Jak v eBRÁNĚ pracujeme se storytellingem?

Poutavý příběh, u kterého ani nedutáte a hltáte každé vypravěčovo slovo? Přesně to jsme se chtěli naučit i my, a proto jsme se jako tým vydali na víkendový workshop o storytellingu. A už teď se těšíme na to, jak nově nabité zkušenosti využijeme v praxi.

Neustálý rozvojje cestou k cíli

V eBRÁNĚ je nám více než jasné, že nesmíme zakrnět a musíme se vzdělávat, jinak nás online svět převálcuje. Proto se neustále snažíme posouvat naše měkké, ale i tvrdé dovednosti o úroveň výš. Rozvoj hardskillových schopností je bez debat stěžejní, ovšem posun v softskillových zkušenostech je neméně důležitý. A tentokrát jsme se během třídenního prožitkového kurzu od Improvision zlepšovali ve storytellingu.
Jak nám to šlo a jak jsme byli spokojení se dočtete zde.

Workshop jsme chtělivytěžit na maximum

Stává se vám někdy, že si školení naprosto užijete, odcházíte nadšení, ale ve výsledku zjistíte, že nabité zkušenosti nemáte jak aplikovat do běžného či pracovního života? No právě. Každému z nás se to dozajista nejednou stalo. Ovšem to není případ storytellingu. Že byl absolvovaný kurz naučný, plný zábavy i skvělých lidí, o tom snad nemusíme ani mluvit. Spolupráce s Improvison je vždy na jedničku. Vše, co jsme se naučili, jsme chtěli vytěžit na maximum, a proto jsme se zaměřili na to, jak nové dovednosti využijeme v praxi.

Zajímá vás výsledek? No tak hurá do čtení. Naše kolegy jsme vyzpovídali, abychom zjistili, zda si z kurzu něco odnesli a jestli se jim podařilo aplikovat nové znalosti do běžného života.
 

Ex-Ko-Kr-Pe-Kocože to?

Od všech účastníků jsme nejčastěji slyšeli o mnemotechnické pomůcce Ex-Ko-Kr-Pe-Ko. Co si pod těmito písmeny představit? Jde o způsob prezentace pomocí poutavého příběhu, který by měl splňovat emoční křivku, a obsahovat expozici, kolizi, krizi, peripetii a řešení konfliktu. Zkrátka aby měl příběh hlavu a patu, upoutal posluchačovu pozornost, aby gradoval a možná byl i lehce napínavý. Ovšem zároveň by se nemělo jednat o dvouhodinový monolog, ve kterém by bylo zhruba 80 % příběhu nepodstatných a jednalo by se o pouhé vycpávky.

Staňte se na chvíliumělcem

Příběhová linka Ex-Ko-Kr-Pe-Ko je zároveň vaším štětcem pro co nejpřesnější vykreslení své představy do smysluplného obrazu, díky kterému zbavíte klienta nepřesných představ a domněnek. Budete oba přesně naladění na stejnou vlnu. Tedy v případě, že použijete jasné tahy.

Při vyprávění příběhu musíte být všestranným umělcem. Kromě jasných tahů štětcem byste také měli zabrnkat na emoční struny, díky čemuž si dotyčná osoba příběh lépe zapamatuje.

Opravdu nové dovednosti používáme?

Co myslíte, využívají naši specialisté příběhovou linku v praxi? Odpověď zní jednoznačně ano. Brandoví specialisté, specialisté online marketingu, odborní konzultanti, ale i projektoví manažeři a náš výkonný ředitel se od absolvování kurzu snaží odvyprávět co nejpoutavější příběhy.

Když už je řeč o našem výkonném řediteli, podívejte se, jak si víkendový storytelling s Improvision užil on.

Pozor, ledovec na obzoru!

Nicméně storytelling není pouze o tom, jak poutavě odvyprávět příběh. Naši kolegové se také ponořili do ledovcových vod. Ano, čtete správně. Ne ledových, ale ledovcových. Každý z nás je vlastně ledovcem. Pozorovatelné vzorce chování, které vyplouvají na povrch jsou pouze 1/8 z celkového chování. Zbylých 7/8 je důmyslně ukryto pod hladinou, a proto je těžké ponořit se k vnitřním motivacím a touhám, které jsou pro byznys také důležité. Jak by řekli naši kolegové Honza a Adri:
„V neposlední řadě jsme se bavili o tom, jak se při komunikaci s lidmi dostávat trošku pod povrch. Jít takříkajíc po jádru pudla. A to vnímám jako velký přínos. Po té skutečné touze a motivaci, která člověka pohání, nebo co ho reálně trápí.“
Jan Kroupa
„Pro mou pozici to byly ideální workshopy. Často používám slovní popisování obrazů nějakého jevu nebo příběhu, který se odehrává v mé hlavě. U klientů také často rezonuje, že brand navazujeme na vnitřní motivace a touhy našich klientů i jejich zákazníků.“
Adriena Růžičková

Všichni jsme si rovnía každý chybuje

Zároveň si účastníci osvěžili paměť a připomněli si, že každý je takzvaně „jenom člověk”. S tímto uvědoměním je jednání hned o poznání pohodovější. Zahodíte svazující projevy podřazenosti či nadřazenosti a je vám jasné, že chybovat je lidské. Spousta kolegů zjistila, že i mistr tesař se někdy utne a není tedy důvod dělat z komára velblouda. Lepší, než předstírat, že přesně víte oč kráčí, je přiznat, že si v této oblasti nejste jistí, nebo že dokonce nevíte. Posluchač určitě ocení vaši upřímnost.

S lidskostí projevu se pojí také poslední skill, který během kurzu pilovali, a to improvizace. Čas od času se vám stane, že musíte vystoupit před lidi, aniž byste byli připravení. A co teď? Rozhodně nezmatkujte, zahoďte pocit studu a vrhněte se do toho.
 


Zajímají vás další možnosti rozvoje soft skills u zaměstnanců?

Zjistěte více v našem článku.

Tereza Faltejsková

Tereza Faltejsková

specialistka na sociální sítě

Terka je nejnovější, ale o to silnější, posilou na našem oddělení content marketingu a sociálních sítí. Stará se o sociální sítě našich klientů, ale i eBRÁNY samotné. Když se zrovna neproklikává Business Managerem, tak se přesouvá na taneční parket, nebo do přírody se svým psím mazlíčkem Sofií.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti