Send Summit 2023 – eBRÁNA review

V červnu letošního roku agentura Targito pořádala svou první konferenci Send Summit, na které se sešli specialisté na e-mail marketing z celé republiky, a to jak v podobě přednášejících, tak jako posluchači. Dojmů z konference máme tolik, že jsme před sepsáním tohoto článku potřebovali trochu času k uzrání myšlenek, abychom vám vypíchli jen nejlepší z nejlepšího.
Jelikož i my v eBRÁNĚ víme, jaké to je, projít se poprvé „v pořadatelských střevících“, rádi jsme podpořili prvotinu jiné agentury svou účastí. Na konferenci se vydaly dvě z našich kolegyň copywriterek, které sbíraly inspiraci pro zbytek týmu. Jaké byly první dojmy?
Zdroj: Send Summit

Co jsme si odnesli z prvního ročníku mailingové konference Send Summit?

Ihned po příjezdu Milču s Terkou zaujaly rozmanité prostory Konferenčního centra City na pražském Pankráci – jeden sál určený pro přednášky a druhá místnost, která se ten den stala domovem 4 praktických workshopů.

Díky tomuto uspořádání se během dne kromě workshopů stihlo uskutečnit ještě 14 přednášek. A teď už k tomu nejzajímavějšímu – k jednotlivým přednáškám. Rozhodli jsme se podělit o ty, které oslovily naše copy holky nejvíc.

Práce se zákaznickými daty Petra Dolejšová

Tenhle workshop od Péti byl jednoznačnou topkou celého dne a přinesl nám spoustu praktických perliček:

Tlačítka na Cookie lištách

Když se řekne Cookie lišta, jaké možnosti na odkliknutí se vám automaticky vybaví? Odmítnout a Povolit. Zkusili jste ale někdy tlačítka přetextovat na Povolit nutné a Povolit vše? Podle Péti totiž lidé v prvním případě bez přemýšlení zakliknou Odmítnout. Ale v tom druhém naopak většinou dají povolit vše. A proč by taky ne. Když není zbytí a něco povolit musí, tak proč ne rovnou všechno.

Popisky na Cookie lištách

Co se týče popisků na cookie lištách, funguje minimalismus i těžké marketingové vysvětlivky. Minimalistické texty vedou rychleji k povolení/odmítnutí a ty těžší zase k pocitu důvěry. A je otázka, které se budou hodit právě vám ve vašem oboru. Obojí je správně.

Souhlas s marketingovými účely v Cookie liště

Většina Cookie lišt obsahuje informaci o tom, že data používáme pro marketingové účely. Nojo, ale pro jaké? Dle Pétiných slov bychom vždy měli rozepisovat konkrétní marketingové účely – např. sociální sítě, newslettery a podobně.

Checkboxy pro odsouhlasení GDPR, Obchodních podmínek atd.

Zkusili jste někdy tyto checkboxy nahradit jinou formou potvrzení, třeba tlačítkem? Díky přednášce víme, že je to vizuálně atraktivnější a pro uživatele mnohdy i přívětivější.

SMS kampaně

Že SMS kampaně tvoříte v mailingovém nástroji, určitě tušíte. Napadlo vás ale někdy přemýšlet nad nimi stejně jako nad newslettery? Podle Péti byste měli, protože pro newslettery i pro SMSky platí stejná pravidla. Například, že v obojím má mít zákazník možnost bezplatného odhlášení z odběru.

Trackování newsletterů

Věděli jste, že k vyhodnocování například Open rate vašich newsletterů musíte mít od svých zákazníků udělený Cookie souhlas? Že ne? Tak teď už to víte.
Zdroj: Send Summit

10 kroků k úspěšné akviziční kampani Martin Halama

Podle Martina akviziční kampaň nejlépe funguje, pokud do ní zapojíte odpočet, slevový kód nebo jakoukoliv formu gamifikace. Ale pouze jednou za čas. Pokud by byl tímto způsobem hravý každý newsletter, zákazníky by to po čase omrzelo. Pokud chcete pár tipů na nějaké gamifikační téma, Martin říkal, že dobře funguje počasí, geolokační umístění odběratelů nebo stejná záliba – například fotbal.

Co je gamifikace?

Gamifikace vyplývá z anglického slova game neboli hra. Z toho můžeme odvodit, že se jedná o hravé prvky, které mají přispět k zapojení lidí do interakce s vaší kampaní. Např. forma nějakého kvízu, interaktivního prvku v newsletteru nebo klasického kola štěstí.

Přemýšlejte ouf of box

Nejzajímavější bylo dívat se na mailing z pohledu SEE fáze z STDC frameworku. Protože jak všichni víme, mailing je hlavně o DO a CARE fázi. A jak takovou SEE fázi uchopit, když má promlouvat k lidem, kteří ještě nejsou ve vaší databázi? Pomocí Pop-up oken!

Pop! A vyskakovací okno je pryč. Jak ho přičarovat zpět?

Nevýhoda většiny Pop-upů však spočívá v tom, že je lidi po chvíli zavřou a už se k nim nemají, jak dostat. Proto Martin radil, abychom je místo „vykřížkování“ nechali pouze mimifikovat do CTA prvků. Teď jste se ztratili ve změti cizích výrazů? Ve zkratce to znamená, že Pop-up nenecháte zmizet, ale minimalizujete ho například do boční lišty.

Německý trh vs. Pop-up okna – zarytí nepřátelé

Pokud vaše firma působí i na německém trhu, vyhněte se Pop-upům. Naši sousedé je prý neradi. Raději sáhněte po Stick Boxech, které agresivně nezabírají celou obrazovku, ale trpělivě vyčkávají „přilepené“ na každé stránce – obdobně jako na Heureka.cz.

7 pravidel pro zvýšení konverzí e-mail marketingu Jana Šobrová

Janina přednáška byla pro naše holky spíš příjemným osvěžením již dávno nabitých znalostí, okořeněné trochou statistického pohledu. Podle Jany má totiž úspěšný:

  • předmět zahrnovat 3–6 slov, čísla, výzvu k akci nebo otázku
  • preheader neboli náhledový text obsahovat 90–140 znaků, aby zákazníka přiměl k akci
  • obsah newsletteru být ze 40 % obrázkový a z 60 % textový
  • obsah newsletteru vytuněný i pro zobrazení na mobilních zařízeních a v Dark Mode, který je stále oblíbenější
  • text být aktivní a pozitivní
     
Zdroj: Send Summit

Nevíte si rady s e-mail marketingem?

Zúčastněte se našeho školení, na kterém vás vše naučíme.


Trendy v omnichannelu Robert Wlodarski

Jak Robertovo jméno napovídá, pochází z Polska. Takže si holky kromě e-mail marketingu osvěžily rovnou i angličtinu, ve které Robert přednášel. Jeho přednáška se lehce vymykala mailingovému zaměření celé konference, protože mluvil primárně o Whatsappu jakožto nástupci chatbotů a různých webových či e-shopových průzkumů.

Whatsapp má kratší reakční dobu než chatbot

Podle Robertových zkušeností prý až 80 % konverzního poměru tvoří právě Whatsapp kampaně. Spousta firem má sice chatboty na webu nasazené, ale málokdo je udržuje aktivní. Oproti tomu Whatsapp má v mobilu každý druhý a mobil neustále v ruce má dennodenně každý.

Originální QR kódy pro každou firmu

Kromě toho měl ale Robert i jeden skvělý offline poznatek. Abyste v tištěných materiálech ještě víc podtrhli svůj brand, řekněte ne obyčejným neosobním QR kódům a raději si je pomocí různých online aplikací vyšperkujte tak, aby barevně ladily s vaší firmou nebo obsahovaly firemní logo.

Využití umělé inteligence v praxi Jan Baštýř

Honza všem posluchačům přinesl zajímavý pohled na aktuální „hype“ vlnu týkající se masivního využívání umělé inteligence. Podle něj se jedná pouze o dočasnou vlnu, která bude trvat nanejvýš pár let, jako tomu bylo při vzestupu každé druhé technické vymoženosti. A v případě AI tu podobná vlna byla už několikrát a vždy zase opadla.

AI nerovná se copywriting

Důležitý poznatek, kterého si je snad většina uživatelů AI vědoma, je, že tyto textové generátory nikdy plně nenahradí práci copywriterů. „Aktuální výstupy navíc vypadají hůř než od nezkušeného copywritera juniora.“, říká Honza. Proto kladl na srdce, aby uživatelé textům od AI slepě nedůvěřovali a informace si kontrolovali jak po faktické, tak gramatické stránce.

ControlNet pro grafické hračičky

Ovšem nejlepší částí Honzovy přednášky byla část věnovaná grafickému AI nástroji ControlNet. Také jste jako děti v amerických pořadech vídali reklamy, ve kterých logo firmy tvořilo například uskupení lidí, cereálií nebo třeba písmenek v polévce? Nyní už si tuhle nostalgickou, leč občas kýženou „fičurku“ můžete užívat jednoduše bez trápení svých grafiků. Právě ControlNet vám to totiž vygeneruje.

Retenční strategie Knihy Dobrovský Adam Pýcha

Adam je skvělý prezentátor. To všichni, kteří ho alespoň jednou zažili, potvrdí. Na začátku si říkáte „Proboha, co to je?“. Po chvíli zjistíte, že je opravdu vtipný a posléze dojdete k závěru, že umí pobavit publikum, a ještě k tomu předat skvělé případovky ze svého každodenního počínání.

Nahlédnout pod pokličku mailingové strategie tohoto knižního giganta bylo hodně inspirativní. Terku s Milčou ale nejvíc zaujal jeden bod přednášky – Šťastný den aneb náhodný den v roce, ve kterém pošlete newsletter se „svátkovou“ slevou lidem, jejichž jméno není v českém kalendáři. Oni tak nepřijdou o svou příležitost na výhodnější nákup a vy si u nich uděláte očko, že na ně myslíte.

Zdroj: Send Summit

Novela zákona a hoaxy kolem Petra Dolejšová

Závěrem bychom rádi vypíchli ještě dva poznatky z Petřina workshopu, který se týkal Tlačítkové novely a Novely občanského zákoníku ohledně záruky.

Tlačítková novela má za následek úbytek kočičí populace…

Petry výraz, když mluvila o objednávkových textacích po zavedení Tlačítkové novely, bude holky bavit ještě možná dlouho. I když pro Petru je to spíš noční můra. Jako mají copywriteři poučku říkající, že za každý trpný rod umře jedno koťátko, Petra ji má také. Akorát si ji modifikovala:
„Za každé tlačítko s textem Objednávka zavazující k platbě umře jedno koťátko.“
Inu, když tyhle dvě poučky spojíme, lidstvo nejspíš přijde o všechna kočičí veličenstva. Podle Petry stačí napsat Kupuji, protože to už samo o sobě zavazuje k platbě – nákup = pořízení zboží za finanční úplatu. Anebo nechte své copywritery, ať ukážou, co v nich je.

Máte dvouletou záruku? A můžu ji vidět?

Poslední bod našeho shrnutí se týká záruky. Od 6. 1. 2023 totiž zanikla dvouletá záruka, a pokud ji někdo poskytuje, je to pouze dobrovolné nebo z nepozornosti. Proto doporučujeme, abyste si udělali audit popisů svých produktů a odstranili informaci o dvouleté záruce, pokud ji opravdu nechcete poskytovat. Protože pokud ji u produktu máte uvedenou, máte povinnost tuto zavazující informaci dodržovat. A to samé platí i pro reklamace. 

I ty jeden Shoptete, tobě se to nějak plete!

Pozor si dejte především v případě, kdy máte e-shop postavený na Shoptetu. Podle Petry má tento poskytovatel e-shopových řešení informaci o dvouleté záruce nastavenou automaticky v produktové šabloně.

Za nás tedy můžeme říct, pokud bude další ročník Send Summit konference pro e-mail marketing, určitě na ni rádi vyšleme své kolegy. Snad vám náš článek přišel vhod stejně jako holkám konference.  

Máte dotaz týkající se obsahu článku?

Neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám dotazy zodpovíme nebo případně pomůžeme vyřešit vaše trable.

Tereza Faltejsková

Tereza Faltejsková

specialistka na sociální sítě

Terka je nejnovější, ale o to silnější, posilou na našem oddělení content marketingu a sociálních sítí. Stará se o sociální sítě našich klientů, ale i eBRÁNY samotné. Když se zrovna neproklikává Business Managerem, tak se přesouvá na taneční parket, nebo do přírody se svým psím mazlíčkem Sofií.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti