Jak zlepšit vztahy na pracovišti pomocí interní komunikace
A když říkáme pracovat, myslíme to vážně. Fungující mezilidské vztahy totiž nejsou samozřejmostí, ale zaslouženou odměnou. Jde o výsledek řady faktorů, které v pracovním prostředí ovlivňuje především kvalitně definovaná mise firmy, propracovaný náborový proces a jednoznačně určená a dlouhodobě udržovaná firemní kultura.
Pojďme se teď společně podívat na jednu výseč z oblasti firemní kultury, a to konkrétně na interní komunikaci, která je jednou z nejdůležitějších oblastí fungování firmy.
Fungující komunikace=dobré pracovní i osobní vztahy
Jednoduché a výstižné pravidlo, nad kterým není třeba dlouho dumat. Zkrátka, když spolu lidé nemluví, nejsou k sobě upřímní nebo si dokonce lžou, nemůže jejich vztah nikdy fungovat, ať už je jakýkoliv. Otevřená, sdílná, upřímná (klidně i zdravě kritická) a přátelská komunikace naopak posiluje vztahy.
Asi každý z nás si dokáže představit, jak důležitá je komunikace v osobním životě a jaké důsledky má to, když neklape. Ale co v práci? Co znamená fungující, respektive nefungující, komunikace a jak takovou vlastně poznáme?
Otázek je hodně, ale odpovědí většinou málo. A právě to je ten největší problém. Pokud platí pravidlo uvedené v nadpisu, tak „tápající zaměstnanec“ nemůže být silným článkem řetězu.
Zde pak platí poměrně jednoduchá rovnice:
Špatná komunikace = slabé až nefungují pracovní vztahy = nespokojenost
= nízká efektivita = vysoká fluktuace
Dobře informovaný zaměstnanec je oproti tomu spokojený, protože ví, co má dělat. A hlavně ví, proč a pro koho to dělá.
Super! Teorii a rovnice máme za sebou, ale jak je převést do praxe?
Intranet=jednoduchá a komplexní komunikace pro každého
Když jsme se zamýšleli nad otázkou Jak zlepšit komunikaci mezi lidmi ve firmě, dospěli jsme k názoru, že hlavním problémem bývá lidi propojit a rozmluvit. Nemá zkrátka smysl učit zaměstnance rétorice nebo jiné softskillové dovednosti, když spolu vůbec nemluví.
Co to ale v praxi znamená?Respektive, co s tím ve firmě můžete udělat?
Uvidíte, že komunikace přes elektronickou nástěnku s možností komentování a lajkování je mnohem jednodušší a efektivnější než předávání informací přes vedoucí v rámci porad. Navíc přestáváte být vázáni časem a prostorem, což posouvá komunikaci se zaměstnanci do úplně jiné roviny. Proč si například nepřečíst produktové novinky až večer v klidu doma?
Tím ale výhody intranetu, tedy centrálního vnitrofiremního komunikačního nástroje, nekončí.
Máte pocit, že se svými zaměstnanci komunikujete dostatečně?
Vědí vše, co mají? Nebo tápou...
...a jsou možná už teď jednou nohou na odchodu z vaší firmy?
Víte, že potřebujete máknout na firemní komunikaci, ale nevíte, kde začít?
Ušijeme vám s naším eBRÁNA systémem řešení na míru.