Upravit stránku

Jak (si) získat followers na Instagramu?

Jak je přimět k tomu, aby klikli na tlačítko „Sledovat“? A aby toho nelitovali? Přečtěte si pár tipů týkajících se náboru nových fanoušků, podpory interakce s těmi stávajícími i několika zásad, které se nevyplácí obcházet. 

Otázce „Jak získat sledující na Instagramu?“ by měl předcházet ještě o něco naléhavější dotaz. V první řadě byste se totiž měli zamyslet nad tím, co dokážete svým sledujícím nabídnout. Jestliže jste schopní vyjmenovat několik důvodů, kvůli kterým stojí za to na tlačítko Sledovat ťuknout, máte vyhráno. A to zvlášť v případě, kdy k tomu přidáte špetku teorie a dvě špetky poctivé píle. Tak si ten recept na úspěšný instagramový profil pojďme projít do detailu.

Získejte na svou stranu nejen sledující, ale i algoritmus

V první řadě bude třeba zařídit, aby vás – tedy váš profil – potenciální sledující vůbec našli. Bezhlavé zveřejňování příspěvků k tomu ale stačit nebude. Na Instagram přibývá denně obrovské množství obsahu, který je nutné nějakým způsobem filtrovat. Instagram vás chce samozřejmě udržet na své platformě co nejdéle, takže vám nezobrazuje vše, nýbrž pouze to, co by vás mohlo zajímat.

Z toho plyne, že váš obsah se nedostane ke všem vašim fanouškům. Zobrazí se jen zlomku z nich. A až jejich reakce na příspěvek určí, zda ho Instagram ukáže širšímu publiku. A aby toho nebylo málo, jedno hodnocení (tzv. edgerank) mu udělí i sám Instagram. 

Co určuje úspěšnost příspěvku na Instagramu?

  • Formát – Reels, livestreamy i klasická videa vidí Instagram vždycky radši než obyčejné fotky.
  • Vztah – Na prvních příčkách ve feedu se s mnohem větší pravděpodobností zobrazí příspěvky od účtů, se kterými často interagujete.
  • Čas – Nový a čerstvý obsah je jednoduše zajímavější než ten starý a neaktuální.
     

Pro koho příspěvky vlastně tvoříte?

Jakmile proniknete do tajů algoritmu, zamyslete se také nad tím, pro koho budete obsah vytvářet. Kdo je vaše cílovka? Jací konkrétní uživatelé si budou váš obsah (rádi) zobrazovat? Co je zajímá, jaké mají návyky, s čím jim můžete pomoct? Poznejte svoje marketingové persony a promlouvejte svými příspěvky přímo k nim.

Přilákejte nové návštěvníky (a udržte si je)

Obsah můžeme nálepkou „úspěšný“ označit v momentě, kdy vám přibývají noví sledující, ale i ve chvíli, kdy počet followers sice závratně neroste, ale příspěvky mají i tak úspěch. Pečovat o stávající fanoušky je totiž stejně tak důležité jako verbovat ty nové. Mrkněte na pár tipů, které se snad budou hodit, ať už se rozhodnete pro kteroukoli strategii.

#1 Jak získat nové followers?

  • Lajkujte, sledujte, komentujte – Fanoušci o vás musí slyšet i jinak než jen prostřednictvím příspěvků. Přidávejte komentáře k jejich postům, posílejte reakce na Stories, oplaťte jim sledování (nebo se sledováním profilu začněte sami). Buďte aktivní a ujistěte se, že máte pro správu instagramového účtu i z tohoto hlediska dostatek času.
  • Podporujte jiné účty – Sdílejte (třeba pomocí Stories) zajímavé příspěvky svých fanoušků i jiných firemních účtů. Nezapomeňte je v příspěvku označit, ať si vaší snahy s jistotou všimnou a přesdílení vám mohou oplatit. 
  • Pracujte s hashtagy – Nachystejte si několik sad hastagů, kterými budete moct doprovázet různé typy příspěvků. K jednomu příspěvku jich můžete přidat až třicet. Jen nezapomeňte, že každý z nich by měl být relevantní, a že by se z hlediska četnosti využívání neměl zobrazovat u více než 100 000 příspěvků v rámci celé platformy.
Nezapomínejte na hashtagy. Otevřete si Přehledy a podívejte se, kdo váš profil díky nim objevil.
  • Udejte pozici – Pokud se to bude hodit, doplňte k příspěvku i údaj o tom, kde byla fotka pořízená. Instagram umožňuje vyhledávat pomocí lokality. Svým budoucím fanouškům tak otevřete další cestu k tomu, aby váš báječný profil našli.
  • Nepodceňte SEO – I v rámci Instagramu se vyplatí si pohrát s alternativními texty obrázků. Zadejte do příslušného pole popis toho, co se na fotce odehrává. Obrázek se díky tomu může zobrazit i v Google vyhledávači.
  • Spolčete se s influencery – Získáte originální obsah, autentické fotografie i nové (a stále relevantní) publikum. Nezapomeňte ale na přípravu plánu celé spolupráce (od oslovení až po krizovou komunikaci), která musí být bezpodmínečně podchycená také z právního hlediska.
  • Pořádejte soutěže – Soutěže fungují na téměř každé sociální síti. Lidé jsou na ně zvyklí, baví je a rádi se zapojí, ať už se bude hrát o cokoli. Skvělý nástroj pro šíření povědomí o značce, podpoře algoritmu a interakce na profilu.
  • Dávejte o sobě vědět – Informujte své zákazníky o skutečnosti, že na vás mohou v online světě narazit i jinde než jen na webu/e-shopu, také skrze newslettery nebo speciální QR kódy. Tlačítka s proklikem na vaše sociální sítě umisťujte do článků v Magazínu i do dalších sekcí na webu/e-shopu.
  • Posvěťte to sponzoringem – Organický dosah příspěvků je stále nižší a nižší. Přidejte svůj instagramový účet do Business Manageru a podpořte své příspěvky sponzoringem. Nebo spusťte pár kampaní za různým účelem (dosah, návštěvnost, konverze).

#2 Jak si fanoušky udržet?

Přivést nové publikum na firemní profil je jedna věc, přimět návštěvníky, aby vás skutečně začali sledovat, je ale věc druhá. Tady je seznam pár věcí, které by se mohly stát překážkou na cestě k tlačítku „Sledovat“.
Kvalitní obsah na Instagramu
Co by mohlo návštěvníky profilu odradit?
  1. Nevyplněný profil – Chybějící logo a neúplné profilové informace nepůsobí profesionálně. Dejte si práci s vyšperkováním údajů v biu. Přidejte info o sobě a předmětu podnikání, pár USP, webovky a lokaci. 
  2. Nesjednocený feed – Instagram je vizuální platforma. Lidé chtějí vídat hezké, kvalitní a autentické fotografie. Takové, které spolu budou ladit a vytvářet smysluplný a koherentní obsah. Hodit se vám v tomhle případě budou speciální plánovače obsahu nebo šablony, do kterých fotky snadno zasadíte.
  3. Nekvalitní obsah – Sem spadají nejen rozpixelované obrázky, ale i fotky z fotobanky nebo obrázky produktů na bílém pozadí. Veškeré fotky byste měli pořizovat s cílem jejich umístění na Instagram. Vytvářejte flatlays, ukažte, jak se produkt reálně využívá, zapojte do akce zaměstnance nebo modely. Tvořte originální obsah, vyplatí se to.
  4. Zájem jen o prodej – Výkonnostní kampaně nechte klidně běžet, profil ale doplňte i o další obsah, který bude nějakým způsobem zajímavý a užitečný. Vedle produktových příspěvků současně sdílejte i vyloženě brandové příspěvky – tipy, doporučení, zákulisní informace. To jsou přesně ta témata, která budou chtít vaši fanoušci denně vídat ve svém feedu.
  5. Nulová interakce – O fanoušky musíte pečovat (ať už je váš brandový archetyp jakýkoli). Připravujte pro ně zábavná Stories, live vysílání nebo IGTV videa. Všechno si pečlivě uložte do Výběrů, ať si toho, že to u vás na profilu žije, hned všimne každý nový návštěvník.
Aneta Kubů, lektorka na Canvu

Nakoupit, či nenakoupit nové followers?

Možnost nákupu sledujících zmiňujeme pouze z toho důvodu, že vám tato myšlenka možná už stačila prolétnout hlavou. A my vás chceme zarazit dřív, než se jí plně poddáte. Nákup followers je nejen proti pravidlům Instagramu, ale zároveň jde o úplně zbytečný manévr, kterým byste šli sami proti sobě. Pojďme si to vysvětlit na popisu ideálního sledujícího. 

Vaším cílem je mít základnu fanoušků, kteří budou o váš profil projevovat zájem. Váš ideální follower se u vašeho příspěvku při projíždění feedu zastaví, opatří ho lajkem a komentářem, přesdílí přes Stories, uloží si ho, a ještě vám napíše soukromou zprávu. V normálním světě se samozřejmě spokojíme jen s jednou interakcí, ale důležité je to, že vůbec proběhla. Míra zapojení (engagementu) je totiž to, co zajímá algoritmus a co by proto mělo zajímat i vás. 

„Díky nákupu fanoušků vám sice na profilu poskočí jedno číslo, vypořádávat se ale budete muset s falešnými účty, které budou spamovat vás i vaše sledující. A nepoměru mezi počtem sledujících a interakcí si všimne jak Instagram, tak vaši věrní followers. A znepřátelit si rozhodně nechcete ani jednu stranu.“ 

Tyhle účty v tom umí chodit

Učte se od těch, kteří mají komunikaci s fanoušky dokonale zmáknutou. A nezáleží na tom, že se jejich předmět podnikání od toho vašeho diametrálně liší.

Kdo má krásně vyladěný feed, kdo odpovídá na každý komentář a kdo vás každý den potěší milým storíčkem

Sociální sítě vás baví, ale jejich správu radši  přenecháte profíkům?

První konzultace vašeho projektu je u nás vždycky zdarma.

Tereza Bošinová

Tereza Bošinová

copywriterka

V jejích originálních textech najdete zalíbení v literatuře, především poezii. Tereza při své práci ale využívá i znalostí, které nasbírala v průběhu studia psychologie. Kreativní copywriting propojuje také se správou sociálních sítí. Po zaklapnutí počítače pospíchá buď na taneční sál, nebo zpět k nedočtené knížce.

Nahoru