Utíkají vám novinky?
Přihlaste se k odběru a budete je mít jako první
Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Investice do e-mail marketingu je rozhodně krok správným směrem. E-mailing patří k nejvýdělečnějším prodejním nástrojům a šikovným prostředkům, jak pečovat o své zákazníky. Samozřejmě za předpokladu, že ho vypipláte třeba podle 7 tipů pro úspěšný newsletter, své kontakty budete pokud možno segmentovat a samotný email personalizovat.
Také doporučujeme testovat a měřit, co na vaše zákazníky platí. Tento krok je velice důležitý a lehce ho naťukneme v tomto posledním dílu seriálu o newsletterech. Bez takového vyhodnocování by to bylo jako posílat holuby. Vypustíme je a o zbytek se nestaráme…
Měřítkem úspěšnosti není počet odeslaných emailů. Zeptejte se sami sebe, co budete mít z toho, že rozešlete desetitisíce newsletterů? A pokud je to pro vás důležité, zohlednili jste čas a frekvenci rozesílky, povahu své nabídky nebo třeba původ kontaktů v databázi?
Vsadíme se, že mnohem podstatnější je pro vás, kolik z lidí:
nakoupí
zjistí, co je u vás nového
přihlásí se (do soutěže, na kurz, školení apod.)
pobaví se (a díky tomu k vám bude loajální)
A tak dále.
Účel rozesílky newsletterů musí být vždy konkrétní a měli byste ověřovat, že jste svých cílů skutečně dosáhli.
Moderní e-mailingové nástroje (například Mailchimp, Samba aj.) obsahují vlastní reportovací systémy, které vám změří počet:
otevřených e-mailů (open rate)
celkových i nejčastějších prokliků (click rate)
čas, místo i zařízení, z jakého byl e-mail otevřen (např. mobil vs. počítač)
nákupů, obratu nebo počet transakcí zákazníka
nedoručených e-mailů, odhlášených kontaktů (bounce rate) atd.
K těmto statistikám můžete přidat i další metriky. Například v Google Analytics zjistíte, jak dlouho klient pobyl na vašem webu, co dalšího si prohlížel a nakoupil, nebo jestli si skutečně přečetl, co jste po něm chtěli. Můžete porovnávat konverzní poměr tohoto kanálu a na základě toho získat ucelený obrázek o úspěšnosti svých e-mailových kampaní.
Všechny tyto výsledky můžete dál využívat k prospěchu návratnosti svých investic. Nebo nechat stroje, ať pracují pro vás. Pokročilé e-mailingové aplikace umí například zjistit, co si váš zákazník na e-shopu prohlížel, rozešlou mu e-mail s personalizovanou nabídkou a ve stejném duchu ještě upraví produktovou nabídku přímo na stránkách. Tak proč toho nevyužít, že?
Někdy ovšem není tak jednoduché zjistit, co se vlastně zákazníkům líbí. A tehdy přichází na řadu A/B testování, s čímž opět pomůžou chytré e-mailingové systémy. Ty umí porovnat například:
čas rozesílky (data i hodiny)
předmět
samotný obsah newsletteru
oslovení
odesílatele a další.
Milena Šofrová
Copywriterka
Kdyby mi někdo řekl, že mě jednou bude živit psaní, asi bych si poklepala na čelo. Sny se ale plní a já už jsem textařem víc než 7 let. Píšu pro plastické chirurgy, prodejce army vybavení i pekaře. Díky eBRÁNĚ se dostanu k různým oborům a textům. Vytvářím newslettery, články, rozhovory i detaily produktů a právě tu pestrost mám na práci nejradši. Mezitím jsem si vyzkoušela i roli vedoucího nebo projektového manažera, ale to není nic pro mě. Raději se zdokonaluju jako copywriter.