Upravit stránku

Komunikujte v době rychlých změn efektivně. Jak přejít z offline do online?

Když nemůžete být offline, ale musíte být online, je potřeba komunikovat rychle. Opatření se v době nouzového stavu mění. Nezaspěte a reagujte včas.

Aktuálně je nutné flexibilně reagovat na nové podmínky přechodu z offline do online prostředí. Lidé nemohou chodit do obchodů a jsou nejistí ohledně dopravy a dostupnosti zboží. Přinášíme vám základní tipy, jak podpořit své podnikání na internetu a jak klienty ujistit, že jste tu pro ně i v této těžké době.

Buďtena síti

Možná jste zvyklí se svými zákazníky probírat vše osobně a pomáhat jim vybrat to nejlepší zboží. Pokračovat ale můžete i v online prostředí. Zavedení aktivního online chatu na vašem webu vám dá náskok před konkurencí. Když budete aktivně komunikovat se zákazníky, máte daleko větší šanci získat objednávku. Lidé totiž nyní potřebují co nejčerstvější informace. Pomoci vám může například služba Smartsupp, kterou je možné provozovat i zdarma.

Nepodceňujte ani sílu sociálních sítí. Lidé jsou aktuálně převážně online, a tak většinu času tráví na sociálních sítích. Kdy být víc online než nyní?

Komunikujte aktivně se svými klienty. Mlčení je pro ně aktuálně nekomfortní.

Informujte zákazníkyjak v současnosti fungujete

Své zákazníky je dobré upozornit na to, zda máte omezený provoz nebo jaká jste učinili opatření a změny. Předejdete tak často kladeným dotazům ohledně fungování firmy a dopravy. Také tím pomůžete sobě. Odlehčíte nápor telefonátů a dostanete prostor pro řešení obchodních věcí.

Co vám v tom pomůže

Vstupní stránka s informací o provozu i o možných komplikacích. Průběžně ji aktualizujte!

Vstupní stránka s informací o provozu i o možných komplikacích. Ke kratším sdělením můžete využít urgentní hlášku nad hlavičkou svého webu a e-shopu. Průběžně ji aktualizujte!

Využití bannerových zón na hlavní stránce webu a bannery umístěné nad detaily produktů

Využití bannerových zón na hlavní stránce webu a bannery umístěné nad detaily produktů. Ty jsou důležité ve chvíli rozhodovacího procesu, protože návštěvník webu dostane vždy potřebnou informaci o aktuálním provozu. 

Nezapomeňte na nákupní košík

I do košíku můžete dostat maximum informací

  • Informujte o doporučených dopravcích.
  • Určete jejich prioritu pořadím výpisu.
  • Doplňte informace o platebních metodách. 
  • Omezte podíl dobírek jejich omezením nebo zrušením.
  • I do košíku umístěte infobanner o probíhajícím provozu. Zákazník se tak nebude bát dokončit objednávku.
Upravte košík tak, aby se lidé nebáli objednávku dokončit.

Nepodceňujteosobní přístup

Pokud jste doposud neověřovali objednávky telefonicky, je nejlepší doba začít. Podpoříte tím důvěru i doručitelnost zásilek. S klientem navážete vztah a začnete rozvíjet fázi care, která se vám vrátí v opakovaných nákupech.

A co víc? Informace mají cenu zlata. Ujistěte zákazníka o tom, že je o zásilku postaráno a on nakoupil na správném místě. Neuškodí ani informace o očekávaném termínu doručení. Když se zákazníkovi nebude líbit, můžete ji rovnou zrušit a předejít vrácení. Nebo zákazník sám vyhodnotí, zda se mu vyplatí na zboží si počkat, když musí. 

Tímto způsobem předáte nejrychlejší informace o aktuálním vývoji u dopravce, které nemáte na webu. Předejdete tak nepříjemnostem nebo rovnou upravíte způsob dopravy po telefonu.

Necítíte se na to? Nechte si pomoci

V této době musí reagovat každý podnikatel i firma. Pokud nevíte, kam dřív skočit a necítíte se na to, nechte si poradit. My vás v tom nenecháme!

Ladislav Chyba

Ladislav Chyba

Specialista online marketingu

Láďa se orientuje striktně na výkon a označuje se jako tlumočník mezi běžnou veřejností a IT světem. Jeho výsledky mluví za vše. S klienty pracuje v rozličných produktových odvětvích od kosmetiky po filharmonie. Výsledkem je rychlé pronikání do podstaty jednotlivých projektů bez ohledu na sortiment či službu. V roce 2009 se podrobněji seznámil s metodami online marketingu a projektového řízení. Své znalosti od této doby prohlubuje a aplikuje kdykoliv je to jen možné.

Nejste si jistí, že vaše PPC reklama vydělává tolik, kolik by měla? Neutrácejte zbytečně.PPC audit zdarma

Nahoru