5 tipů, jak na Glami

Pokud máte e-shop s oblečením a módními doplňky nebo provozujete některé formy online propagace (PPC reklama, zbožové srovnávače, a další), už jste o Glami určitě slyšeli. A pokud ne, tak je tento článek přesně pro vás. Co je to Glami, jak se liší od Heureky nebo Zboží a jaká pravidla dodržet, abyste na Glami vydělávali a neprodělali kalhoty? Pojďme se na to podívat… 

Glamiv pár bodech

  • Glami představuje módní katalog, který kombinuje prvky srovnávače zboží a virtuálního nákupního centra. Na rozdíl od zbožových srovnávačů Heureka nebo Zboží, které fungují na základě porovnávání cen na produktových kartách produktů, na Glami produktové karty jako takové nenajdete. Tím pádem je vhodnější i na originální kousky, se kterými byste na srovnávači neuspěli.
  • Na Glami najdete vše od dámského, pánského a dětského oblečení, boty, batohy, kabelky, šperky, ale i lyže nebo lyžařské brýle a mnoho dalšího. Co se týče značek, jsou zde menší, originální značky, ale i velké e-shopy např. About you, ZOOT, Reserved nebo eobuv.cz. Glami je tedy vhodné i pro málo známé, malé značky nebo e-shopy, neboť nemusíte investovat denně tisíce korun do kreditů abyste na Glami mohli fungovat.
  • Cílem Glami je zjednodušit zákazníkům nakupování módy a zároveň objevovat nové kousky a trendy. Glami přímo neprodává, jako se může na první pohled zdát, ale pouze zobrazuje nabídku více než 2 000 000 módního zboží a odkazuje na vybrané e-shopy, kde si daný kousek můžete koupit.

5 základních tipů,jak na GLAMI

#1Fotky jsou alfa omega

Myslete na to, že fotografie prodává. Abyste zákazníkům nákup co nejvíce usnadnili, je třeba jim nabízené zboží ukázat ze všech stran. A i Glami má své podmínky. Obrázek by měl mít minimální velikost 500 pixelů na šířku a být vyfocen na světlém pozadí.
Glami vám neschválí obrázky, které:

  • Obsahují vodoznak
  • Koláže fotografií

Amatérsky vyfocené produkty navíc zvyšují riziko horší proklikovosti a porostou vám náklady.

Glami teď navíc spustilo možnost vyhledávat pomocí obrázků, takže o další důvod víc mít obrázky vyladěné.

#2Posílejte věci skladem

Pokud máte na svém e-shopu oblečení nebo doplňky, které nemáte skladem, na Glami je neposílejte. Zbytečně vám porostou náklady, protože minimální ceny za proklik jsou u některých kategorií i 10,- Kč.

#3Správná kategorizace

Na Glami uživatelé hodně filtrují a hledají podle různých detailů. Proto je potřeba mít co nejdetailnější kategorii. A ne jenom nejdetailnější, ale samozřejmě i správnou. Pokud budete do Glami posílat základní cestu, produkt se sice zobrazí, ale nezaručuje vám, že se produkt také zobrazí ve správné kategorii. Navíc ve všech kategoriích musí být uvedeno pohlaví. 
×Slabý CATEGORYTEXT
Silný CATEGORYTEXT

#4Mějte vyplněných co nejvíce parametrů

Na Glami je přes 2 miliony produktů, a proto je jasné, že nikdo nebude mít čas projít všechny. Proto je potřeba mít u svých produktů přiřazené speciální tagy, díky kterým bude váš produkt dohledatelný přes filtrování. 

#5Biddujte

Na Glami platíte ve chvíli, kdy se někdo proklikne z „produktové karty“ na váš e-shop. Glami má nastavené jiné ceny za proklik z telefonu a jiné z počítače. Ty z telefonu bývají vyšší, a proto pokud se rozhodnete inzerovat na Glami, měl by být váš e-shop přizpůsobený pro návštěvy z mobilů – např. uživatelsky snadná a přátelská průchodnost košíku.
Biddovat můžete dvěma způsoby – přes administraci Glami nebo přes XML feed pomocí elementu GLAMI_CPC. Výhodou biddování přes XML feed je, že můžete biddovat na konkrétní produkty.
Co je to bidding?
Bidding je odvozeno od slova bid, což znamená nabídka. V našem případě získávání lepší pozice než konkurence, a to díky nabídnutí vyšší ceny za proklik. Nejčastěji je bidding spojován se zbožovými srovnávačemi a PPC reklamou.

Na konec ještě pár tipů a zajímavostí

Myslete na to, že na Glami se dá jednoduše proklikat i za jediný den tisíce korun, proto je nutné ze začátku zvážit, jestli je vhodné pro váš e-shop vůbec na Glami inzerovat. Pro malý e-shop může být placená verze společně v kombinaci s biddingem prodělečná. 
Cena prokliku z mobilních zařízení je několikrát dražší než z počítače. Pokud se tedy rozhodnete inzerovat na Glami, mějte e-shop optimalizovaný pro mobilní zařízení.
Glami současně působí v 18 zemích po světě. Můžete tedy inzerovat např. na Slovensku, Německu ale i v Turecku nebo Brazílii.
Jaký je rozdíl meziIMGURL A IMG_ALTERNATIVE?
V IMGURL se zasílá hlavní fotografie, v druhém elementu pak fotky navíc, tedy např. šaty vyfocené ze všech stran a na postavě. 
Nezapomínejte na to, že URL adresy si GLAMI stahuje pouze jednou – pokud tedy změníte hlavní obrázek na svém e-shopu a jeho URL adresa zůstane stejná, počítejte s tím, že se aktualizované obrázky do Glami nepropíšou. Je to z důvodu, že Glami před pravidelným stažením feedu kontroluje pouze změny v URL a když žádná taková není, obrázek znovu zbytečně nestahuje. 
Jak velké mají býtobrázky produktů?
Minimální velikost je 500 pixelů na šířku, avšak ideální velikost  je 1 500 pixelů. Bílé pozadí okolo produktu se do velikosti nepočítá.
Rozdíl mezifree a placenou verzí?
Free verze
V omezeném režimu bez nutnosti utrácet za kredity lze zobrazovat pouze 2000 vašich produktů a nemůžete ani ovlivnit, které to budou. Navíc se budou ve výsledcích vyhledávání zobrazovat až za těmi, které mají placenou verzi. Ve free verzi je potřeba mít také implementovaný Glami Pixel.
Placená verze
Placená verze probíhá na základě modelu cen za proklik. Produkty se budou zobrazovat před produkty, které jsou ve free režimu.
GLAMI PIXEL
Glami pixel ke kód, který zajistí, že pokud u vás zákazník nakoupí nebo váš e-shop navštíví, vaše produkty se mu zobrazí na Glami přednostně.
GLAMI TOP
Glami tento rok zavedlo novou službu, a to GLAMI TOP, přes které sbíráte recenze od nakupujících a dostáváte ocenění „ověřený e-shop“ nebo TOP e-shop. Tato funkce vám vylepší pozice v kategoriích, získáte větší důvěru od nakupujících, důležitou zpětnou vazbu od zákazníků a vaše produkty budou odlišené odznáčkem od konkurence.
Vyhledávání pomocí obrázkůjak na to?
Stačí si stáhnout obrázek daného outfitu, nahrát do vyhledávače a Glami vám nabídne podobné kousky.
Eliška Bielková

Eliška Bielková

specialistka online marketingu

Eliška na začátku nastoupila na juniorskou pozici. Svět online marketingu ji hned nadchl. Po půl roce dostala na starost své první zakázky a nyní už se nezalekne ani těch větších. Nejvíce si rozumí se zbožovými srovnávači a nástrojem Mergado, kde získala i certifikát specialisty.  Mezi další oblíbené činnosti patří SEO nebo analytická činnost. Vedle správy svých zakázek pečuje také o nováčky, kterým pomáhá se získáním základních znalostí v online marketingu a jejich rozvojem. Pokud zrovna není v práci nebo ve škole, pravděpodobně cestuje po workshopech, konferencích, tráví čas s přáteli nebo hikuje po horách.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti