Utíkají vám novinky?
Přihlaste se k odběru a budete je mít jako první
Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Všichni víme, že stále víc lidí nenavštěvuje internet pouze na osobních počítačích, ale vstupují na něj i ze zařízení všech tvarů a velikostí, včetně smartphonů a tabletů. Na českém trhu činí přístupy k webům z mobilních telefonů téměř 40 % celkové internetové dopravy. Existuje tak celkem slušná šance, že z takových zařízení i na váš web chodí pěkná řádka návštěvníků.
Obecně můžeme říct, že jde o webové stránky, které jsou navržené tak, aby se vhodným způsobem vykreslovaly na malých obrazovkách mobilů a tabletů.
Nestačí pouze na dané adrese web zobrazit i na mobilu, ale je nutné zobrazit ho optimálně. Tradiční stránky mají často problém s prezentací na mobilních zařízeních. Texty jsou malé a nečitelné, konverzní tlačítka těžko dostupná a navigace nepřehledná. To vede k tomu, že jsou návštěvníci na webu frustrovaní, protože sám web jim brání v provedení objednávky nebo nalezení kontaktu.
Optimalizovaný web
Neoptimalizovaný web
Nejste si jistí, zda je právě váš web připravený na mobilní uživatele? Využijte nástroj od společnosti Google, který hodnotí použitelnost webu v mobilech.
Největším důvodem, proč mít mobilní web, je onen vysoký podíl mobilních uživatelů na našem internetovém trhu. Jak jsme si už pověděli, je to téměř 40 % a každým rokem se podíl zvyšuje. To už je opravdu velká skupina uživatelů, kteří vaše stránky většinou okamžitě opustí, pokud je nepřivítáte přívětivým prostředím. Web připravený pro mobily pro vás proto znamená více potenciálních návštěvníků. A tím pádem i více konverzí!
Nejen, že uživatelé na mobilech přímo utrácejí. Z reportu společnosti Google jaké jasně vidíme, že stále více lidí (70 % účastníků výzkumu) si prvotní informace o značce, produktu nebo službě vyhledává právě na svém smartphonu. Svou objednávku pak mnoho z nich dokončí na počítači, ale nemobilní web se v takových případech vyřadí sám ze soutěže ihned po startu.
Když se web načítá pomalu, není to nikdy dobré. U mobilního webu to ale platí dvojnásob. Moderní standard načítání je do tří vteřin, ale platí také pravidlo, že čím rychleji, tím lépe.
Pokud se mobilní stránka načítá déle než 3 vteřiny, činí ztráta až 53 % návštěvníků.
Kromě toho, že pomalý web odrazuje návštěvníky, má také negativní vliv na cíl stránky (nákup, odeslání formuláře a podobně). Stránka o pouhou 1 vteřinu rychlejší může mít o 27 % vyšší konverzní poměr (dokončený nákup, dotaz na cenovou nabídku…).
S námi zjistíte, jak vypadají skvělé moderní weby, přízpůsobené mobilům a tabletům. Zkuste to s eBRÁNOU.
Tomáš Provazník
Produktový manažer
Tomáš je produktový manažer pro náš eWeb a odpovídá za rozvoj manažerského systému. Aby neusnul na vavřínech, stále pátrá po novinkách v oboru a hledá příležitosti, aby si mohl rozšiřovat znalosti. A když má volno? Zajímá ho všechno kolem počítačů nebo odreagování při sportu a turistice. Nepohrdne ale ani dobrou knihou nebo filmem. Když mu k tomu všemu zbude čas, tvoří české titulky k anglickým videím na Youtube.