Homeoffice nebo nálada ve firmě? Co skutečně rozhoduje při výběru zaměstnání

Výběr správného zaměstnání má zásadní vliv na profesní i osobní život, a proto je důležité zvážit, co skutečně ovlivňuje tento rozhodující krok. Kromě výše platu jsou lidé stále více zaměření na další faktory, jako jsou hodnoty a firemní kultura. Pracovní prostředí a atmosféra ve firmě také hrají významnou roli, protože ovlivňují psychiku a produktivitu zaměstnanců. Sledování spokojenosti zaměstnanců a podpora talentů mohou přispět k lepší atmosféře a profesnímu růstu. Pojďme se na to blíže podívat v dnešním článku.

Výběr správného zaměstnání je zásadním rozhodnutím, protože ovlivňuje nejen profesní, ale i osobní život. V práci totiž trávíme značnou část života. A to, jak se zde cítíme, má dopad na naši psychickou pohodu a štěstí. 

Lidé se proto při výběru zaměstnání zaměřují na konkrétní faktory, a není to pouze výše výplaty. Vyhovět jejich potřebám, ambicím nebo životnímu stylu pak pro zaměstnavatele není jednoduché. Podívejme se, co skutečně ovlivňuje výběr zaměstnavatele a které klíčové faktory by měly firmy řešit. 


Firemní kulturaNejdůležitější faktor dnešních adeptů

Když se budete zajímat o to, jak se vede lidem na pracovišti, je třeba se zamyslet nad tím, jaká ve vaší společnosti panuje firemní kultura. Ta totiž odráží hodnoty, které tvoří pracovní prostředí a také to, jak spolu lidé ve firmě komunikují. Aby se člověk v práci cítil dobře, je důležité, aby si vybral společnost, s jejímiž hodnotami souzní.

Jak vlastně firemní kultura na lidi působí? Pozitivní firemní kultura podporuje týmovou práci, vzájemný respekt a vede k větší produktivitě. Ta negativní naopak může vést ke stresu, syndromu vyhoření a nedostatku motivace.

Ukažte, jaká vaše firma je

To, jak se vám ve firmě spolupracuje, jak se vzděláváte nebo třeba slavíte úspěchy, a jak si na své firemní kultuře dáváte záležet, se nebojte ukázat na sociálních sítích. Když budete autentičtí a váš firemní život bude sympatický, oslovíte tu správnou skupinu lidí. 

1.    Webové stránky
Na svém webu nebo kariérních stránkách můžete mít sekci zvlášť věnovanou firemní kultuře. Může obsahovat informace o poslání společnosti, o jejích hodnotách i pracovním prostředí.

2.    Sociální média
K formální i neformální prezentaci firemní kultury a pracovního prostředí firmy často úspěšně využívají sociální sítě – Facebook, Instagram nebo i TikTok. 
 

3.    Recenze zaměstnanců
Osobní zkušenost je tou nejlepší recenzí. A právě ti nejpovolanější, tedy vaši zaměstnanci, mohou firmu doporučit jako skvělého zaměstnavatele. Ideální je to na portálech, jako je Atmoskop. Zkuste své zaměstnance požádat, zda by vás na takovém portálu sami ohodnotili.
Pokud klíčové faktory začleníte do své firemní strategie, mohou vám přinést odměnu v podobě loajálních zaměstnanců, kteří do vaší firmy skvěle zapadnou.

Hodnoty firmy a smysl práce Lidé nehledají jen vyšší plat

Jen málokdo chce dělat práci, která nemá hlubší smysl nebo pozitivní dopad na společnost. Proto smysl nabízené práce zdůrazněte. Zaměřte se na to, jaký bude mít užitek nebo zda daná pozice poskytuje příležitost k profesnímu růstu. 

Na začátku kariéry lidé hledají možnosti pro své vzdělávání a rozvoj. Buďte tomu otevření, investujte do nich a dávejte jim příležitosti, aby mohli realizovat své nápady a vyjadřovat své názory.

Lidé, kteří tento faktor ocení, budou s největší pravděpodobností kvalitními kandidáty. Vrátí vám to, a i oni budou investovat čas a úsilí do zvládnutí svých úkolů, vzdělávání a vyhledávání si novinek o daném oboru. 

Stanovte si pro pozice ve své firmě možnosti kariérního růstu či vzdělávání a sdělte je kandidátům. Pracovníci a zájemci o práci budou vědět, zda je pro ně smysluplná a čeho mohou dosáhnout. Profesní život se pro ně stane smysluplným.


Benefity jsou stále důležité

Firemní kulturu si také lidé často asociují s benefity, které jim společnost nabídne. Některé z nich jsou dnes dokonce již běžnou součástí pracovních nabídek. Přemýšlejte, co vašim pracovníkům ulehčí a pomůže i v osobním životě? Bude to flexibilní pracovní doba, která jim zajistí, že budou moci přizpůsobit pracovní den svým dětem? Nebo to je výhodná kartička na sport, protože si všichni ve firmě zakládáte na zdravém životním stylu?

Můžete být kreativní a nabídnout benefity, které jen tak někdo nemá. Co třeba kočárek pro každé narozené dítě nebo poukazy na masáže k výročí nástupu? Při vymýšlení benefitů se vaší fantazii meze nekladou.

Jaké benefity svým zaměstnancům připravit?
  • Finanční benefity - Mohou být ve formě příspěvků, například na zdravotní připojištění. Poskytují vašim zaměstnancům finanční stabilitu a jistotu, když se v jejich životě semele nějaká neočekávaná událost. 
  • Work-life balance - Pružná pracovní doba a homeoffice. Tyto dnes už běžné benefity umožňují lidem efektivněji zvládat osobní a pracovní povinnosti a snížit možnost rizika syndromu vyhoření.
  • Kariérní růst - Benefity ve formě proplacení školení skýtají možnosti profesního rozvoje a mohou pomoci v dosažení úspěchů vaší firmy i profesních milníků vašich cílevědomých zaměstnanců.
Společnosti, které nabízejí atraktivní balíčky benefitů, bývají konkurenceschopnější na trhu práce a udržují si špičkové talenty. To ale není vše. Skvělými zaměstnaneckými benefity vytváříte pozitivní obraz o firmě a budujete si svou značku zaměstnavatele.

Chlubte se svými benefityVšude, kde to jde

Máte promyšlené zaměstnanecké benefity? Ukažte je světu! Pochlubte se s nimi na webu nebo je odrážejte ve svých příspěvcích na sociálních sítích. Nalákáte tím více kandidátů.

Zdůrazňovat své benefity je totiž důležité. Kandidáti si často porovnávají nabídky práce, a právě zaměstnanecké výhody mohou být tím, co rozhodne ve váš prospěch.


Pracovní prostředí

V práci strávíme průměrně pětinu svého života. Není tak divu, že pracovní prostředí má vliv na naši psychiku a že chceme, aby bylo co nejpříjemnější. Věnujte proto prostředí ve své firmě značnou pozornost.

Kromě psychiky má totiž pracovní prostředí vliv na výkon a produktivitu lidí. Každému se bude jistě lépe dělat v útulné kanceláři, kde ho čekají milí kolegové než ve studené špeluňce, kde se na sebe všichni mračí a kam se lidé bojí ráno přijít.

Pracovní prostředí souvisí i s náladou na pracovišti. Jsou vaši lidé spokojení? Jaké mají mezi sebou vztahy? Není v týmu někdo, kdo ostatním „hází klacky pod nohy“? Doporučujeme tento aspekt sledovat a věnovat mu značnou pozornost. 


Jak na lepší atmosféru ve firmě

Odpovědi na to, jak se lidé ve vaší firmě mají, získáte například zařazením průzkumu spokojenosti zaměstnanců. Budete díky tomu mít daleko lepší přehled o náladě ve firmě a dokážete tak odhalit, proč mohou být někteří lidé nespokojení. 

Může jít i o drobnosti – co když jsou pracovníci v dílně nespokojení jen proto, že jim je každý den na směně zima? A dozvědět se můžete samozřejmě i pravý opak – že je lidem u vás dobře a že je atmosféra ryze přátelská. Přesně tento faktor můžete jako podložený fakt komunikovat směrem ke kandidátům na pozice ve vaší firmě.

Důležité je také sledovat a podporovat talenty pracovníků. Zajistíte tak, že budete v týmech mít lidi, kteří se budou společně doplňovat a podporovat. Různorodé prostředí poskytuje příležitosti k učení a růstu.


Cestou k úspěchu je autenticita Buďte v inzerátech a na sítích takoví, jací doopravdy jste

Většina lidí, kteří dnes hledají práci, dokáže bezpečně prohlédnout faleš a reklamní slogany, které slibují ve firmě něco, co nemůže splnit. Proto prezentujte svou firmu takovou, jaká doopravdy je. Buďte co nejvíce autentičtí, protože jen tak k sobě přitáhnete ty správné kandidáty, kteří budou s vaší firemní kulturou a hodnotami souhlasit.
Veronika Nečasová

Veronika Nečasová

HR manažerka junior

Verčiny první kroky v eBRÁNĚ ji zavedly do pozice asistentky obchodního ředitele, kde byla zodpovědná za veškerou administrativu obchodníků. Avšak s postupem času si uvědomila, že ji více přitahuje oblast lidských zdrojů (HR), a proto ji nyní najdete v kanceláři spolu s ostatními HR specialistkami. Verča pečuje o hladký průběh všech pohovorů, provádí onboarding nových zaměstnanců a také se stará o to, abychom se v naší firmě cítili dobře. Kromě toho, když právě nepřipravuje firemní akce nebo nesedí u kafíčka s kolegy, ráda tráví čas se svými přáteli nebo se vydá do lesa načerpat energii se svým čtyřnohým miláčkem.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti