Upravit stránku

Jak jsme vytvořili nové logo
pro JOB AIR Technic

I taková změna, jako je nové logo, může společnost posunout novým směrem. Musí se však vzít za správný konec.
Když za námi přišla společnost JOB AIR Technic poprvé, hovořili jsme jen o lehké úpravě loga. Nakonec jsme se ale dohodli, že změnu uděláme z gruntu a přidáme ještě design manuál s doplňkovými grafickými prvky. Přečtěte si příběh z pera našeho grafika Robina o tom, jak se zrodilo nové logo JOB AIR Technic.
„Kdo nás neznal, myslel si podle našeho starého loga, že jsme aerolinka. My ale nejsme aerolinka!“

Původní logo už zestárlo.Je čas ho vyměnit za nové

Společnost JOB AIR Technic vstoupila do nové etapy a chtěla se vydat jiným směrem. Staré logo proto už nevyhovovalo a nevyjadřovalo tu pravou podstatu. Jak se ale dopracovat k novému, dokonalému logu? Takové logo musí dát najevo esenci společnosti, musí být svěží a odpovídat době.
„Já jsem inženýr. Nevím, jestli budu umět odpovědět na vaše abstraktní otázky…“

Příběh a podstata společnostije pro grafika tím nejdůležitějším

Před tím, než jsem na logu začal pracovat, jsem se s klientem osobně sešel. Pan Kvídera projevil obavy, jestli si budeme rozumět, když on je technicky zaměřený člověk a já jsem „ten umělec“. Obavy ale byly zbytečné, protože jsme si moc hezky popovídali a já jsem se dozvěděl spoustu informací o letectví jako takovém, především pak o práci JOB AIR Technic, o jejich zaměstnancích i zákaznících, prostě vše, co jsem potřeboval vědět, abych se mohl pustit do práce.

Začal jsem si sestavovat myšlenkové mapy a kombinoval jsem je s moodboardy (o těchto technikách jsme si povídali v minulém článku). Pracoval jsem s informacemi od pana Kvídery. Zaměstnanci JOB AIR Technic jsou nadšenci do aviatiky, mnoho z nich létá nebo to jsou modeláři. Pracují tvrdě a velice precizně. Opravují i starší letadla, která nikdo v Evropě opravovat nechce.

Celé to funguje tak, že klient zaparkuje letadlo do hangáru a odborníci JOB AIR Technic se hned pustí do práce. Čas je totiž v letectví velmi drahý, počítá se každá hodina, kdy letadlo nečinně sedí na zemi. Personál klienta se mezitím ubytuje v přilehlých budovách, protože oprava někdy trvá i několik týdnů a klient si průběžně kontroluje, jak práce na letadle pokračují.

O JOB AIR Technic

JOB AIR Technic vlastní jeden z největších hangárů na údržbu letadel ve střední a východní Evropě. Má moderně a dobře vybavené zázemí pro údržbu letadel s kancelářemi i dílnami o celkové rozloze 11 680 m2. Udržuje například letouny řady Boeing 737 nebo letadla typu Airbus A330 i A320.

Klient má na výběr,které logo mu nejvíce sedí

Po pár týdnech práce se mi vylouplo několik variant loga, zpracoval jsem grafickou prezentaci i se slovním doprovodem.

Klient, pan Kvídera, si prezentaci přebral a slíbil, že výběr neuspěchají.

Asi po deseti dnech se nám z JOB AIR ozvali. Zvolili si jednu variantu a rádi by se ještě jednou setkali. Na schůzce jsem ještě osobně zvolenou variantu odprezentoval a domluvili jsme se na drobných úpravách.

A prý se můžu směle pustit do finalizace loga.

Žádný laciný WOW efekt. Preciznost, hrdost, přesnost a odvaha nikdy se nevzdávat.

Logo se musí vybrousitdo krásy jako diamant

Přišel čas na finalizaci loga. To znamená, že grafik návrh vypiluje k dokonalosti. Všechny prvky zarovná tak, aby lahodily oku, začistí jeho hrany, křivky, barvy i vše ostatní. Pak vypracuje logomanuál, ve kterém jsou všechny tyto věci podrobně popsané a znázorněné. Je zde také definováno, jak se logo správně používá a jak se naopak používat nesmí.

Správné používání loga je totiž naprosto klíčové pro odlišení dané společnosti od ostatních. Pro to, aby si lidé zapamatovali nějakou značku, je důležité zachovat konzistentní a jednotný vizuální styl. K tomu slouží nejen správné používání loga, ale i dalších grafických prvků.

Co vyjadřuje novélogo JOB AIR Technic

Nové logo v sobě odráží to, že je společnost týmem špičkových odborníků z technického oboru mechaniky a inženýrství v oblasti letectví. Velmi rychle se rozvíjí a roste v oboru, který se také rozvíjí dynamicky. Zároveň ale pracuje s myšlenkou konzervativnosti.

Společnost odvádí špičkovou práci a to stačí. Nemusí na nikoho zapůsobit „wow“ efektem. Je prostě svá a na nic si nehraje. Všech těchto charakteristik je dosaženo kombinací grafického symbolu, písma i barev.

Grafická značka

Vychází ze základního tvaru turbíny proudového motoru. Obrazec vznikl tak, že se ze stylizované kresby listů turbíny udělala kruhová výseč. Kromě toho, že je symbol částí turbíny, tak vypadá zároveň jako složené ptačí křídlo, které se může kdykoliv roztáhnout a letět.

Celkově tedy grafická značka vyjadřuje rychlost a dynamiku, létání, ale také odvahu, zápal pro společnou věc a velký potenciál. Symbolizuje nejenom letectví, ale i dynamicky se rozvíjející společnost a profesní růst jejích zaměstnanců.

Změna, kterou prošlo logo JOB AIR Technic

Podoba loga je jasně definována. Pro zajištění konzistentní aplikace loga není možné jakkoliv překreslovat nebo měnit vzhled, prvky, barvy, rozměry či jiné vlastnosti.

Design manuáljako třešnička na dortu

Mým dalším úkolem bylo navrhnout doplňkové grafické prvky. Výsledkem byl design manuál, kde jsou definované nejen jednotlivé grafické prvky vizuálního stylu, ale také konkrétní návrhy některých tiskovin, jako jsou vizitky dopisní obálky, hlavičkové papíry a podobně.

I tento design manuál jsme ještě dvakrát s klientem konzultovali. Už šlo ale jenom o detaily, na kterých jsme se postupně domlouvali a společně jsme celý projekt dovedli ke zdárnému konci.

Potřebovalo by i vaše logo začít psát lepší příběh?

Robin Remeš

Robin Remeš

Grafik

Robin miluje originální projekty. Lehké, svěží a moderní. Do takových se plně pohrouží, kreslí a okolní svět přestává existovat... Můžete si být jisti, že web v jeho rukou získá duši i zatraceně sexy kabát. Zbytečně nečeká a jde inspiraci naproti. Proto budete s jeho grafikou vždy o krok napřed.

Nahoru