Upravit stránku

Jaký byl 7. PPC camp
podle Dana Papeže

První víkend v září patřil 7. PPC campu, který proběhl v resortu Mlýn Sedlec na Jižní Morav. Tam se tradičně sešla zhruba padesátka PPC specialistů a nadšenců z oboru ze všech větších i menších agentur z celé ČR i Slovenska. Přečtěte si o PPC campu očima našeho marketingového specialisty Dana, který zde přednášel a zároveň
si odvezl užitečné novinky a tipy!

Jak PPC camp funguje
a kdo se může přihlásit?

Na PPC camp se prakticky může přihlásit kdokoliv - podmínkou je přijít s inspirativním tématem prezentace, které osloví ostatní účastníky. Kapacita je vždy omezená, a proto se mezi účastníky hlasuje, které téma opravdu účastníky zajímá. Podle výsledků hlasování je pak jasné, kdo pojede a kdo ne.

Celý PPC camp odstartoval hned v pátek po obědě. Na programu bylo asi 15 přednášek a workshopů, jejichž hlavním cílem bylo sdílení novinek, tipů, výsledků case studies a diskuze nad best practices. Organizátorem celé akce je Markéta Kabátová z brněnské agentury uLab.

Jak ses na PPC camp dostal ty?

Téma, které mě na 7. PPC camp dostalo, byla "Pokročilá optimalizace YouTube kampaní v Google Ads". Snažil jsem se vysvětlit, jakým způsobem nastavit, optimalizovat a vyhodnocovat video kampaně v Google Ads. Hlavní myšlenkou bylo ukázat, že tímto způsobem dokáže kampaně nastavit a vyhodnotit opravdu každý a že to není nic komplikovaného.

Čerpal jsem hlavně ze zkušeností ze svého předchozího zaměstnání (Vivantis.cz), kde jsem měl možnost podílet se na nastavení a optimalizaci komplexních YouTube kampaní.

4 nejzajímavější postřehy,
které sis z PPC campu přivezl?

Upřímně mohu říci, že všechny přednášky i workshopy, kterých jsem se zúčastnil, byly vždy něčím zajímavé a pro mě přínosné. Ani na chvíli jsem se během celého víkendu nenudil. 

Co mi ale z letošního PPC campu utkvělo v hlavě nejvíc?  
 

  • Hned na začátku Ondřej Sláma z Adexpresu představil fungování a možnosti světa televizní reklamy. Seznámil nás s pojmy, které se k televizní reklamě pojí a předvedl nám srovnání TV a onlinu. Překvapením bylo to, že televizní reklama může být oproti onlinu i cenově dostupnější.
  • Další velmi zajímavou přednáškou byla ta od Báry Nemravové z agentury Kofein, která byla jednoduchým představením možností doplňkového feedu pro Google Shopping kampaně a jeho využití v praxi.
  • Neméně inspirujicí byla přednáška Michala Krutiše. Nejvíce se mi líbila mapa kanálů, jejich rozdělení dle zralosti a její následné grafické zobrazení.
  • A nakonec - pomyslná třešnička na dortu PPC campu - od Jana Kvasničky o spolupráci UX a PPC. Nejdříve vysvětlil, jakým způsobem si tyto dva obory mohou pomáhat a navzájem se inspirovat, ale zároveň jak si mohou i uškodit, když spolu nespolupracují. Nechyběly praktické příklady z praxe.

Doporučil bys PPC camp ostatním?

Za mě PPC camp patří k TOP akcím v oboru online marketingu a je obzvlášť důležitým zdrojem pro všechny, kdo se prakticky zabývají PPC reklamou. Určitě doporučuji přihlásit komukoliv, kdo se o obor zajímá a má nějaké zajímavé téma, které by mohl sdílet a tím inspirovat nebo naučit něco nového ostatní.

Na akci se dozvíte tolik věcí ze světa PPC, které byste jinde těžko hledali. Možná ani na těch největších a nejznámějších konferencích. Obzvláště bych vyzdvihl přátelskou a neformální atmosféru.  Velmi si taky cením možnost probrat daná témata s jednotlivými účastníky opravdu do hloubky.

Nahoru