na jistotu. 


Jak poznáte, že jste založili úspěšný e-shop?

Kdy můžete s jistotou říct, že vlastníte kvalitní a úspěšný e-shop?

# 1 Máte pod palcem zákaznickou podporu 
K prodejně patří prodejce, který radí s výběrem a pomáhá zákazníkům s čímkoli je zrovna potřeba. V online světě ho můžete zastoupit chatovacím oknem. Prostřednictvím tohoto nástroje přivítáte návštěvníky a můžete jim během nákupu nabídnout pomocnou ruku. Podporou zákazníka ale míníme také například možnost snadného vrácení zboží
Pečujte o zákazníky prostřednictvím zákaznické podpory
# 2 Zákazník se na vašich stránkách snadno zorientuje  

Méně je někdy více. Nechte své stránky volně dýchat a nezaplňujte je zbytečným množstvím informací. Někdy pomůže taková maličkost jako nahrazení textu obrázkem. Myslete také na to, že použité barvy musí být navzájem v dokonalé harmonii a musí vytvářet jednotný celek. Vaše produkty by měly být rozřazené do kategorií dle logického uspořádání. Samozřejmostí by měla být možnost produkty při vyhledávání filtrovat, aby zákazník rychleji našel to, pro co k vám přišel. 

# 3 Analyzujete chování zákazníků 
Díky analytickým nástrojům, které můžete snadno na svůj e-shop nasadit, je možné analyzovat nákupní chování vašich zákazníků. Vedle toho doporučujeme pozorně sledovat i to, zda jsou s vašimi službami spokojení, a to například na Heureka.cz. Vysloužit si dokonce můžete ocenění Heuréka ověřeno zákazníky. V takovém případě přijměte, prosím, naše gratulace a obdrženou ikonku si nezapomeňte hrdě vyvěsit na svůj
e-shop. 
# 4 E-shop je obrazem vašeho podnikání 

Při vytváření e-shopu jste se řídili hodnotami firmy, zakomponovali jste firemní barvy, font i obsah typický pro vaši značku. Návštěvníkům je tak hned jasné, na jaké stránky přišli.

Zákazník by se měl dokázat na vašem e-shopu ihned zorientovat
# 5 Váš e-shop je responzivní 
Na mobilu, počítači, tabletu. Váš e-shop zkrátka vypadá skvěle na všech zařízeních.  
# 6 Dodržujete normy a nařízení 
Máte přehledně zpracované GDPR a obchodní podmínky.

Pár tipů na závěr

Vyšperkujte své stránky a motivujte k prodeji. Co se vyplatí vyzkoušet, a jak poznáte, že to funguje?

  • Produktové stránky ozvláštní video. Natočit můžete tutoriál nebo promo video.
  • Zveřejňujte recenze uživatelů, které zvýší důvěryhodnost e-shopu.
  • To, že váš e-shop funguje dobře, poznáte na min. 2% konverzním poměru a kvalitním hodnocení na zbozi.cz nebo obdržením hodnocení Heuréka ověřeno zákazníky.


Některé e-shopy, které se líbí nám: Roth-shop.cz, naradi-skaloud.cz a nebo rejfood.cz.

Tipy pro úspěšný e-shop
TOP 5 v Česku za rok 2019
  • Alza.cz – 15 milionů návštěv.
  • Mall.cz – 6,2 milionu návštěv.
  • CZC.cz – 5,8 milionu návštěv.
  • Aukro.cz – 5,3 milionu návštěv.
  • Lidl-shop.cz – 3,5 milionu návštěv.
Nahoru