Marketingové trendy, které letos neopomenout
#1Barvy roku
Začneme barevně. Pokud prodáváte nábytek, tapety, tvoříte grafiku nebo se zajímáte o design či módu, pak by vám neměly uniknout barvy letošního roku, kterými odborníci z amerického Pantone Colour Institutu vyhlásili zářivě žlutou a šedou. Žlutá barva má symbolizovat optimismus a naději, šedá pak pohodlí.
#2Milovníci módy se zahalí do pyžam, udržitelného materiálu a domácího oblečení
Kvůli uzavření prodejen a jejich nejistému znovuotevření musí prodejci oblečení smýšlet jinak. Většina z nás bude trávit čas v pohodlí domova a z toho důvodu nás čeká rok pohodlných oděvů, udržitelných materiálů, stylových roušek a pyžam.
Nemusíme zmiňovat, že díky koronaviru bude většina nákupů přes online prostředí. Na obrázku níže můžete vidět predikci světového trhu e-commerce do roku 2023. Co se kromě rostoucího trendu očekává? Očekává se, že v roce 2021 budou mobilní nákupy drtit ty desktopové. Očekává se, že přes mobilní zařízení bude tvořeno 72 % všech nákupů. A pokud máte rádi výlety do budoucna, máme tu ještě jednu predikci. V roce 2040 bude tvořit 95 % všech nákupů právě e-commerce.
#3Vyhledávání skrz obrázky a fotky
Aplikace, které se vám budou hodit:
» Pinterest Lens
» Google Lens
» Glami
» Cam Find
» Google Images
#4TikTok a další nové sociální sítě
Na rozdíl od Instagramu nebo Facebooku totiž nepotřebujete pro zviditelnění desetitisíce sledujících. Na TikToku dokážete upoutat pozornost snadno. Stačí originální a chytlavé video a velkorysý algoritmus zařídí zbytek.
Zcela nový trend, který během ledna nastal je nová aplikace Clubhouse, o které je řeč na každé sociální síti, a se kterou se jednoduše na letošní rok do trendů nepočítalo. Jestli však její aktuální trend potrvá i nadále, je ve hvězdách. Za nás má však takhle aplikace, která je postavená sdílení mluveného slova, určitě potenciál a není radno ji ignorovat.
#5Podcasty
Pohodlný a snadno dostupný obsah navíc pomůže značkám k hlubšímu spojení se zákazníky a poskytne důvěrnější způsob, jak s nimi zůstat v kontaktu.
Co poslouchat?Naše tipy na podcasty o podnikání,
marketingu a sociálních sítích:
» CreativeC podCCast
» Marketing Journal Podcast
» Na vlně podnikání
» Insider
» PeckaDesign podcast
» PÍÁRKO
» Proti proudu
» Oranžáda
» clickbait
» MladýPodnikatel.cz
» ADC Kitchen
» WebTop100
» Jak na sítě
» Na volné noze
» asociál
» in_content
» Welcome to the Jungle
» U kulatého stolu
#6Featured snipped
Pozice nula odkazuje na „vybraný úryvek“ na Googlu a SEO trendy v roce 2021 ji upřednostňují nade vše. Vybraný úryvek funguje jinak než ostatní položky ve výsledcích vyhledávání. Je oddělen malým políčkem a umístěn v horní části výsledků. Zobrazuje tak ještě relevantnější informace se snahou co nejlépe odpovědět na otázku uživatele.
#7Chatboti a konverzační marketing
aneb jsem jedno ucho, milý zákazníku
#8Segmentace
To vám umožní přesněji přizpůsobit obsah tak, aby vyhovoval jejich preferencím; například mít dva samostatné e-mailové seznamy pro velké investory a malé investory, a zasílat každému jiný informační newsletter, který obsahuje různé produkty.
#9Personalizace
#10AD block for Adblock
Podle průzkumu bude v letošním roce asi třetina uživatelů používat blokátor reklam. Není třeba hned vypínat PPC kampaně. Pokud se vaše reklamy stanou oběťmi blokátorů reklam, nejlepší strategií je přizpůsobit se. Upravte své marketingové kanály tak, aby vyhovovaly jiným, plodnějším kampaním, jako je např. influencer marketing nebo sponzorovaný obsah.
#11Lokální SEO
Nejenom, že budete přivádět relevantní uživatele, ale pomůže vám to i zaplnit další pozice v SERPu. Nezapomínejte na to, že např. Google často mění svůj algoritmus, proto je důležité svůj zápis průběžně aktualizovat. Nezapomínejte na aktuální informace o svých provozovnách.
#12Inovujte, inovujte a ještě jednou inovujte!
#13Výdejní boxy
#14Nákupy přímo na sociálních sítích
Na sociálních sítích lidé tráví víc času než kdy dřív. Je tak chytré je využívat k maximalizaci prodejních příležitostí. A to nejen formou obsahu, ale také třeba přímým zprostředkováním nákupu skrz nahrané produktové katalogy.
Např. Instagram uvádí, že má 1 miliardu uživatelů a 90 % z nich již aktivně sleduje své oblíbené značky, přičemž mnoho z nich tyto profily denně navštěvuje. Využijte tento obrovský potenciál a maximálně usnadněte uživatelům nákup produktů, které je (nejen) na Instagramu zaujmou.
#15Mikroinfluenceři
Hodila by se vám v marketingupomocná ruka?
Rádi vám pomůžeme.