eBRÁNA vyrazila na E-mail Restart

Abychom mohli vzdělávat naše klienty, potřebujeme rozvíjet i dovednosti našich specialistů a neustále je udržovat v obraze. Koncem ledna proto vyjely naše holky z online marketingu na konferenci E-mail Restart 2023, kterou pořádala digitální agentura Taste a jejíž program si vzal kompletně na starost Lukáš Balek z Ecomailu.

Svět se mění a e-mailing s ním!

Události posledních let velmi výrazně změnily celou společnost, a to se samozřejmě odrazilo i v online prostředí a v e-mail marketingu jakbysmet. Celým E-mail Restartem se prolínaly tyto hlavní myšlenky:

  • Každý kontakt berte jako lidskou bytost. Pracujte s ním.
  • E-mail jako efektivní prostředek pro budování vaší značky.

Co zaujalo Markétu, specialistku online marketingu?

„Jako specialistka online marketingu se na e-maling koukám jako na velmi efektivní komunikační kanál. Moje analytická duše si na E-mail Restartu přišla na své. Zaujalo mě například téma tzv. kobercových rozesílek (u nás v eBRÁNĚ jim říkáme hromadné e-maily), které patří mezi nejčastěji rozesílané e-maily."
Markéta Minárová

Na kobercové rozesílky se (mimo jiné) zaměřil Jarda Kaucký, šéf marketingu v ZOOT a Bibloo. Nabídl nám další pohled na věc.

Všichni je známe, nikoho z nás nebaví, ale posílat je stále budeme. Otázka je, kdy je to vhodné:

  • Když potřebujeme pracovat s cash flow. Pokud máme velké publikum, tak to by bylo, aby tam něco nezacinkalo. Šetříme a zároveň zvyšujeme obrat.
  • Máme v kontaktech zákazníky, kteří nám zatím nespadají do žádné skupiny segmentů.
  • Kontaktům, které u nás ještě nenakoupily.
  • Těm, kteří nám o sobě nechtějí nic říct a nechceme do nich investovat hodně času.

...… Tím ale kobercové rozesílky neobhajujeme! Z mnoha statistik vyplývá, že personalizované kampaně se na tržbách podílejí podstatně více. 

Lukáš Balek z Ecomailu se zaměřil na změnu. „Žijeme v úplně jiném světě. Zákazník v roce 2023 má jiné potřeby než zákazník v roce 2022. Na každý kontakt, který v databázi máme, bychom měli koukat jako na lidskou bytost.” Zároveň má ale podle jeho slov e-commerce v tomto roce směřovat k optimalizaci nákladů. Důležité je najít rovnováhu. 

Lidé, personalizujte! E-mail Restart byl zároveň protkaný myšlenkou personalizace. Během přednášek i panelových diskuzí se mi potvrdilo, že není ideální věnovat příliš času i peněz kontaktům, které o to zkrátka nestojí. Můžeme zkusit reaktivaci, připomenou jim, proč by náš obsah vůbec měly chtít... ale když o to nestojí, smažeme je. To ostatně potvrdili i Lucie a Lukáš Koneční ve své případové studii.

A když se tedy chcete do personalizace a segmentace pustit, tak jak na to? Pomocí RFM analýzy. Díky této analýze si rozdělíme stávající zákazníky. U každého bude RFM analýza vypadat jinak a nejsou ani předem určené metriky, které by měly databázi segmentovat. Z této analýzy by měl vyplynout takový segment zákazníků, kterému budeme věnovat nejvíce času, protože je nejziskovější. Pozornost ale věnujme i dalším segmentům, které mají potenciál a chceme je přesouvat do pro nás nejdůležitější skupiny.
Moje duše analytika nezůstala ochuzená především díky poslední přednášce Honzy Tichého, který označil roky 2023-24 jako období pro největší příležitost sbírat nové kontakty. Kvůli cookies je stejně budeme muset sbírat, takže proč je nevyužít pro e-mailing. Dotkl se ale i základních metrik, jako je míra otevření (open rate) nebo click rate (prokliky). Velmi mě zaujala myšlenka, že není potřeba vyhodnocovat každou kampaň zvlášť. Nejdůležitější je stanovit si správná KPI a pak se dívat na e-mailing jako celek. Protože stále více bude pracovat pro brand než pro výkon.

Co nejvíce oslovilo Martinu, naši copywriterku?

„E-mail je pro mě skvělý prostředek, jak interagovat se zákazníky (i těmi potenciálními). Vnímám, jak se tento komunikační kanál mění, a proto vítám všechny tipy, jak e-mailing posouvat kupředu i u našich klientů. A o takové tipy na E-mail Restartu určitě nebyla nouze. Už teď se těším, až některé z nich vyzkouším."
Martina Skutilová

Oslovila mě například případová studie Lucky a Lukáše Konečných, kteří hezky ukázali, jak maximálně vytěžit e-mailing, a to s poměrně základní segmentací. A taky že se nebojí mazat kontakty! 

Nejvíce bych však vyzdvihla přednášky, které se zaměřily na to, kam se bude e-mailing ubírat, a to směrem podpory brandu. Ondra Kužílek, CEO ve společnosti Webscale, hned na dvou případových studiích ukázal, jak komunikace značky v e-mailech zvedla nejen základní ukazatele, jako je open rate či click rate, ale především zvedla tržby. Pavel Šenkapoun z LOGOS AGENCY se vyloženě zabýval texty v e-mailech. Zdůrazňoval, že mají být autentické a měly by svým stylem odrážet vybraný segment.

Celkově si z konference si odnáším řadu konkrétních tipů a spoustu inspirace!


Pár slov na závěr...

... 2 panelové diskuze, 3 případové studie, 7 přednášek, nespočet rad, tipů a triků.

Takový byl letošní E-mail Restart, který se opravdu povedl. Od perfektní organizace přes bravurně vybrané řečníky až po bezkonkurenční catering. Více takových akcí!

Martina Skutilová

Martina Skutilová

Specialistka online marketingu

Martina pracovala v eBRÁNĚ dlouhé roky jako copywriterka a nějaký čas také vedla Content oddělení. V polovině roku 2024 se však přesunula do týmu marketingových specialistů a nyní se zaměřuje na projekty, které řeší především budování obsahu. Zároveň pomáhá s interním marketingem eBRÁNY, má na starosti firemní blog a e-mailing.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti