Velký počet klientů, kteří přemýšlí nad PPC reklamou, má obavy, aby neutratili příliš mnoho peněz bez výsledků. Tento strach je v segmentu malých a středních firem poměrně častý. Efekt je ale velmi často odlišný, než klient čeká. Nejenže žádné peníze neušetří, ale navíc se mu investice ani nemůže vrátit. Právě díky takovým začátkům klient získává negativní zkušenost s PPC kampaněmi a ty se velmi těžko odstraňují. Proč tomu tak je?
Příliš nízký rozpočet jako „zabiják” PPC kampaní
Ukažme sijak to funguje v praxi
Náš klient měl v začátku spolupráce obavu, aby neutratil vysoké částky za rozpočet bez pozitivního přínosu. Při denním rozpočtu 130 Kč korun (přibližně 4 000 Kč měsíčně) v prostředí Google Ads jsme během prvních 14 dní dosáhli jen na 1 objednávku. Rozpočet byl příliš nízký na to, aby se reklama zobrazovala během celého nákupního procesu zákazníků.
S klientem bylo potřeba nízký rozpočet řešit a navrhnout navýšení rozpočtu tak, aby se reklama zobrazovala co nejčastěji a oslovovali jsme zákazníka během celého nákupního procesu. I přes klientovy velké obavy jsme po jeho souhlasu zvýšili denní rozpočet na 700 Kč denně. V důsledku toho se tržby zvýšily, a to několikanásobně víc než náklady, proto se razantně snížil podíl nákladů na obratu (PNO – je velmi důležitý ukazatel pro vyhodnocení návratnosti investice).
I při zvýšení denního rozpočtu nám systém Google Ads zobrazoval, že jsme kampaněmi nedokázali oslovit všechny relevantní návštěvníky. Bylo potřeba tento potenciál zákazníkovi odprezentovat. Po měsíčním vyhodnocení jsme navrhli nastavit rozpočty v závislosti na PNO. Rozpočet na kampaně je sice pak neomezený, ale závislý na ukazateli PNO. Tím se zaručí, že se investice do PPC klientovi vrátí a přinese mu kýžený profit. Podařilo se nám maximalizovat zisk při co nejmenším podílu nákladů na kredit a správu.
Vývoj tržeb a PNO v závislosti na rozpočtu
Jak spočítat PNO?
(podíl nákladů na obratu)
1. PNO při příliš nízkém kreditu:
Investice do kreditů měsíčně: 2 000 Kč
Investice do správy kampaní: 5 000 Kč
Tržby z PPC kampaní: 10 000 Kč
PNO bez správy kampaní:
2 000/10 000=20%
PNO se správou kampaní:
2. PNO při dostatečném kreditu:
Investice do kreditů měsíčně: 25 000 Kč
Investice do správy kampaní: 5 000 Kč
Tržby z PPC kampaní: 300 000 Kč
PNO bez správy kampaní:
25 000/300 000=8,33%
PNO se správou kampaní:
Při vyšších rozpočtech je patrné, že podíl správy kampaní na nákladech neovlivňuje dramaticky PNO a lze dosáhnout rozumné návratnosti investic.
Co je tedy optimální?
Investovat co nejvyšší kredit na začátku správy kampaní, abychom identifikovali nejkonverznější zdroje a trasy zákazníka. Snadno tak můžeme klientovi maximalizovat zisk, a zároveň co nejdříve minimalizovat náklady do zdrojů, které nepřinášejí výnos. Tato optimalizace ale není při nedostatečném rozpočtu možná.