Upravit stránku

Příliš nízký rozpočet jako „zabiják” PPC kampaní

Velký počet klientů, kteří přemýšlí nad PPC reklamou, má obavy, aby neutratili příliš mnoho peněz bez výsledků. Tento strach je v segmentu malých a středních firem poměrně častý. Efekt je ale velmi často odlišný, než klient čeká. Nejenže žádné peníze neušetří, ale navíc se mu investice ani nemůže vrátit. Právě díky takovým začátkům klient získává negativní zkušenost s PPC kampaněmi a ty se velmi těžko odstraňují. Proč tomu tak je? 

Ukažme si,
jak to funguje v praxi

Náš klient měl v začátku spolupráce obavu, aby neutratil vysoké částky za rozpočet bez pozitivního přínosu. Při denním rozpočtu 130 Kč korun (přibližně 4 000 Kč měsíčně) v prostředí Google Ads jsme během prvních 14 dní dosáhli jen na 1 objednávku. Rozpočet byl příliš nízký na to, aby se reklama zobrazovala během celého nákupního procesu zákazníků.

S klientem bylo potřeba nízký rozpočet řešit a navrhnout navýšení rozpočtu tak, aby se reklama zobrazovala co nejčastěji a oslovovali jsme zákazníka během celého nákupního procesu. I přes klientovy velké obavy jsme po jeho souhlasu zvýšili denní rozpočet na 700 Kč denně. V důsledku toho se tržby zvýšily, a to několikanásobně víc než náklady, proto se razantně snížil podíl nákladů na obratu (PNO – je velmi důležitý ukazatel pro vyhodnocení návratnosti investice).

I při zvýšení denního rozpočtu nám systém Google Ads zobrazoval, že jsme kampaněmi nedokázali oslovit všechny relevantní návštěvníky. Bylo potřeba tento potenciál zákazníkovi odprezentovat. Po měsíčním vyhodnocení jsme navrhli nastavit rozpočty v závislosti na PNO. Rozpočet na kampaně je sice pak neomezený, ale závislý na ukazateli PNO. Tím se zaručí, že se investice do PPC klientovi vrátí a přinese mu kýžený profit. Podařilo se nám maximalizovat zisk při co nejmenším podílu nákladů na kredit a správu.

Vývoj tržeb a PNO v závislosti na rozpočtu

Jak spočítat PNO?
(podíl nákladů na obratu)

1. PNO při příliš nízkém kreditu:

Investice do kreditů měsíčně: 2 000 Kč 
Investice do správy kampaní: 5 000 Kč 
Tržby z PPC kampaní: 10 000 Kč

PNO bez správy kampaní:

2 000/10 000=20% 
 

PNO se správou kampaní:

(2 000 + 5 000)/10 000=70% 
Názorně je vidět, že PNO bez správy kampaní je celkem přijatelné a investice se naoko může vyplácet, ale pokud přičteme cenu za správu kampaní, tak se PNO několikanásobně zvýší. Tím se investice přestává vyplácet.

2. PNO při dostatečném kreditu:

Investice do kreditů měsíčně: 25 000 Kč 
Investice do správy kampaní: 5 000 Kč 
Tržby z PPC kampaní: 300 000 Kč

PNO bez správy kampaní:

25 000/300 000=8,33% 

PNO se správou kampaní:

(25 000 + 5 000)/300 000=10%

Při vyšších rozpočtech je patrné, že podíl správy kampaní na nákladech neovlivňuje dramaticky PNO a lze dosáhnout rozumné návratnosti investic. 

Příliš nízký rozpočet má za následek nedostatečné zobrazení reklamy, které znemožňuje dosáhnout na vyšší tržby.
Co je tedy optimální? 
Investovat co nejvyšší kredit na začátku správy kampaní, abychom identifikovali nejkonverznější zdroje a trasy zákazníka. Snadno tak můžeme klientovi maximalizovat zisk, a zároveň co nejdříve minimalizovat náklady do zdrojů, které nepřinášejí výnos. Tato optimalizace ale není při nedostatečném rozpočtu možná.
Jiří Rehn

Jiří Rehn

PPC specialista

Jirka ve společnosti eBRÁNA zajišťuje plynulý chod PPC oddělení a ve správě kampaní se zaměřuje zejména na výkonnostní marketing. Kouzlu PPC kampaní podlehl již před 10 lety. Volný čas věnuje své největší zálibě, a to jízdě na in-line bruslích. 

Nahoru