Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Konec PPCčkům v pravém sloupci. Google mění pravidla

Martin Jeník | 09. 03. 2016

Konec PPCčkům v pravém sloupci. Google mění pravidla

AdWords zažívají revoluci. Google po 16 letech přestal zobrazovat textové reklamy v pravém sloupci. Zmizelo všech osm míst a naopak přibyla čtvrtá TOP pozice a textová reklama pod organickým vyhledáváním.


Co je na Googlu nového?

Google AdWords v pravém sloupci již nezobrazuje textové reklamy, naopak se objevila čtvrtá TOP pozice. Ta má být určena především pro obecné výrazy a výrazy s velkou hledaností. Tím ale změny nekončí. Google si pro nás přichystal také 3 nové textové reklamy pod organickým vyhledáváním. Google nákupy neboli Shopping Ads zůstanou beze změny. Jako jediné se tak budou zobrazovat na pravé straně výsledků vyhledávání.

Máme se bát? Záměr Googlu vysvětlí a zhodnotí PPC specialista Martin Jeník

PPC specialista Martin Jeník“Na první pohled je to nelogické rozhodnutí. Čím víc o tom ale člověk přemýšlí, tím je smysluplnější. Jako u všeho, i zde platí nedělat ukvapená rozhodnutí, zhodnotit co nejvíce úhlů pohledu a pokusit se přijít na to, proč to tak je a co je cílem. Cílem Googlu je bezpochyby dlouhodobý zisk. A to nejde bez spokojených uživatelů. Spokojený uživatel je ten, který nalezne relevantní výsledek za co nejkratší dobu. Velká část reklam je ale v současnosti nerelevantních, špatně zacílených a celkově nekvalitních. Reklam je tolik, že je lidé přehlížejí a používají Adblock. Dalším faktem je podíl vyhledávání z mobilních zařízení, který stále roste, a na mobilních zařízeních se pravý sloupec také nezobrazuje. Google tedy tímto krokem dává důraz na kvalitu, nikoliv kvantitu.”

Google PPC

V TOP pozicích a pozicích v pravém sloupci byly velké rozdíly v proklikách a v cenách za prokliky. Rozpočet je důležitý, ovšem velkou roli hraje i kvalita samotných inzerátů. Proto to neznamená, že inzerenti, kteří mají nižší rozpočet, se už nebudou vůbec zobrazovat a budou se zobrazovat jen inzerenti s vysokým rozpočtem.

Význam Google nákupů poroste

“Předpokládám, že jiný vývoj bude u e-shopů, které mají možnost se kromě TOP pozic zobrazit ještě v Shopping Ads. A jiný vývoj bude u inzerentů, kteří v Google nákupech inzerovat nemohou. V tom prvním případě neočekávám dramatické změny cen za proklik. Většina inzerentů, kteří ještě nevyužívali Shopping Ads a spokojili se například s průměrnou pozicí osm v textových reklamách, se spíše rozhodnou začít v Google nákupech inzerovat, než jen šponovat ceny za proklik. To by jim za víc peněz přineslo méně muziky”.

Google reklama

Na Shopping Ads byste měli odteď dosahovat lepších výsledků. Mohou se zobrazit i nad TOP pozicemi (5 produktů), a když se zobrazí vedle nich (4 až 8 produktů), budou na pravé straně bez rušivých textových reklam. Mají tak větší prostor k upoutání pozornosti zákazníků.

Od inzerentů, kteří nemohou inzerovat v Google nákupech, můžeme nejprve očekávat zvednutí cen. Budou chtít dosáhnout na TOP pozice a udržet se na nich. A jakmile to udělají všichni inzerenti, ceny jen porostou výš a výš. Potom sami zjistí, že lepší cestou bude zaměřit se na kvalitu inzerátů. Zvednout ceny je sice jednodušší, než hledat nová klíčová slova nebo se jinak snažit zlepšit své inzeráty, ale pouze v krátkodobém měřítku. Dlouhodobě je rozhodně efektivnější klást důraz na kvalitu. To vše ale musíme zhodnotit až s odstupem času. Nerad bych dělal závěry hned na začátku”, dodává na závěr Martin Jeník.

Jaký na to máte názor? Je to podle vás krok správným směrem? Napište nám své postřehy na facebooku.

Pomůžeme vám efektivně nastavit vaši reklamu na Google. Využijte konzultace zdarma

PPC specialista Martin JeníkMartin Jeník
PPC specialista

Martin je členem PPC oddělení, které v eBRÁNĚ vzniklo v říjnu 2015. Absolvoval několik školení s Google AdWords certified trainer - Petrou Větrovskou a úspěšně složil certifikační test Google AdWords.



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑