Jak vybrat dopravce pro e-shop?

Chcete usnadnit svým zákazníkům příjem zásilky se svého e-shopu? Dnes patří mezi nejatraktivnější způsob doručení uložení na výdejních místech, odkud si zákazník zboží vyzvedne ve chvíli, kdy se mu to hodí nejvíc. Takové služby nabízí Balíkobot. Usnadníte si s ním automatizaci, zjednodušíte sledování zásilek a vaši zákazníci budou spokojení. Flexibilní doručení výrazně zlepší nákupní zkušenost zákazníka a přispěje k jeho větší loajalitě.

Ať váš e-shop patří do jakéhokoliv segmentu, cíl je vždy stejný – zboží prodat a dostat ho k zákazníkovi. Na trhu působí několik desítek dopravců a s nimi i rozdílné přepravní služby. Jakého dopravce a formu doručení si tedy vybrat? Nebojte se, my vám s výběrem pomůžeme.


Kolik vlastně bude balík stát?

V první řadě je potřeba si říct, jaké balíky budete posílat. Ceny se totiž odvíjí hlavně od váhy zásilky. Rozhodně záleží na tom, jestli posíláte dřevěnou skříňku nebo kuličkové pero. Proto je potřeba posuzovat cenu služby podle vlastních parametrů. V expedičních nákladech tvoří doprava zásadní podíl, důležité jsou ale především služby
a celková spolupráce s dopravcem
. Nezapomeňte také na případné poplatky za nadrozměrné balíky, paletizaci nebo specifické způsoby doručení, které mohou cenu zásilky výrazně ovlivnit. Vždy je dobré se zaměřit
i na přidané hodnoty, které u zákazníka ovlivňují konečný výběr. Patří mezi ně rychlost doručení, možnost sledování zásilky či kvalita zákaznické podpory.


Náš eBRÁNA e-shop je jedna ruka
s Balíkobotem!

A jak šetří čas naším klientům ?


Způsob doručení se odvíjí od typu zásilky

Zásadním ukazatelem pro výběr dopravce je také typ zboží. Pokud prodáváte například zahradní nebo bílou techniku, nábytek či jinak rozměrově náročnější zboží, vyhledejte dopravce, který zajišťuje balíkovou nebo velkoobjemovou přepravní službu. Těmi jsou GEIS, DHL Freight, DB SCHENKER a další.

Pokud se rozhodujete mezi určitými typy přepravy, mějte na paměti, že třeba pro křehké zboží budete potřebovat dopravce, který nabízí speciální péči o balíky a jejich bezpečné doručení. To platí například u zboží, které můžou během přepravy snadno poškodit i mírné otřesy. Někteří dopravci také nabízejí pojištění zásilek, což může být
v případě dražšího zboží výhodou.

Přísnější jsou také podmínky u zásilek
s nebezpečnými látkami, které spadají do režimu ADR přepravy. Tato doprava má specifické bezpečnostní procesy. Přepravu takových zásilek umožňuje společnost DHL, Toptrans a jiné.

Doručení podle zákazníkova gusta

Trendem v posledních letech je u přepravních společností co nejširší portfolio možností doručení. Zákazníci si tak mohou vybrat podle svých časových možností i podle míst, která mají třeba při cestě z práce. Základní možností je osobní odběr na prodejně, pokud jí e-shop disponuje. Spoustu zákazníků takovou možnost využívá, protože jsou limitovaní pouze otevírací dobou. Navíc ušetří na dopravě.

Určitě jste zaznamenali rostoucí oblibu ve vyzvednutí na výdejních místech. Služby jako Uloženka nebo Zásilkovna nabízí hustou síť výdejních míst, zákazník si tak může vybrat místo, které je mu nejblíž. Lákadlem je
i často nižší cena dopravného, protože kurýr ušetří za přepravu několika balíků na jedno místo. Pokud dáváte
na výběr mezi více možnostmi doručení, komunikujte co nejjasněji různé výhody a nevýhody, aby zákazník mohl vybrat tu nejvhodnější.

Stále oblíbenou službou je i zaslání na adresu. V tom se jednotliví dopravci liší především cenou za balík, procesem upozorňování zákazníka na doručení a přístupem kurýrů k zákazníkům. Nelze objektivně říct, jaká společnost je nejlepší, ideální je sbírat konkrétní zkušenosti z okolí. Nejoblíbenější dopravci jsou Česká pošta, Zásilkovna, DPD, PPL, GLS a další.

Pro Českou republiku je stále poměrně nová služba vyzvednutí ve výdejních boxech. Přináší neomezenou flexibilitu pro zákazníka – boxy jsou dostupné 24/7. Opět je důležité myslet na rozměry a typ zásilek. Takové řešení nabízí platforma Lockers.ai, která napojuje e-shopy na výdejní boxy pomocí modulu Balíkobot.

Automatizace vám usnadní fungování

S rostoucím množstvím zásilek bývá expedice složitější a komplikovanější. Je tedy vhodné hned od začátku myslet na automatizaci a efektivitu doručování. V základním režimu dopravci nabízí tvorby balíků přes jejich webové rozhraní nebo API napojení. To ale znamená přihlašovat se do každého systému zvlášť.

Na co myslet při automatizaci

  • exporty objednávek
  • zadávání údajů do systémů dopravců
  • párování faktur
  • tisknutí štítků
  • sledování balíků
  • rozesílka notifikačních e–mailů

Pokud si chcete všechny procesy automatizace ulehčit, doporučujeme napojení na Balíkobot. Technologie datového napojení na dopravce vám zajistí automatické odesílání dat dopravcům. Balíkobot je integrovaný přímo ve vašem e-shopu, takže se nebudete muset přihlašovat do žádného systému dopravce. Usnadní vám tisk štítků, automaticky validuje data zadaná pro doručení a zajistí nižší riziko nedoručitelných či vrácených zásilek. Díky tomu si zajistíte hladkou spolupráci s dopravci a svou energii můžete soustředit na důležitější místa – třeba
na růst podnikání.

Zásadní výhodou je i nezávislé napojování na další dopravce. V hlavní sezóně jsou dopravci velmi vytížení, proto můžete díky Balíkobotu po podepsání Zasílatelské smlouvy dopravce rychle napojit a uvolnit další kapacity. Hlavní výhodou této automatizace je dokonalé sledování zásilek. Sami si nastavíte notifikační e–maily, které budou zákazníka upozorňovat na doručení zásilky a spokojenost zákazníků jen poroste.


Tracking dělá spokojené zákazníky

Zásadním ukazatelem pro výběr e-shopu
je spokojenost s doručením. Lidé mají rádi především pravidelné a co nejpřesnější informace o tom, kdy jim zásilka přijde. Pokud jim ukážete, že vám záleží
na jejich spokojenosti, vrátí se k vám rádi zpět.

O doručení informujte především pod hlavičkou svého e-shopu a nenechávejte to jen na dopravci. Balíkobot vám umožní nastavit automatické informační e-maily, díky kterým udržíte zákazníky
v obraze. Tato personalizovaná komunikace je dalším krokem k vytvoření silného vztahu se zákazníky
a vybudování stálé klientely.


Franková Kateřina

Franková Kateřina

Asistentka produktového manažera

První kroky v eBRÁNĚ zavedly Káťu na pozici marketingové specialistky pro naše produkty. Zpočátku tak usedla do kanceláře našich produkťáků, aby se stala jejich pravou rukou. Postupem času bylo jasné, že Káťa skvěle zvládá nejen administrativu, ale i komunikaci, a navíc v sobě nezapře kreativního ducha. V marketingu se zkrátka našla. Proto se dnes stará o spolupráci a vztahy s našimi partnery, které upevňuje milým přístupem. Pokud s nimi zrovna nekomunikuje, nenavolává NPS nebo nemá přednášku ve škole, tak ji najdete v kavárně, s přáteli či na procházce s pejskem.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti