Letos se konal 10. ročník konference SEO Restart, kterou pořádala digitální agentura Taste. Naši specialisté na konferenci nechyběli a přinášejí vám krátký report.
SEO Restart 2024 – eBRÁNA review
SERP, neboli výsledky z vyhledávání se neustále mění
Nový způsob vyhledávání?
Google neustále přichází s novými strukturovanými daty, které mají za úkol zjednodušit a přímočařeji spojovat uživatele s hledanými informacemi.
Dále se v budoucnu nejspíš začne objevovat i SGE (Search Generative Experience) vyhledávání, což je vyhledávání založené na umělé inteligenci, kde první pozice ve vyhledávači nyní nemusí nic znamenat.
„Martin měl hezkou přednášku, kde nám všem připomněl, jaké změny za poslední rok Google udělal a co nového v roce 2023 přišlo. Jelikož se Google stále mění a stále se měnit bude, tak pro nás nyní bude ještě důležitější pracovat s tzv. first-party daty. Díky nim budeme schopni hledat nové skulinky na trhu s vyhledáváním, a tak se umisťovat vysoko v SERPu."
- Dominik Kmoch, asistent specialisty online marketingu
Jak mohou majitelé firem ovlivnit Search Generative Experience?
- Nepodcenit SEO jako takové a stále tvořit obsah pro lidi a ne pro vyhledávače.
- Prioritizovat E-E-A-T (expertíza, autoritativnost, důvěryhodnost, zkušenost) 💡TIP: Můžete pracovat na case studies.
- Obsah stránky musí být jasný a jednoduše odpovídat na otázky, co lidi hledají 💡 TIP: Můžete k nim tvořit i strukturovaná data.
- Oživit stránky multimédii - fotky, videa nebo velmi oblíbené infografiky.
- Zajistěte, aby landing page vždy vedla ke konverzi.
Nová metrika rychlosti webů INP
Jak metriku INP vylepšit?
Martin nám dal pár praktických rad, jak Ihned Něco Prosím vylepšit:
- Při filtraci produktů na telefonu nemá smysl, aby tato činnost byla prováděna v reálném čase, jelikož rozbalovací menu filtrace často překryje celou obrazovku telefonu. Tudíž tuto činnost můžete odsunout až na finální potvrzení filtrace uživatelem.
- Velké rozbalovací menu, jako má například Benu.cz, zpomaluje e-shop. Čím víc odkazů v menu, tím delší načítání. Proto se položky třetí a čtvrté úrovně nastavují tak, aby se plně rozbalily až po najetí myší. To pomáhá metrice INP.
- Zmenšit velikost DOM na maximálně 1500 uzlů (nodes).
Rychlost svého webu si zkontrolujete na webu pagespeed.cz, kde si můžete porovnat rychlost i s konkurencí.
Jak mohou majitelé firem ovlivnit celkovou rychlost webu?
- Snižte velikost obrázků pomocí webových aplikací na kompresi obrázků.
- Optimalizujte javasrcript kódy a styly css.
- Používejte rychlé a kvalitní servery.
- Zaměřte se na praktické rady od Martina výše.
💡tip:
Pamatujte, že rychlost webu není všechno. Důležité je taky mít kvalitní obsah, který uživatele zaujme.
Linkbuilding vs. digitální PR
Budujte linkable assets
„Nápad na spojení SEO specialisty a PRisty mě nadchl. Díky Vojtově přednášce jsem zjistila, jaké jsou možnosti vzájemné spolupráce. PR navíc není jenom pro velké firmy, potenciál mohou vytěžit i menší firmy za využití regionálních zpravodajských webů. Kromě toho nám dal tip na super nástroj hunter.io, který je schopen zjistit e-mailové kontakty na osoby, které publikovaly na daném webu. To je například jedna z cest, jak být užitečný pro PRistu."
- Natálie Prudičová, specialistka online marketingu
Expanze e-shopu do zahraničíA můžu je vidět?
Na co by si majitelé firem dát pozor při expanzi?
- Pozor na odlišné sazby DPH.
- Udělejte si průzkum, jaké platební možnosti uživatelé v dané zemi nejčastěji používají.
- Pracujte na „Trust Signals“, které zvýší důvěryhodnost vaší značky. V Česku máme např. „Ověřeno zákazníky“ od Heureky. V Německu používají TrustedShops.
- UX odlišnosti vám mohou znepříjemnit uživatelskou zkušenost. Protože například v Maďarsku nemají stejný formát PSČ jako máme v České republice.
- Dejte si pozor na správnou lokalizaci pomocí hreflangu (atribut, který se v SEO využívá pro zacílení multijazyčných webových stránek).
- Zvolte správný způsob domény. Pokud chcete expandovat na Slovensko, tak určitě není vhodné používat www.ebrana.cz/sk. Nejlepší způsob je www.ebrana.sk.
Tajné SEO tipy pro Shoptet
Tomáš Zahálka přišel s přednáškou, kde nám nasdílel aktuální situaci ohledně SEO na platformě Shoptet. V Shoptetu nyní dali dohromady nový tým SEO specialistů, který má za cíl pracovat na lepší technické dostupnosti pro SEO.
Zároveň nasdílel pár SEO tipů a o jeden z nich se tu podělíme i my s vámi!
Jedná se o proměnné v psaní meta titulků a meta popisků. Díky této funkcionalitě si můžete usnadnit zdlouhavou práci při psaní metadat. Na obrázku vlevo zjistíte, jaké hodnoty se pod proměnnými skrývají a na obrázku vpravo už vidíte, jak to může fungovat v praxi.
Závěrem aneb klíčové poznatky pro majitele firem:
- „Jediná jistota je, že se Google stále mění.“
- Budujte kvalitní obsah pro lidi, ne pro vyhledávače.
- Automatizujte tvorbu metadat pomocí proměnných na Shoptetu.
- Vyzvěte vašeho PRistu a SEO specialistu, aby spolu více spolupracovali.
- Při expanzi dejte důraz na doporučení od Martina Teuschela.