Váš PPC specialista zmínil v posledním reportu automatické kampaně, ale vy netušíte, co se pod tímto pojmem skrývá? Kdy je vůbec vhodné je v reklamním účtu spouštět, komu se vyplatí a proč je prostě nemůžete zapnout a obejít se bez PPC specialisty? Díky tomuto článku budete mít naprosto jasno.
Využijte ve svém byznysu automatické kampaně. Efektivně a naplno!
Automatizace v posledních letech vládnou marketingovým světem a přináší mnoho dobrého. Google se snaží inovovat a automatizovat neustále, a tak je využití chytrých kampaní s technologií strojového učení nasnadě.
Automatické kampaně, nebo také "chytré kampaně", přináší rychlé a snadné tvoření reklam a minimální nároky na správu i oslovení zákazníků napříč všemi zařízeními. Nicméně mají i pár nevýhod. Mezi ně určitě patří omezené možnosti ve správě a v optimalizaci samotných kampaní a značné redukce v možnosti manuálního cílení. Dalším minusem je i nutnost mít určité množství historických konverzí a dat nezbytných ke spuštění automatické kampaně - aby se měla z čeho „učit“.
Se všemi plusy i minusy jsou chytré kampaně zkrátka atraktivním tématem, tak se na ně pojďme podívat. Jaké jsou ty nejznámější a nejpoužívanější?
- Chytrá obsahová kampaň
- Chytrá kampaň v nákupech
- Discovery kampaň
PPC reklama je pro vás
zatím velkou neznámou?
Přijďte na naše školení PPC reklamy pro začátečníky, nebo se na úvod seznamte s teorií o tom, co PPC reklama vůbec je, jak funguje a jak vám v marketingu pomůže.
#1Chytrá obsahová kampaň
Chytré obsahové kampaně se vám postarají o kompletní automatizaci správy výkonnostní reklamy v obsahové síti.
Mezi hlavní optimalizační strategie patří:
- Automatické nabízení cen
- Automatické cílení
- Automatické vytváření reklam
Automatickénabízení cen
Chytré obsahové kampaně optimalizují vaše cenové nabídky na základě cílové ceny CPA a také pravděpodobnosti provedení konverze při jednotlivých online aukcích tak, abyste z toho ve výsledku vyšli jako uživatelé co nejvýhodněji.
Automatickécílení
V průběhu chytrých obsahových kampaní funguje cílení na principu neustálé optimalizaci tak, aby reklamy získaly pokud možno co nejvíce relevantních zákazníků, u kterých je vysoká pravděpodobnost provedení konverze.
Automatickévytváření reklam
Princip vytváření reklam funguje zcela automaticky na základě vámi poskytnutých údajů a dokáže se perfektně přizpůsobit reklamní ploše o různých velikostech.
#2Chytrá kampaň v nákupech Google
„Nákupy fungují nejlépe spolu s CSS programem. CSS program je platforma, která vám dovoluje inzerovat až s 20% slevou v produktových kampaních na Googlu. Tato změna se pozitivně podepíše na finální ceně za proklik a ušetříte i na CPC u vašich kampaní, což samozřejmě pomůže vašemu rozpočtu. Ve většině případů fungují nákupy s CSS programem lépe, a proto se ho snažíme v co nejvíce případech využívat.“
#3Discovery kampaň
Discovery kampaně umožňují zobrazovat maximálně relevantní a poutavé reklamy těm lidem, kteří mají zájem o vaši značku, hlavně díky publiku od Googlu a signálům záměrů zákazníků.
Konkrétní reklamy se poté zobrazí potenciálním zákazníkům na Youtube v rámci tipů na další sledování videí. Současně i v sekci Objevit, kam Google vybírá ty nejrelevantnější zprávy pro každého z nás a v neposlední řadě v záložkách Gmailu: Promoakce a Sociální sítě.
Nedílnou součást tvoří také kvalitní texty, kde je možné vložit až 5 nadpisů a 5 popisů, které bude Google kombinovat. Nově bude součástí reklamy také výzva k akci v podobě „Koupit nyní”, „Stáhnout”, „Navštívit web”, a další. Kampaně lze následně manuálně cílit podle lokality, publik i demografie (věk, pohlaví, příjem apod.).
Jak z článku víte, automatizace v mnoha případech může PPC specialistům ušetřit čas a práci, díky čemuž vzniká prostor věnovat se reklamním účtům a správě vašich kampaní do větších detailů. Mohou tak nacházet nové možnosti a kombinace kampaní, které právě pro váš byznys a obor budou fungovat nejlépe. Na druhou stranu nejsou chytré kampaně spásou, protože se díky svým nárokům nedají využít vždy a na každém projektu. Nejde je tedy spustit na pokyn a je na zvážení specialisty, zda jejich zařazení do reklamního účtu bude pro projekt opravdovým přínosem.
Pokud si nejste jistí výkonem vašich kampaní, vyzkoušejte audit PPC kampaní zdarma.
Hodila by se vám ohledně PPC kampaní pomocná ruka?
Najděme tu nejlepší kombinaci kampaní pro váš byznys společně.