Jak jsme vytvořili nové logo
pro JOB AIR Technic
„Kdo nás neznal, myslel si podle našeho starého loga, že jsme aerolinka. My ale nejsme aerolinka!“
Původní logo už zestárlo.Je čas ho vyměnit za nové
„Já jsem inženýr. Nevím, jestli budu umět odpovědět na vaše abstraktní otázky…“
Příběh a podstata společnostije pro grafika tím nejdůležitějším
Začal jsem si sestavovat myšlenkové mapy a kombinoval jsem je s moodboardy (o těchto technikách jsme si povídali v minulém článku). Pracoval jsem s informacemi od pana Kvídery. Zaměstnanci JOB AIR Technic jsou nadšenci do aviatiky, mnoho z nich létá nebo to jsou modeláři. Pracují tvrdě a velice precizně. Opravují i starší letadla, která nikdo v Evropě opravovat nechce.
Celé to funguje tak, že klient zaparkuje letadlo do hangáru a odborníci JOB AIR Technic se hned pustí do práce. Čas je totiž v letectví velmi drahý, počítá se každá hodina, kdy letadlo nečinně sedí na zemi. Personál klienta se mezitím ubytuje v přilehlých budovách, protože oprava někdy trvá i několik týdnů a klient si průběžně kontroluje, jak práce na letadle pokračují.
O JOB AIR Technic
Klient má na výběr,které logo mu nejvíce sedí
Po pár týdnech práce se mi vylouplo několik variant loga, zpracoval jsem grafickou prezentaci i se slovním doprovodem.
Klient, pan Kvídera, si prezentaci přebral a slíbil, že výběr neuspěchají.
Asi po deseti dnech se nám z JOB AIR ozvali. Zvolili si jednu variantu a rádi by se ještě jednou setkali. Na schůzce jsem ještě osobně zvolenou variantu odprezentoval a domluvili jsme se na drobných úpravách.
A prý se můžu směle pustit do finalizace loga.
Žádný laciný WOW efekt. Preciznost, hrdost, přesnost a odvaha nikdy se nevzdávat.
Logo se musí vybrousitdo krásy jako diamant
Přišel čas na finalizaci loga. To znamená, že grafik návrh vypiluje k dokonalosti. Všechny prvky zarovná tak, aby lahodily oku, začistí jeho hrany, křivky, barvy i vše ostatní. Pak vypracuje logomanuál, ve kterém jsou všechny tyto věci podrobně popsané a znázorněné. Je zde také definováno, jak se logo správně používá a jak se naopak používat nesmí.
Správné používání loga je totiž naprosto klíčové pro odlišení dané společnosti od ostatních. Pro to, aby si lidé zapamatovali nějakou značku, je důležité zachovat konzistentní a jednotný vizuální styl. K tomu slouží nejen správné používání loga, ale i dalších grafických prvků.
Co vyjadřuje novélogo JOB AIR Technic
Nové logo v sobě odráží to, že je společnost týmem špičkových odborníků z technického oboru mechaniky a inženýrství v oblasti letectví. Velmi rychle se rozvíjí a roste v oboru, který se také rozvíjí dynamicky. Zároveň ale pracuje s myšlenkou konzervativnosti.
Společnost odvádí špičkovou práci a to stačí. Nemusí na nikoho zapůsobit „wow“ efektem. Je prostě svá a na nic si nehraje. Všech těchto charakteristik je dosaženo kombinací grafického symbolu, písma i barev.
Grafická značka
Vychází ze základního tvaru turbíny proudového motoru. Obrazec vznikl tak, že se ze stylizované kresby listů turbíny udělala kruhová výseč. Kromě toho, že je symbol částí turbíny, tak vypadá zároveň jako složené ptačí křídlo, které se může kdykoliv roztáhnout a letět.
Celkově tedy grafická značka vyjadřuje rychlost a dynamiku, létání, ale také odvahu, zápal pro společnou věc a velký potenciál. Symbolizuje nejenom letectví, ale i dynamicky se rozvíjející společnost a profesní růst jejích zaměstnanců.
Změna, kterou prošlo logo JOB AIR Technic
Podoba loga je jasně definována. Pro zajištění konzistentní aplikace loga není možné jakkoliv překreslovat nebo měnit vzhled, prvky, barvy, rozměry či jiné vlastnosti.
Design manuáljako třešnička na dortu
Mým dalším úkolem bylo navrhnout doplňkové grafické prvky. Výsledkem byl design manuál, kde jsou definované nejen jednotlivé grafické prvky vizuálního stylu, ale také konkrétní návrhy některých tiskovin, jako jsou vizitky dopisní obálky, hlavičkové papíry a podobně.
I tento design manuál jsme ještě dvakrát s klientem konzultovali. Už šlo ale jenom o detaily, na kterých jsme se postupně domlouvali a společně jsme celý projekt dovedli ke zdárnému konci.