PPC Restart 2022 – co si z konference odnést jako majitel firmy?

22. září 2022 se naše PPC specialistka Anna Frintová zúčastnila už tradičního PPC Restartu, který se konal v Praze. Přečtěte si review, ve kterém pro vás zpracovala, co si z akce odnesla a které přednášky na ni nejvíce zapůsobily.

V září se již tradičně konal PPC Restart – největší konference týkající se placené inzerce v Česku, kterou pořádá agentura Taste ve spolupráci se Seznamem a magazínem Digichef. Protože je konference zaměřená na reklamy, její obsah je často určen přímo pro specialisty, kteří se inzercí zabývají. Co si ale z PPC restartu můžete odnést jako majitel firmy? Letošního PPC Restartu se účastnila naše PPC specialistka Anna Frintová, která pro vás shrnula to nejzásadnější.


David Janoušek: Share of Search

Proč se zabývat metrikou Share of Search nám vysvětlil David Janoušek z agentury Taste.

  • V současnosti je velký boom s nekvalifikovanými lidmi v oblasti marketingu, proto je potřeba věnovat větší pozornost tomu, komu marketingové činnosti svěříte.

  • Zjišťujte si, jaký podíl na trhu má váš brand. Získáte přehled o konkurenci a svém postavení na trhu z hlediska hledanosti.

  • Nezoufejte, pokud v letošním roce zaznamenáváte poklesy. Všichni jsou na tom stejně. Podle nejnovějších výzkumů Heureky je trh o 10 % níž. Pokud jste zaznamenali pokles menší než 10 %, tak je to letos důvod k oslavám.

  • Ačkoliv je těžká doba, nešetřete na marketingu. Právě marketingové činnosti vás mohou zachránit před ještě většími propady.


Lucie Hvězdová: Case study: Jak využít Zboží.cz na maximum

 

Sjednocením Zboží.cz a Skliku nás provedla Lucka Hvězdová, která v Seznamu vede tým Zboží.cz.

  • Recenze, recenze a zase recenze. Čím víc recenzí od ověřených zákazníků máte, tím lépe. A ještě lépe, pokud na ně odpovídáte, protože kombinace velkého množství recenzí a vašich odpovědí může znamenat až 2,5krát více prokliků.
  • Nezapomeňte, že nyní už nemůžete mít produktové kampaně v Skliku bez inzerce na Zboží.cz a naopak. Tyto dvě zdánlivě odlišné kampaně jsou totiž od září jedním celkem
  • Pečlivě čtěte e-maily, které vám Seznam zasílá. Chodí vám každý měsíc. Velice pravděpodobně tam totiž najdete nedostatky, na kterých můžete zapracovat, abyste svůj účet na Zboží.cz co nejvíce doladili..
  • V e-mailech také najdete informace o problémech v podkladech, které Seznamu dodáváte. Vlivem nesprávných podkladů by pak mohlo dojít až k pozastavení inzerce.

Jan Janoušek: Využijte maximální potenciál kampaně Performance Max

 

Know-how ohledně Performance Max kampaní nám předal Honza Janoušek z agentury Taste, který se již několik let specializuje na výkonnostní kampaně v systémech Google Ads a Sklik.

  1. Buďte trpěliví. Je to novinka jak pro vás, tak i pro vašeho specialistu na výkonnostní kampaně. Výkyvy ve výkonu jsou první měsíce naprosto normální a vzhledem k dlouhé učící fázi této kampaně jsou také celkem nevyhnutelné.
  2. Spolupracujte se svým specialistou. Pro PMAX jsou totiž důležité kvalitní podklady, které svému specialistovi můžete dodat pouze vy jako firma. Na těchto podkladech závisí kvalita reklamy i odlišení se od konkurence.
  3. Ačkoliv by vás mohlo lákat mít pro každou kategorii e-shopu jednu Performance Max kampaň, raději to nedělejte. Podle zkušeností Taste pak v 90 % případů došlo k tomu, že se kampaně mezi sebou začaly kanibalizovat a došlo k poklesu výkonu v obou kampaních.
  4. Na vyhodnocování kampaní se dívejte více komplexně a PNO hodnoťte spíše v celém účtu než v jednotlivých kampaních.


Blanka Kudrnová: Jak rychle se dá na Pinterestu vydělat milion

 

Přednášku měla na starosti Blanka Kudrnová ze společnosti Bonami, kde má na starosti především výkonnostní kampaně na Facebooku a v současnosti také na Pinterestu.

  1. Co se českého trhu týče, Pinterest stále využívá málo firem. Proto je zde velký potenciál v tom, jak se odlišit od konkurence a získat nové zákazníky.
  2. Za relativně málo peněz hodně muziky. Tím, že je zde malá konkurence, i cena za proklik je často velmi nízká (např. oproti Google). Proto není potřeba tolik kreditů na to, aby vám Pinterest přinesl kýžený výkon.
  3. Poskytujte svým specialistům kvalitní fotky svých produktů tak, aby byly piny co nejlákavější. Pinterest je něco jako Google a Instagram dohromady, takže hodně záleží na výběru kvalitních podkladů.
  4. Pište a zkvalitňujte obsah na firemním blogu. Že už blog máte? No tak to máte prakticky vyhráno!
  5. Zkuste Pinterest i když se vám na první pohled zdá, že nemáte produkty nebo služby, které se tam hodí. Nikdy nevíte, co se tam chytne a i produkty, které nejsou na první pohled úplně Pinterest-friendly si mohou najít své publikum.
  6. Tvořte koláže produktů, nepostujte pouze produkty na bílém pozadí, protože nezaujmou.

Chcete se o Pinterestu a jeho využití v marketingu dozvědět více?

Zjistěte, jak Pinterest funguje a jak z něj udělat svůj další prodejní kanál.


Milan Formánek: Moderní marketing

 

Tuto přednášku vedl Milan Formánek, který je nezávislým lektorem a konzultantem.
Spolupracoval s více než 500 organizacemi, pracoval pro agentury i média.

  1. Většina majitelů firem vnímá finanční prostředky vynaložené na placenou inzerci jako náklad. Začněte ale marketing vnímat jako investici. Do marketingu vkládáte finanční obnos, který se vám dost pravděpodobně několikanásobně vrátí. Jen je potřeba mít trpělivost.
  2. Nesnažte se úplně ve všem odlišit od konkurence. Pak se totiž může stát, že se odlišíte tak moc, že nebudete naplňovat potřeby svých zákazníků.
  3. Věnujete se z drtivé většiny péči o stávající zákazníky a okrajově akvizici těch nových, protože poučky tvrdí, že nový zákazník je výrazně dražší než udržení stávajícího? Dle Milana tento názor vychází z konzervativních zdrojů, které vycházejí z malého výčtu dat. Podle dnešních rozsáhlejších výzkumů to už možná neplatí.
  4. Snažíte se neustále zvyšovat loajalitu svých zákazníků, protože je to klíčová marketingová aktivita? Dle Milana 100% loajalita neexistuje, a proto je lepší soustředit se spíš na fyzickou dostupnost produktů na e-shopu.
  5. Myslíte si, že nejloajálnější zákazníci u vás zároveň nejčastěji nakupují? Také ne. Zákazníci jsou totiž věrně promiskuitní. Pokud nějaký produkt nakupují pravidelně, je pravděpodobné, že vyzkouší více značek či obchodů. Pokud produkt kupují jednou za rok, je pravděpodobnější, že to bude většinou u stejného prodejce.


Vaše PPC kampaně nefungují podle představ?

Začněme společně. Nechte správu PPC reklamy na našich specialistech. 

Anna Frintová

Anna Frintová

PPC specialistka

Anička se zaměřuje na placené reklamy na Googlu a Seznamu a současně vládne PPC analýzám. Poté, co se stala inženýrkou v oboru regionálního rozvoje, se jako PPC specialistka naplno ponořila do PPC správy našich klientů. A je v tom skvělá. Baví ji svět čísel, analytiky, reklamy a kampaní. V Aničce však dřímá i kreativní duch. Díky tomu tvoří originální kampaně a dokáže s klientem parádně rozjet nejen PPC reklamu, ale třeba i Pinterest, který ji hodně baví. 

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti