Nezdravý firemní životní styl neprospívá
fungování firmy

Může mít mnoho podob. Ať už má formu špatné komunikace, nevhodných procesů, přítomnosti travičů studní, nejednoznačnosti, nebo drbů. Vždy přináší problémy. Zdravý firemní životní styl oproti tomu přináší pouze benefity.

Zdravý firemní životní styl:

Metafor na toto téma je obrovské množství, protože všechna zmíněná přirovnání, ať už ohledně firemního životního stylu nebo firemních nemocí, jsou velmi jednoduchá a sami byste jich našli další spoustu. Nejedná se o hluboké know-how, ale pouze o selský rozum spojený se zkušenostmi.

Firemní nemoci

Každá nemoc, která se lečí léky, má tendenci přicházet znovu a s horšími symptomy.
To vede k dlouhodobému vyčerpání. A tím se snižuje kvalita života.
Proto k lékům vždy přidáváme prevenci.

Člověk:

Ekvivalent nemoci ve u člověka.

Rýma
Zaměstnatnci:

Ekvivalent nemoci ve firmě.

Ztráta
zaměstnance

Řešíte kapacity, organizaci práce a atmosféru v týmu. To vás zpomalí. Musíte se věnovat náboru a dostat se zpátky do kondice. Naštěstí to jde relativně rychle. Ale stojí to peníze.

Zákazníci:

Ekvivalent nemoci u zákazníků.

Ztráta běžného zákazníka

Stejně jako vás chvíli štve a otravuje rýma, bude vás štvát, že přijdete o zákazníka. Za pár dní se z toho oklepete, ale dost možná to vykolejí tým, který pro zákazníka pracoval.

Člověk:

Ekvivalent nemoci ve u člověka.

Chřipka
Zaměstnatnci:

Ekvivalent nemoci ve firmě.

Ztráta klíčového
zaměstnance (specialisty, managera)

Odejde kus know-how, které nelze snadno a rychle nahradit. Než se z téhle chřipky zotavíte, trvá to výrazně delší dobu než u běžné rýmy. Navíc to obvykle spustí další vlnu odchodů.

Zákazníci:

Ekvivalent nemoci u zákazníků.

Ztráta jednoho
důležitého zákazníka

Na důvodu ztráty nezáleží, ale poznáte to pravděpodobně na obratu. Ten klesne, zpomalí se cashflow, tým panikaří a je pod tlakem, abyste zákazníka nahradili. Je tu také riziko lavinového efektu. Možná odejde další a vaše konkurence je o to silnější.

Člověk:

Ekvivalent nemoci ve u člověka.

Cukrovka Chronické onemocnění
Zaměstnatnci:

Ekvivalent nemoci ve firmě.

Boj s trvalým nedostatkem lidí 

Nedaří se vám nabírat i když do pracovních portálů sypete spoustu peněz. Když už lidi přijdou, rychle odchází. Už ve zkušební době. Ve firmě je napětí, špatná atmosféra, blbá nálada. Stávající pracují přesčas a pomalu jim dochází síly i nervy. 

Zákazníci:

Ekvivalent nemoci u zákazníků.

Boj s trvalým nedostatkem zakázek

Ekonomika, cashflow, motivace. Lidi netáhnou za jeden provaz. Musíte dělat slevy, abyste zakázky získali. Ale slevy narušují ekonomiku a vytěsňují zisk. To firmu bolí a trápí, což snižuje kvalitu žití ve firmě.

Člověk:

Ekvivalent nemoci ve u člověka.

Bechtěrev
Zaměstnatnci:

Ekvivalent nemoci ve firmě.

Ztráta konkurenceschopnosti na trhu práce

Neochota posouvat se. Neřešíte spokojenost zaměstnanců a vede to ke zkostnatělosti. To vás ochromí a zapomínáte na inovace, modernizaci. Pravděpodobně probíhá zákopová válka mezi odděleními, kde si každý hlídá to své. Stačí, že konkurenční zaměstnavatel přijde s o chlup lepší nabídkou a vaši lidé vám zamávají. 

Zákazníci:

Ekvivalent nemoci u zákazníků.

Ztráta konkurenceschopnosti

Produkty zastarávají, což s sebou nese nízká kvalitu a poruchovost. Zapomínáte modernizovat a ptát se zákazníků, co opravdu chtějí. Byli jste v zóně komfortu až moc dlouho a nyní vás zkostnatělost dohnala. Postupně tak ztrácíte své konkurenční výhody.

Člověk:

Ekvivalent nemoci ve u člověka.

Rakovina
Zaměstnatnci:

Ekvivalent nemoci ve firmě.

Zánik firmy
díky lidem uvnitř

Každý člověk si dělá na svém a celé fungování firmy je opakem táhnutí za jeden provaz. Lidé na sebe navzájem hází špínu, politikaří, firma se štěpí zevnitř. Firemní kultura by se dala popsat jako trvalá toxicita. Ta např. vyústí ve vykradení obchodní databáze a založení konkurenční firmy.

Zákazníci:

Ekvivalent nemoci u zákazníků.

Zánik firmy kvůli nespokojenosti zákazníků

Neřešíte trvalou nespokojenost klientů. Zbytky vztahů, které s klienty máte jsou vyhrocené a panuje u vás zhoubný mindset: zákazník je nepřítel, který jen způsobuje problémy. Firma postrádá "majitelské proč" a neexistuje pořádný důvod, proč s vámi dlouhodobě spolupracovat. Těžko klienta sháníte a on brzo odchází jinam.

Celostní přístup hledá příčinu a symptomy řeší až druhotně

Firmy dnes standardně léčí symptomy. Ale měly by řešit, proč jsou nemocné. Nemoc je totiž impuls pro změnu. A čím větší je nemoc, tím větší je potřeba změna. Často je problém mnohem hlubší a řešení mnohem složitější, než se na první pohled nabízí.

Většina firem po nás poptává léky v podobě krátkodobého řešení. Nebo je zavádí sami. Náplasti v podobě slevových akcí, rychlého spuštění PPC kampaní, kandidáty uplácí vyššími platy, nebo bez rozmyslu zaplatí personální agentuře, ať zaměstnance sežene, protože firma to nezvládne/neumí.

Problém je, že každý lék v sobě má své

nežádoucí účinky.
Představte si .. Když si vezmete antibiotika, pomohou vám ze zánětu průdušek, ale mohou vám rozhodit střeva. To má pak dopad na celkovou imunitu a snadněji můžete onemocnět. Stejně tak když rychle potřebujete nutně nahradit specialistu, který odešel, zvolíte rychlé řešení v podobě přeplacení, a to může mít nežádoucí účinky v podobě rozhozené atmosféry týmu. To pak ovlivní efektivitu a třeba i tržby.

Celostní přístup je prevence

Naším cílem není, aby firmy nebyly nemocné, ale aby byly
v opravdové kondici.

Věříme, že firmy v dobré firemní kondici mohou měnit
svůj mikrosvět k lepšímu.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti