eBRÁNA vyrazila na E-mail Restart

Abychom mohli vzdělávat naše klienty, potřebujeme rozvíjet i dovednosti našich specialistů a neustále je udržovat v obraze. Koncem ledna proto vyjely naše holky z online marketingu na konferenci E-mail Restart 2023, kterou pořádala digitální agentura Taste a jejíž program si vzal kompletně na starost Lukáš Balek z Ecomailu.

Svět se mění a e-mailing s ním!

Události posledních let velmi výrazně změnily celou společnost, a to se samozřejmě odrazilo i v online prostředí a v e-mail marketingu jakbysmet. Celým E-mail Restartem se prolínaly tyto hlavní myšlenky:

  • Každý kontakt berte jako lidskou bytost. Pracujte s ním.
  • E-mail jako efektivní prostředek pro budování vaší značky.

Co zaujalo Markétu, specialistku online marketingu?

„Jako specialistka online marketingu se na e-maling koukám jako na velmi efektivní komunikační kanál. Moje analytická duše si na E-mail Restartu přišla na své. Zaujalo mě například téma tzv. kobercových rozesílek (u nás v eBRÁNĚ jim říkáme hromadné e-maily), které patří mezi nejčastěji rozesílané e-maily."
Markéta Minárová

Na kobercové rozesílky se (mimo jiné) zaměřil Jarda Kaucký, šéf marketingu v ZOOT a Bibloo. Nabídl nám další pohled na věc.

Všichni je známe, nikoho z nás nebaví, ale posílat je stále budeme. Otázka je, kdy je to vhodné:

  • Když potřebujeme pracovat s cash flow. Pokud máme velké publikum, tak to by bylo, aby tam něco nezacinkalo. Šetříme a zároveň zvyšujeme obrat.
  • Máme v kontaktech zákazníky, kteří nám zatím nespadají do žádné skupiny segmentů.
  • Kontaktům, které u nás ještě nenakoupily.
  • Těm, kteří nám o sobě nechtějí nic říct a nechceme do nich investovat hodně času.

...… Tím ale kobercové rozesílky neobhajujeme! Z mnoha statistik vyplývá, že personalizované kampaně se na tržbách podílejí podstatně více. 

Lukáš Balek z Ecomailu se zaměřil na změnu. „Žijeme v úplně jiném světě. Zákazník v roce 2023 má jiné potřeby než zákazník v roce 2022. Na každý kontakt, který v databázi máme, bychom měli koukat jako na lidskou bytost.” Zároveň má ale podle jeho slov e-commerce v tomto roce směřovat k optimalizaci nákladů. Důležité je najít rovnováhu. 

Lidé, personalizujte! E-mail Restart byl zároveň protkaný myšlenkou personalizace. Během přednášek i panelových diskuzí se mi potvrdilo, že není ideální věnovat příliš času i peněz kontaktům, které o to zkrátka nestojí. Můžeme zkusit reaktivaci, připomenou jim, proč by náš obsah vůbec měly chtít... ale když o to nestojí, smažeme je. To ostatně potvrdili i Lucie a Lukáš Koneční ve své případové studii.

A když se tedy chcete do personalizace a segmentace pustit, tak jak na to? Pomocí RFM analýzy. Díky této analýze si rozdělíme stávající zákazníky. U každého bude RFM analýza vypadat jinak a nejsou ani předem určené metriky, které by měly databázi segmentovat. Z této analýzy by měl vyplynout takový segment zákazníků, kterému budeme věnovat nejvíce času, protože je nejziskovější. Pozornost ale věnujme i dalším segmentům, které mají potenciál a chceme je přesouvat do pro nás nejdůležitější skupiny.
Moje duše analytika nezůstala ochuzená především díky poslední přednášce Honzy Tichého, který označil roky 2023-24 jako období pro největší příležitost sbírat nové kontakty. Kvůli cookies je stejně budeme muset sbírat, takže proč je nevyužít pro e-mailing. Dotkl se ale i základních metrik, jako je míra otevření (open rate) nebo click rate (prokliky). Velmi mě zaujala myšlenka, že není potřeba vyhodnocovat každou kampaň zvlášť. Nejdůležitější je stanovit si správná KPI a pak se dívat na e-mailing jako celek. Protože stále více bude pracovat pro brand než pro výkon.

Co nejvíce oslovilo Martinu, naši copywriterku?

„E-mail je pro mě skvělý prostředek, jak interagovat se zákazníky (i těmi potenciálními). Vnímám, jak se tento komunikační kanál mění, a proto vítám všechny tipy, jak e-mailing posouvat kupředu i u našich klientů. A o takové tipy na E-mail Restartu určitě nebyla nouze. Už teď se těším, až některé z nich vyzkouším."
Martina Skutilová

Oslovila mě například případová studie Lucky a Lukáše Konečných, kteří hezky ukázali, jak maximálně vytěžit e-mailing, a to s poměrně základní segmentací. A taky že se nebojí mazat kontakty! 

Nejvíce bych však vyzdvihla přednášky, které se zaměřily na to, kam se bude e-mailing ubírat, a to směrem podpory brandu. Ondra Kužílek, CEO ve společnosti Webscale, hned na dvou případových studiích ukázal, jak komunikace značky v e-mailech zvedla nejen základní ukazatele, jako je open rate či click rate, ale především zvedla tržby. Pavel Šenkapoun z LOGOS AGENCY se vyloženě zabýval texty v e-mailech. Zdůrazňoval, že mají být autentické a měly by svým stylem odrážet vybraný segment.

Celkově si z konference si odnáším řadu konkrétních tipů a spoustu inspirace!


Pár slov na závěr...

... 2 panelové diskuze, 3 případové studie, 7 přednášek, nespočet rad, tipů a triků.

Takový byl letošní E-mail Restart, který se opravdu povedl. Od perfektní organizace přes bravurně vybrané řečníky až po bezkonkurenční catering. Více takových akcí!

Martina Skutilová

Martina Skutilová

Vedoucí content marketingu

Martina sesbírala během své copywriterské praxe spoustu vědomostí a zkušeností. V rámci jednotlivých týmů pomáhá tvorbou obsahů a marketingových strategií klientům k dosažení jejich cílů. Kreativní tvorbu na rozmanitých projektech prokládá vzděláváním a rozvíjením se, aby jí nejen ze světa content marketingu nic neuteklo. Martina však nevládne pouze psaným slovem a skvělými nápady, ale i komunikačními dovednosti a nadáním předávat své zkušenosti a znalosti dalším.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti