Letos se konal 10. ročník konference SEO Restart, kterou pořádala digitální agentura Taste. Naši specialisté na konferenci nechyběli a přinášejí vám krátký report.
SEO Restart 2024 – eBRÁNA review
![](/data/filecache/d2/431510101_867529358719217_131268049210438221_n.jpg)
SERP, neboli výsledky z vyhledávání se neustále mění
![Martin Žatkovič - SERP, neboli výsledky z vyhledávání se neustále mění Martin Žatkovič - SERP, neboli výsledky z vyhledávání se neustále mění](/data/filecache/1a/Obrazek1_36.png)
Nový způsob vyhledávání?
Google neustále přichází s novými strukturovanými daty, které mají za úkol zjednodušit a přímočařeji spojovat uživatele s hledanými informacemi.
Dále se v budoucnu nejspíš začne objevovat i SGE (Search Generative Experience) vyhledávání, což je vyhledávání založené na umělé inteligenci, kde první pozice ve vyhledávači nyní nemusí nic znamenat.
![](/data/filecache/8c/kmoch_dominik.png)
„Martin měl hezkou přednášku, kde nám všem připomněl, jaké změny za poslední rok Google udělal a co nového v roce 2023 přišlo. Jelikož se Google stále mění a stále se měnit bude, tak pro nás nyní bude ještě důležitější pracovat s tzv. first-party daty. Díky nim budeme schopni hledat nové skulinky na trhu s vyhledáváním, a tak se umisťovat vysoko v SERPu."
- Dominik Kmoch, asistent specialisty online marketingu
Jak mohou majitelé firem ovlivnit Search Generative Experience?
- Nepodcenit SEO jako takové a stále tvořit obsah pro lidi a ne pro vyhledávače.
- Prioritizovat E-E-A-T (expertíza, autoritativnost, důvěryhodnost, zkušenost) 💡TIP: Můžete pracovat na case studies.
- Obsah stránky musí být jasný a jednoduše odpovídat na otázky, co lidi hledají 💡 TIP: Můžete k nim tvořit i strukturovaná data.
- Oživit stránky multimédii - fotky, videa nebo velmi oblíbené infografiky.
- Zajistěte, aby landing page vždy vedla ke konverzi.
Nová metrika rychlosti webů INP
Jak metriku INP vylepšit?
Martin nám dal pár praktických rad, jak Ihned Něco Prosím vylepšit:
- Při filtraci produktů na telefonu nemá smysl, aby tato činnost byla prováděna v reálném čase, jelikož rozbalovací menu filtrace často překryje celou obrazovku telefonu. Tudíž tuto činnost můžete odsunout až na finální potvrzení filtrace uživatelem.
- Velké rozbalovací menu, jako má například Benu.cz, zpomaluje e-shop. Čím víc odkazů v menu, tím delší načítání. Proto se položky třetí a čtvrté úrovně nastavují tak, aby se plně rozbalily až po najetí myší. To pomáhá metrice INP.
- Zmenšit velikost DOM na maximálně 1500 uzlů (nodes).
Rychlost svého webu si zkontrolujete na webu pagespeed.cz, kde si můžete porovnat rychlost i s konkurencí.
Jak mohou majitelé firem ovlivnit celkovou rychlost webu?
- Snižte velikost obrázků pomocí webových aplikací na kompresi obrázků.
- Optimalizujte javasrcript kódy a styly css.
- Používejte rychlé a kvalitní servery.
- Zaměřte se na praktické rady od Martina výše.
💡tip:
Pamatujte, že rychlost webu není všechno. Důležité je taky mít kvalitní obsah, který uživatele zaujme.
Linkbuilding vs. digitální PR
![](/data/filecache/eb/Obrazek5_7.jpg)
Budujte linkable assets
„Nápad na spojení SEO specialisty a PRisty mě nadchl. Díky Vojtově přednášce jsem zjistila, jaké jsou možnosti vzájemné spolupráce. PR navíc není jenom pro velké firmy, potenciál mohou vytěžit i menší firmy za využití regionálních zpravodajských webů. Kromě toho nám dal tip na super nástroj hunter.io, který je schopen zjistit e-mailové kontakty na osoby, které publikovaly na daném webu. To je například jedna z cest, jak být užitečný pro PRistu."
- Natálie Prudičová, specialistka online marketingu
![](/data/filecache/70/prudicova_natalie.png)
Expanze e-shopu do zahraničíA můžu je vidět?
![](/data/filecache/11/Obrazek6_6.png)
Na co by si majitelé firem dát pozor při expanzi?
- Pozor na odlišné sazby DPH.
- Udělejte si průzkum, jaké platební možnosti uživatelé v dané zemi nejčastěji používají.
- Pracujte na „Trust Signals“, které zvýší důvěryhodnost vaší značky. V Česku máme např. „Ověřeno zákazníky“ od Heureky. V Německu používají TrustedShops.
- UX odlišnosti vám mohou znepříjemnit uživatelskou zkušenost. Protože například v Maďarsku nemají stejný formát PSČ jako máme v České republice.
- Dejte si pozor na správnou lokalizaci pomocí hreflangu (atribut, který se v SEO využívá pro zacílení multijazyčných webových stránek).
- Zvolte správný způsob domény. Pokud chcete expandovat na Slovensko, tak určitě není vhodné používat www.ebrana.cz/sk. Nejlepší způsob je www.ebrana.sk.
Tajné SEO tipy pro Shoptet
Tomáš Zahálka přišel s přednáškou, kde nám nasdílel aktuální situaci ohledně SEO na platformě Shoptet. V Shoptetu nyní dali dohromady nový tým SEO specialistů, který má za cíl pracovat na lepší technické dostupnosti pro SEO.
Zároveň nasdílel pár SEO tipů a o jeden z nich se tu podělíme i my s vámi!
Jedná se o proměnné v psaní meta titulků a meta popisků. Díky této funkcionalitě si můžete usnadnit zdlouhavou práci při psaní metadat. Na obrázku vlevo zjistíte, jaké hodnoty se pod proměnnými skrývají a na obrázku vpravo už vidíte, jak to může fungovat v praxi.
Závěrem aneb klíčové poznatky pro majitele firem:
- „Jediná jistota je, že se Google stále mění.“
- Budujte kvalitní obsah pro lidi, ne pro vyhledávače.
- Automatizujte tvorbu metadat pomocí proměnných na Shoptetu.
- Vyzvěte vašeho PRistu a SEO specialistu, aby spolu více spolupracovali.
- Při expanzi dejte důraz na doporučení od Martina Teuschela.
![](/data/filecache/20/IMG_7621.jpg)