SEO Restart 2024 – eBRÁNA review

Letos se konal 10. ročník konference SEO Restart, kterou pořádala digitální agentura Taste. Naši specialisté na konferenci nechyběli a přinášejí vám krátký report.


SERP, neboli výsledky z vyhledávání se neustále mění

Společně s Martinem Žatkovičem jsme si připomněli, že „jediná jistota je, že se Google stále mění”. Poukázal na to, že primárním faktorem úspěchu zůstává kvalitní obsah pro uživatele, nikoliv pro vyhledávače. 
Martin Žatkovič - SERP, neboli výsledky z vyhledávání se neustále mění
Nový způsob vyhledávání?

Google neustále přichází s novými strukturovanými daty, které mají za úkol zjednodušit a přímočařeji spojovat uživatele s hledanými informacemi. 

Dále se v budoucnu nejspíš začne objevovat i SGE (Search Generative Experience) vyhledávání, což je vyhledávání založené na umělé inteligenci, kde první pozice ve vyhledávači nyní nemusí nic znamenat.

„Martin měl hezkou přednášku, kde nám všem připomněl, jaké změny za poslední rok Google udělal a co nového v roce 2023 přišlo. Jelikož se Google stále mění a stále se měnit bude, tak pro nás nyní bude ještě důležitější pracovat s tzv. first-party daty. Díky nim budeme schopni hledat nové skulinky na trhu s vyhledáváním, a tak se umisťovat vysoko v SERPu."

- Dominik Kmoch, asistent specialisty online marketingu

Jak mohou majitelé firem ovlivnit Search Generative Experience?
  • Nepodcenit SEO jako takové a stále tvořit obsah pro lidi a ne pro vyhledávače.
  • Prioritizovat E-E-A-T (expertíza, autoritativnost, důvěryhodnost, zkušenost) 💡TIP: Můžete pracovat na case studies.
  • Obsah stránky musí být jasný a jednoduše odpovídat na otázky, co lidi hledají 💡 TIP: Můžete k nim tvořit i strukturovaná data.
  • Oživit stránky multimédii - fotky, videa nebo velmi oblíbené infografiky.
  • Zajistěte, aby landing page vždy vedla ke konverzi.

Nová metrika rychlosti webů INP

Martin Michálek nám představil novou metriku Interaction to Next Paint, která se od 12. března 2024 stala oficiálně uznávanou metrikou pro hodnocení webů. Tato metrika měří, za jak dlouho nastane akce poté, co jsme na webu klikli. Je indikátorem, jak rychle může web reagovat na požadavky návštěvníků. Martin vymyslel pro zkratku INP lepší název: Ihned Něco Prosím
Jak metriku INP vylepšit?

Martin nám dal pár praktických rad, jak Ihned Něco Prosím vylepšit:

  • Při filtraci produktů na telefonu nemá smysl, aby tato činnost byla prováděna v reálném čase, jelikož rozbalovací menu filtrace často překryje celou obrazovku telefonu. Tudíž tuto činnost můžete odsunout až na finální potvrzení filtrace uživatelem. 
  • Velké rozbalovací menu, jako má například Benu.cz, zpomaluje e-shop. Čím víc odkazů v menu, tím delší načítání. Proto se položky třetí a čtvrté úrovně nastavují tak, aby se plně rozbalily až po najetí myší. To pomáhá metrice INP.
  • Zmenšit velikost DOM na maximálně 1500 uzlů (nodes).

Rychlost svého webu si zkontrolujete na webu pagespeed.cz, kde si můžete porovnat rychlost i s konkurencí. 

Jak mohou majitelé firem ovlivnit celkovou rychlost webu?
  • Snižte velikost obrázků pomocí webových aplikací na kompresi obrázků.  
  • Optimalizujte javasrcript kódy a styly css.
  • Používejte rychlé a kvalitní servery.
  • Zaměřte se na praktické rady od Martina výše. 

💡tip:

Pamatujte, že rychlost webu není všechno. Důležité je taky mít kvalitní obsah, který uživatele zaujme.


Linkbuilding vs. digitální PR

Máte v týmu SEO specialistu a PRistu? Nabádejte je ke společné spolupráci. To byla hlavní myšlenka přednášky našeho bývalého kolegy Vojty Fialy. Podle Vojty by se mělo více řešit povědomí o značce a PR, které je pro SEO také důležité, a až sekundárně linkbuilding. 
Budujte linkable assets
Vojta, stejně jako Martin Žatkovič, doporučuje tvořit kvalitní obsah, který bude dostatečně atraktivní, aby ho ostatní uživatelé sdíleli. Zpravodajské weby potom rády odkazují na obsah, jako jsou různé analýzy nebo nové objevy v oboru.

„Nápad na spojení SEO specialisty a PRisty mě nadchl. Díky Vojtově přednášce jsem zjistila, jaké jsou možnosti vzájemné spolupráce. PR navíc není jenom pro velké firmy, potenciál mohou vytěžit i menší firmy za využití regionálních zpravodajských webů. Kromě toho nám dal tip na super nástroj hunter.io, který je schopen zjistit e-mailové kontakty na osoby, které publikovaly na daném webu. To je například jedna z cest, jak být užitečný pro PRistu."

- Natálie Prudičová, specialistka online marketingu


Expanze e-shopu do zahraničíA můžu je vidět?

Roman Teuschel s námi v přednášce nasdílel zkušenosti a statistiky týkající se expanze e-shopu do zahraničí. Zmínil, že nejčastěji exportujeme zboží nebo služby do Evropské Unie a to v 94,3 %. Z České republiky se potom nejvíce expanduje do Německa, Rakouska, Polska, Maďarska, Slovenska a Itálie. 
Na co by si majitelé firem dát pozor při expanzi?
  • Pozor na odlišné sazby DPH.
  • Udělejte si průzkum, jaké platební možnosti uživatelé v dané zemi nejčastěji používají.
  • Pracujte na „Trust Signals“, které zvýší důvěryhodnost vaší značky. V Česku máme např. „Ověřeno zákazníky“ od Heureky. V Německu používají TrustedShops.
  • UX odlišnosti vám mohou znepříjemnit uživatelskou zkušenost. Protože například v Maďarsku nemají stejný formát PSČ jako máme v České republice. 
  • Dejte si pozor na správnou lokalizaci pomocí hreflangu (atribut, který se v SEO využívá pro zacílení multijazyčných webových stránek).
  • Zvolte správný způsob domény. Pokud chcete expandovat na Slovensko, tak určitě není vhodné používat www.ebrana.cz/sk. Nejlepší způsob je www.ebrana.sk.

Tajné SEO tipy pro Shoptet

Tomáš Zahálka přišel s přednáškou, kde nám nasdílel aktuální situaci ohledně SEO na platformě Shoptet. V Shoptetu nyní dali dohromady nový tým SEO specialistů, který má za cíl pracovat na lepší technické dostupnosti pro SEO. 

Zároveň nasdílel pár SEO tipů a o jeden z nich se tu podělíme i my s vámi!

Jedná se o proměnné v psaní meta titulků a meta popisků. Díky této funkcionalitě si můžete usnadnit zdlouhavou práci při psaní metadat. Na obrázku vlevo zjistíte, jaké hodnoty se pod proměnnými skrývají a na obrázku vpravo už vidíte, jak to může fungovat v praxi. 


Závěrem aneb klíčové poznatky pro majitele firem:

  • „Jediná jistota je, že se Google stále mění.“
  • Budujte kvalitní obsah pro lidi, ne pro vyhledávače. 
  • Automatizujte tvorbu metadat pomocí proměnných na Shoptetu.
  • Vyzvěte vašeho PRistu a SEO specialistu, aby spolu více spolupracovali.
  • Při expanzi dejte důraz na doporučení od Martina Teuschela.
Dominik Kmoch

Dominik Kmoch

Specialista online marketingu

Domča uplatňuje svůj talent a zápal pro vše, co se týče digitálního světa v kanclu specialistů online marketingu. Jeho doménou je zejména Google Analytics a SEO. Když právě neřeší, jak v onlinu podpořit váš byznys, pravděpodobně ho najdete ve společnosti přátel. Domča má rád, když je v pohybu, ať při sportu nebo s nářadím v ruce. Do týmu přináší skvělou atmosféru a je to skvělý parťák - v práci i mimo ni.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti