Monika prozradila, co v eBRÁNĚ děláme jinak a díky čemu jsme obhájili tituly Zaměstnavatel regionu a Nejžádanější zaměstnavatel mezi studenty.
Proč pečovat o zaměstnance
i studenty ve firmě?
Přátelský přístup a neobvyklé benefity nesou své ovoce
Studenti jsou velmi cennou a významnou součástí naší firmy. Naši eBRÁNA FAMILY totiž tvoří asi z jedné třetiny, což není zrovna málo. Kvůli nízké nezaměstnanosti a nedostatku absolventů v námi požadovaných oborech obsazujeme studenty na volné pozice ještě v průběhu jejich studia. Díky vypracovanému systému adaptace, vzdělávání a školení se z nich během několika let stávají specialisté, kteří k nám po ukončení studia většinou nastoupí na plný úvazek.
-
Výhody spolupráce se studenty
Jako zaměstnavateli se nám určitě práce se studenty vyplatí nejen finančně. „Vychováváme“ si tím své budoucí zaměstnance. Ověříme si tím také, jak si v pracovním procesu konkrétní student vede a naučíme ho vše potřebné. Ze strany studenta je to báječná příležitost pro získání pracovních zkušeností za předpokladu, že se plně přizpůsobíme jeho rozvrhu. Získává tak zkušenosti už během studia a jako absolvent si je v oblasti, kde u nás brigádničil, naprosto jistý.
-
Vítejte k nám do firmy aneb Adaptační proces
Pro všechny nové zaměstnance máme připravený adaptační proces. Díky němu rychle poznají, jak to u nás funguje, poznají tým, do kterého patří a seznámí se s jednotlivými úkoly. Kandidáti, kteří k nám nastupují, projdou přes tři kola pohovorů - s personalistkou, s vedoucím oddělení a s výkonným ředitelem. Pokud všechny tři přesvědčí o tom, že k nám zapadne, má vyhráno. Tím, že jsme všichni tzv. „culture fit“, si rozumíme. Máme podobné hodnoty, smysl pro humor a také často podobně řešíme problémy. Díky poměrně složitému výběrovému řízení víme, že u nás nováčkům bude dobře a že nám bude dobře s nimi.
-
Know-how od starších
Během svého studia u nás studenti spolupracují s odborníky, takzvanými seniory. Často se ve firmách stává, že si seniorní pracovníci své know-how střeží a nechtějí jej předat dál. U nás to tak není a sdílení bereme jako běžnou součást práce. Díky sdílení znalostí jsou později senioři odbřemeněni od opakujících se nebo administrativních činností. Student naopak získává čím dál větší kompetence a zodpovědnost. Navíc často do zajetých procesů dodává své nápady a svůj nový úhel pohledu. To občas pomůže ledasco vylepšit nebo zefektivnit.
-
Možnost najít svou pracovní cestu
Ne každý student ví, jaká práce by ho na první dobrou bavila. A i když nějakou představu má, může časem zjistit, že zvolené zaměření nebylo to pravé. U nás je pravidlem, že pokud má student zájem, rádi mu nabídneme místo na jiném oddělení v oblasti, která ho nadchla více. Někteří z nás měnili oddělení nebo dokonce obor. A to klidně několikrát, než se našli. A dnes jsou z nich specialisté.
-
Spolupráce s vysokými školami
Všichni nejsou automaticky proaktivní a mají zájem získávat zářezy do CVčka už během studia. Dali jsme si proto za úkol dávat o sobě vědět na univerzitách, abychom studenty nadchli pro praxi a navázali jsme spolupráci s vysokými školami. V rámci ní máme na školách oborové přednášky, zveřejňujeme pravidelně nabídky práce na univerzitních intranetech a také studentům držíme zdarma místa na všech našich seminářích. Snažíme se ukázat, jak je práce v online světě rozmanitá a jak díky všem našim službám svým klientům pomáháme k úspěchům. Když práce v eBRÁNĚ studenta zaujme a dokáže se nadchnout a představit si, že by mezi nás zapadl, máme z poloviny vyhráno.
Díky kombinaci všeho zmíněného se nám daří ze studentů „vychovávat“ nadšené a zapálené specialisty. O tom, že se nám to daří, svědčí i ocenění Klubu zaměstnavatelů, které jsme letos obhájili. Pro rok 2019 jsme opět Nejžádanější zaměstnavatel regionu mezi studenty. Tomuto ocenění vděčíme samotným středoškolákům a vysokoškolákům, kteří pro nás hlasovali pomocí dotazníku nebo prostřednictvím chatbota na Facebook messengeru.
Firma je taková,jací lidé v ní pracují
...aneb jak jsme obhájili i titul
Zaměstnavatele regionu
V minulém roce jsme se v rámci náboru zaměřili na budování employer brandu a efektivní cílení na kandidáty. Největším projektem, který nám pomohl přitahovat culture fit kandidáty, byla realizace nového kariérního webu, a především příprava jeho obsahu. Díky němu jsme dokázali autenticky vyzrcadlit firemní kulturu a šířit náš personální brand. To nám výrazně pomohlo zlepšit nábor. Definice EVP* a správná komunikace reálných důvodů, proč u nás zaměstnanci pracují, vzbudila u kandidátů vysokou angažovanost, zájem o pracovní pozice a lepší cílení finančních toků do kampaní. Díky třífázovému výběrovému řízení si pak pečlivě vybíráme, koho si do týmu přijmeme.
*EVP = Employer Value Proposition
Co je pro nás důležité a proč jsmeZaměstnavatelem regionu?
Zakládáme si na etickém prostředí a smysluplné práci, díky které má pro nás spojení „chodit do práce“ pozitivní nádech. Naším cílem jsou spokojení zaměstnanci, kteří vidí v práci smysl a zároveň mají čas na své koníčky a zájmy.
-
Soustředíme se na skvělý leadership a mezilidské vztahy
Vzájemně si důvěřujeme, což nám umožňuje rychle a efektivně pracovat v týmech a dosahovat při práci na projektech synergického efektu. Vedoucí pracovníci nejsou odborníci v oborech, ale jsou mistři v řízení a práci s lidmi a jejich potenciálem. Je pro nás nezbytné, aby měli zaměstnanci ve vedoucích důvěru, mohli se jim s čímkoliv svěřit a aby se mezi kolegy vytvářely přátelské a pevné mezilidské vztahy. -
Děláme zaměstnancům radost
Zkrácené pracovní úvazky, flexibilní pracovní doba, dovolená navíc nebo příspěvky na spoření jsou standardem. Zato firemní tělocvična, kondiční trenér, jóga, masérna, kosmetika, možnost vzít si do práce domácího mazlíčka nebo využít dětské pečovatelky, jsou benefity, které lidi ohromí. Usnadněte lidem život třeba tím, že začnete hromadně objednávat obědy, dělat společné snídaně, půjčovat firemní auta k soukromým účelům, zajistíte lektora cizích jazyků nebo jenom více zapojíte lidi do organizace firemních akcí. -
Děláme smysluplnou práci
Každá firma by měla mít definované jasné poslání, vizi a strategii, aby lidé věděli, proč a na čem pracují. Naší vizí je být do roku 2021 nejužitečnější digitální agenturou pro malé a střední firmy. Děláme vše pro to, abychom poznali podnikatelský záměr našich klientů a mohli navrhnout úspěšné webové, e-shopové či marketingové řešení, které klientům zvýší obrat a pomůže v růstu jejich byznysu. Jejich zpětnou vazbu si měříme prostřednictvím metody NPS. A co může být v práci více motivující než konkrétní dopad výsledků vaší práce a pochvala od klienta? -
Vzděláváme se nejen v hardskillech, ale i v měkkých dovednostech
Osobní rozvoj kultivuje osobnost člověka a pomáhá nám ve vzájemném pochopení a porozumění. Softskilly jsou o komunikaci, emoční inteligenci, empatii, ale i o sebepoznání a schopnosti vidět realitu z jiných úhlů pohledu. Pomáhají v mezilidských vztazích jak v práci, tak osobním životě. Investice do těchto vzdělávacích kurzů se vám určitě vrátí v podobě lepších mezilidských vztahů a zdravější komunikaci.
Z obou získaných titulů máme velkou radost. Představují pro nás velký závazek a motivaci do dalších let. Zároveň jsou pro nás důkazem, že jdeme správnou cestou. Letošní regionální vyhlášení se uskutečnilo v krásných prostorech Spa resort Tree of Life v Lázních Bělohrad ve středu 5. května.
Jak probíhalo hodnocení?
Podmínkou pro zařazení do soutěže Zaměstnavatel regionu bylo vyplnění obsáhlého dotazníku, který byl vyhodnocován podle mezinárodní metodiky PwC Saratoga. Hodnotící dotazník se skládal z kvantitativních i kvalitativních dat z oblasti HR a účetnictví.
Data se týkala odměňování a benefitů, absence pracovníků, náboru a fluktuace, nákladů na vzdělávání a rozvoj, personální strategie a společenské zodpovědnosti firmy. Přihlášené firmy se tak neposuzují dle subjektivního uvážení porotců, nýbrž podle surových kvantifikovaných a ověřitelných dat.
Na co se chcemezaměřit dál?
Zajímají vás další tipy,
jak být moderní a oblíbený zaměstnavatel?
Přijďte na seminář, který jsme ve spolupráci s Českým Trhem Práce a Štěpánem Bartyzalem připravili. Dozvíte se jak budovat employer brand, jak tvořit obsah pro sociální sítě i jak efektivně nabírat ty správné nové lidi.