eBRÁNA vyrazila na E-mail Restart
Svět se mění a e-mailing s ním!
Události posledních let velmi výrazně změnily celou společnost, a to se samozřejmě odrazilo i v online prostředí a v e-mail marketingu jakbysmet. Celým E-mail Restartem se prolínaly tyto hlavní myšlenky:
- Každý kontakt berte jako lidskou bytost. Pracujte s ním.
- E-mail jako efektivní prostředek pro budování vaší značky.
Co zaujalo Markétu, specialistku online marketingu?
Na kobercové rozesílky se (mimo jiné) zaměřil Jarda Kaucký, šéf marketingu v ZOOT a Bibloo. Nabídl nám další pohled na věc.
Všichni je známe, nikoho z nás nebaví, ale posílat je stále budeme. Otázka je, kdy je to vhodné:
- Když potřebujeme pracovat s cash flow. Pokud máme velké publikum, tak to by bylo, aby tam něco nezacinkalo. Šetříme a zároveň zvyšujeme obrat.
- Máme v kontaktech zákazníky, kteří nám zatím nespadají do žádné skupiny segmentů.
- Kontaktům, které u nás ještě nenakoupily.
- Těm, kteří nám o sobě nechtějí nic říct a nechceme do nich investovat hodně času.
...… Tím ale kobercové rozesílky neobhajujeme! Z mnoha statistik vyplývá, že personalizované kampaně se na tržbách podílejí podstatně více.
Lidé, personalizujte! E-mail Restart byl zároveň protkaný myšlenkou personalizace. Během přednášek i panelových diskuzí se mi potvrdilo, že není ideální věnovat příliš času i peněz kontaktům, které o to zkrátka nestojí. Můžeme zkusit reaktivaci, připomenou jim, proč by náš obsah vůbec měly chtít... ale když o to nestojí, smažeme je. To ostatně potvrdili i Lucie a Lukáš Koneční ve své případové studii.
Co nejvíce oslovilo Martinu, naši copywriterku?
Oslovila mě například případová studie Lucky a Lukáše Konečných, kteří hezky ukázali, jak maximálně vytěžit e-mailing, a to s poměrně základní segmentací. A taky že se nebojí mazat kontakty!
Nejvíce bych však vyzdvihla přednášky, které se zaměřily na to, kam se bude e-mailing ubírat, a to směrem podpory brandu. Ondra Kužílek, CEO ve společnosti Webscale, hned na dvou případových studiích ukázal, jak komunikace značky v e-mailech zvedla nejen základní ukazatele, jako je open rate či click rate, ale především zvedla tržby. Pavel Šenkapoun z LOGOS AGENCY se vyloženě zabýval texty v e-mailech. Zdůrazňoval, že mají být autentické a měly by svým stylem odrážet vybraný segment.
Celkově si z konference si odnáším řadu konkrétních tipů a spoustu inspirace!
Pár slov na závěr...
... 2 panelové diskuze, 3 případové studie, 7 přednášek, nespočet rad, tipů a triků.
Chcete kreativí obsah, který prodává?
Obraťte se na nás.