Upravit stránku

Slovo výkonného ředitele Martina Semeráda ke změnám v eBRÁNĚ

V eBRÁNĚ se začínají odehrávat velké změny. Rád bych vám je z pozice výkonného ředitele společnosti přiblížil. Lépe tak porozumíte chodu naší firmy, což ještě zvýší kvalitu naší spolupráce. Zároveň budete vědět, na co se v nejbližších týdnech těšit.

Personální změny

První a zřejmě největší novinkou je, že u nás nastala významná změna ve vedení. Jako majitelé firmy jsme se s Jiřím Janků domluvili provést změnu na pozici výkonného ředitele i v celkové rozhodovací struktuře eBRÁNY. Naším hlavním záměrem je, aby se firma lépe a co nejrychleji transformovala a přizpůsobovala se stále se měnícímu trhu.

Místo šesti lidí, kteří do teď ovlivňovali rozhodování společně, je od 1. 3. 2017 hlavním rozhodovacím orgánem výkonný ředitel. To výrazně zrychluje zavádění důležitých změn a celkové fungování společnosti. Ve výkonu této pozice jsem od března 2017 právě já. Zároveň máme od začátku března nového obchodního ředitele a produktového manažera pro eBRÁNA e-shop. Společně vytváříme silný tým zejména na poli e-commerce. Rád bych vám nyní sebe a své dva kolegy představil.

Pavel Hrstka - obchodní ředitel

Čtrnáct let byl lídrem první internetové lékárny Lékárna.cz, kterou dostal z vlastního obýváku až na jedničku na trhu, následně připravil na prodej energetickou firmu a stále učí být e-shopy ještě úspěšnější.

Jsem velmi prozákaznicky laděný a chci, aby eBRÁNA měla šťastné klienty. Nechci, abychom vás učili být internetovými specialisty, což je dnešní realita na trhu! Buďte nejlepší ve svém oboru, dejte nám důvěru a eBRÁNA dodá to nejlepší z internetu, abyste byli ještě úspěšnější. K tomu potřebujeme intenzivní společnou komunikaci, znalost konkurenčních výhod, mít sladěné očekávání, vědět, kam směřujete a čeho chcete dosáhnout. A my řekneme, jak vám v tom internet pomůže.

Pavel Hrstka - Obchodní ředitel

Petr Soukup - produktový manažer e-shop 2.0

Na pozici produktového manažera nastoupil Petr Soukup do společnosti eBRÁNA od 1. února 2017. V oblasti e-commerce se Petr pohybuje 9 let. Během té doby také působil ve společnosti Vivantis, kde vedl tým výkonnostního marketingu a vývoj interních marketingových nástrojů.

Když jsem z eBRÁNY dostal nabídku a důvěru, abych vedl vývoj jejich stěžejních produktů, dlouho jsem neváhal. Před 6 lety jsem zde získal mnoho zkušeností a nastartovalo mě to novým směrem. Nyní doufám, že zúročím své zkušenosti a pomohu eBRÁNĚ k nové řadě skvělých řešení pro jejich zákazníky.

Petr Soukup - produktový manažer eBRÁNA e-shopu 2.0

Martin Semerád - výkonný ředitel

V roce 2003 jsem s Jiřím Janků eBRÁNU zakládal a od té doby až do současnosti jsem 50% spoluvlastníkem. Vyzkoušel jsem si u nás úplně všechny pozice a znám tak společnosti kompletně ze všech stran. eBRÁNA DNA je i moje DNA. Mezi mé silné stránky patří systémový přístup, touha být užitečný pro co nejširší počet klientů a vytváření pevných vztahů jak uvnitř společnosti, tak i s klienty.

Právě tyto vlastnosti mě nejvíce ženou k tomu, abych měnil postupnými systematickými kroky eBRÁNU k lepšímu. Společnost tak může co nejvíc pomáhat klientům růst a vytvářet s nimi dlouhodobé spolupráce podložené kvalitními výsledky a založené na důvěře.

5 hlavních novinek, které vás jako zákazníka pozitivně ovlivní:

Přímá komunikace specialistů s klienty

Jedna z největších změn od začátku působení eBRÁNY je to, že se zákazníkem budou komunikovat přímo specialisté, ne pouze obchodní zástupci. Může to být specialista online marketingu, plnič ve výrobě, programátor nebo třeba copywriter. Největší výhoda pro klienta je v tom, že komunikuje přímo s tím, kdo pro něj daný produkt vyrábí a nebude muset většinu problémů řešit přes obchodníka. Dočká se tak efektivnějšího a hlavně odbornějšího řešení. Klienti to pocítí ve výrazném zrychlení dodání a zvýšení kvality služeb.

Zavedení metriky na měření spokojenosti klientů

Absolutně zásadní je pro nás spokojenost klientů. Čím jsou spokojenější, tím je větší radost pro ně pracovat a práce dává smysl. A protože souhlasím s tvrzením „co neměříš, to neřídíš“, začínáme spokojenost měřit. Máme na to jednoduchý systém NPS (Net promoter score) a ve 3. kvartálu pro nás bude jednou z priorit. Klient hodnotí svou spokojenost na škále 0 až 10 podle toho, jak služby vnímá. Tato škála má 3 úrovně. Nespokojení klienti se přesouvají do pasivních, a čím víc je firma pasivní vůči klientům, tím NPS klesá. Promotéři jsou pak klienti spokojení. 

V praxi systém funguje tak, že sbíráme reference s naší hotovou nebo spuštěnou prací. Asi 14 dní po odevzdání kontaktuje technická podpora klienty, kteří nám dají zpětnou vazbu. Marketingové oddělení podle výsledků telefonického hovoru a kvality řešení rozhoduje, zda je vhodné vytvořit z klientovy reakce referenci, nebo zda je potřeba cokoliv upravit. Tento proces bude ovlivňovat eBRÁNU jako celek – obchodní strategii, kvalitu výroby i strategii nebo péči technické podpory. A pokud chcete, můžete se mi ozvat i vy, rád si vaši zpětnou vazbu poslechnu.

Pronájmový model e-shopu

Od roku 2016 jsme nasadili do prodeje eBRÁNA e-shop 2.0. Je to plně responzivní e-shop, který je připravený pro online marketing. S novou verzí jsme změnili obchodní model a prodáváme ho formou pronájmu. To má pro klienty dvě velké výhody. Nemusí na začátku provádět velké investice do samotného e-shopu a mají jistotu, že jejich internetový obchod nezestárne a bude stále odpovídat rychle se měnícímu e-commerce trhu.

Nově máme připravené typové řešení, které lze spouštět v řádu několika dní. Pro náročnější klienty jsme schopni připravit luxusní design na míru a doprogramovat individuální funkčnosti. Zároveň je eBRÁNA e-shop 2.0 připravený tak, abychom na něm mohli pro naše klienty dělat špičkově online marketing a pomoci jim v dalším růstu.

Pronájmový model webových stránek

Od ledna 2017 máme pronájmový model i pro webové stránky. Finanční úspora dává z počátku možnost investovat do propagace webu a lépe tak dosahovat stanovených cílů. Zároveň web neustále technicky zdokonalujeme metodou postupného rozvoje. Dnes je nezbytně nutné mít kvalitní verzi webu pro mobilní telefony, a to jak z pohledu přizpůsobení se danému zařízení (responze), tak z pohledu rychlosti načítání. Každý i z vlastní zkušenosti jistě ví, že když klient něco potřebuje a v daný moment začne hledat, proběhne celý proces právě na mobilním zařízení.

Velká změna se také týká nutnosti, aby webové stránky běžely na zabezpečeném protokolu SSL (https://). Pokud tomu tak není, prohlížeče stále agresivněji upozorňují na nedůvěryhodnost webu. A to kazí dobrou pověst firmy. Je to však snadno řešitelné.

Google Premier partner pro malé a střední podniky

Od ledna 2016 jsme Google Premier Partner for SMB. V rámci tohoto Premier partnerství s Googlem jsme neustále hodnoceni a posouváni ve výkonu placených kampaní na maximální možnou efektivitu pro klienta. Účastníme se všech významných odborných konferencí a sledujeme trendy v oblasti PPC reklamy, aby naši klienti byli včas připraveni využít přínos z novinek. Je to asi nejrychleji se vyvíjející oblast online marketingu. Jednotlivec proto nemá možnost pojmout vše, co je nové a efektivně to začleňovat do svých kampaní.

I díky spolupráci s Googlem máme stále víc a víc zakázek. Tím pádem se velmi rychle rozrůstá i naše PPC oddělení. Mohli jsme segmentovat pracovníky na juniory a seniory. Hodně věcí nyní automatizujeme, aby byly pro zákazníka levnější a výkonnější. S velkým množstvím specialistů a klientů kumulujeme vysoké know-how napříč obory. Aktuálně jsme podepsali prodlužovací smlouvu na další 2 roky až do 1Q 2019. Díky Google za důvěru.

Naše poslání pro tento rok

Největší poslání pro tento rok je převést co největší množství klientů na nejnovější e-shop a web na pronájmovém modelu. Chceme, aby naši klienti měli moderní řešení, investice do reklamy pak budou maximálně efektivní. Právě v tomto modelu je možné využít našeho komplexního rozsahu služeb, který máme pod jednou střechou. V létě se můžete těšit na odborné konference právě na toto téma.

Je nejvyšší čas dát si působení na internetu do pořádku, dokud se firmě daří. Hodně našich klientů si stěžuje, že by spíš potřebovali víc schopných lidí než nových zákazníků, ale … Právě teď je čas, kdy je potřeba nejvíce investovat do online marketingu a vše připravit na „horší časy“. Ekonomika se v konjunktuře neudrží věčně a už nyní se objevují signály, že v takto přehřátém stavu nevydrží dlouho. To celkově zvyšuje důležitost rozjet online marketing tak, aby v době až budou klienti potřeba, už vše běželo samo. eBRÁNA je tu pro vás, aby plnila svůj účel a pomáhala s růstem vaší firmy pomocí online marketingu. Nebojte se, ozvěte se nám a my vám pomůžeme.

Martin Semerád
výkonný ředitel eBRÁNA s.r.o.

Nahoru