Firma je jako organismus. Všechno souvisí se vším. Zdravá firma s emočně silným smyslem, stejně jako zdravý člověk, zvládne tvořit skvělé věci.
Zdravá firma, se silným smyslem (mise, vize) zvládne měnit svět.
Firma je jako organismus. Všechno souvisí se vším. Zdravá firma s emočně silným smyslem, stejně jako zdravý člověk, zvládne tvořit skvělé věci.
Zdravá firma, se silným smyslem (mise, vize) zvládne měnit svět.
Může mít mnoho podob. Ať už má formu špatné komunikace, nevhodných procesů, přítomnosti travičů studní, nejednoznačnosti, nebo drbů. Vždy přináší problémy. Zdravý firemní životní styl oproti tomu přináší pouze benefity.
Zavádění změn, inovací
Kvalitní komunikace (zdravé myšlenky, sdílení úspěchů firmy i jednotlivců, podpora dobré atmosféry)
Vzdělávání, společenské akce,
smysl práce
Metafor na toto téma je obrovské množství, protože všechna zmíněná přirovnání, ať už ohledně firemního životního stylu nebo firemních nemocí, jsou velmi jednoduchá a sami byste jich našli další spoustu. Nejedná se o hluboké know-how, ale pouze o selský rozum spojený se zkušenostmi.
Každá nemoc, která se lečí léky, má tendenci přicházet znovu a s horšími symptomy.
To vede k dlouhodobému vyčerpání. A tím se snižuje kvalita života.
Proto k lékům vždy přidáváme prevenci.
Ekvivalent nemoci u člověka.
Ekvivalent nemoci uvnitř firmy.
Ekvivalent nemoci u zákazníků.
Ekvivalent nemoci ve u člověka.
Ekvivalent nemoci ve firmě.
Řešíte kapacity, organizaci práce a atmosféru v týmu. To vás zpomalí. Musíte se věnovat náboru a dostat se zpátky do kondice. Naštěstí to jde relativně rychle. Ale stojí to peníze.
Ekvivalent nemoci u zákazníků.
Stejně jako vás chvíli štve a otravuje rýma, bude vás štvát, že přijdete o zákazníka. Za pár dní se z toho oklepete, ale dost možná to vykolejí tým, který pro zákazníka pracoval.
Ekvivalent nemoci ve u člověka.
Ekvivalent nemoci ve firmě.
Odejde kus know-how, které nelze snadno a rychle nahradit. Než se z téhle chřipky zotavíte, trvá to výrazně delší dobu než u běžné rýmy. Navíc to obvykle spustí další vlnu odchodů.
Ekvivalent nemoci u zákazníků.
Na důvodu ztráty nezáleží, ale poznáte to pravděpodobně na obratu. Ten klesne, zpomalí se cashflow, tým panikaří a je pod tlakem, abyste zákazníka nahradili. Je tu také riziko lavinového efektu. Možná odejde další a vaše konkurence je o to silnější.
Ekvivalent nemoci ve u člověka.
Ekvivalent nemoci ve firmě.
Nedaří se vám nabírat i když do pracovních portálů sypete spoustu peněz. Když už lidi přijdou, rychle odchází. Už ve zkušební době. Ve firmě je napětí, špatná atmosféra, blbá nálada. Stávající pracují přesčas a pomalu jim dochází síly i nervy.
Ekvivalent nemoci u zákazníků.
Ekonomika, cashflow, motivace. Lidi netáhnou za jeden provaz. Musíte dělat slevy, abyste zakázky získali. Ale slevy narušují ekonomiku a vytěsňují zisk. To firmu bolí a trápí, což snižuje kvalitu žití ve firmě.
Ekvivalent nemoci ve u člověka.
Ekvivalent nemoci ve firmě.
Neochota posouvat se. Neřešíte spokojenost zaměstnanců a vede to ke zkostnatělosti. To vás ochromí a zapomínáte na inovace, modernizaci. Pravděpodobně probíhá zákopová válka mezi odděleními, kde si každý hlídá to své. Stačí, že konkurenční zaměstnavatel přijde s o chlup lepší nabídkou a vaši lidé vám zamávají.
Ekvivalent nemoci u zákazníků.
Produkty zastarávají, což s sebou nese nízká kvalitu a poruchovost. Zapomínáte modernizovat a ptát se zákazníků, co opravdu chtějí. Byli jste v zóně komfortu až moc dlouho a nyní vás zkostnatělost dohnala. Postupně tak ztrácíte své konkurenční výhody.
Ekvivalent nemoci ve u člověka.
Ekvivalent nemoci ve firmě.
Každý člověk si dělá na svém a celé fungování firmy je opakem táhnutí za jeden provaz. Lidé na sebe navzájem hází špínu, politikaří, firma se štěpí zevnitř. Firemní kultura by se dala popsat jako trvalá toxicita. Ta např. vyústí ve vykradení obchodní databáze a založení konkurenční firmy.
Ekvivalent nemoci u zákazníků.
Neřešíte trvalou nespokojenost klientů. Zbytky vztahů, které s klienty máte jsou vyhrocené a panuje u vás zhoubný mindset: zákazník je nepřítel, který jen způsobuje problémy. Firma postrádá "majitelské proč" a neexistuje pořádný důvod, proč s vámi dlouhodobě spolupracovat. Těžko klienta sháníte a on brzo odchází jinam.
Firmy dnes standardně léčí symptomy. Ale měly by řešit, proč jsou nemocné. Nemoc je totiž impuls pro změnu. A čím větší je nemoc, tím větší je potřeba změna. Často je problém mnohem hlubší a řešení mnohem složitější, než se na první pohled nabízí.
Většina firem po nás poptává léky v podobě krátkodobého řešení. Nebo je zavádí sami. Náplasti v podobě slevových akcí, rychlého spuštění PPC kampaní, kandidáty uplácí vyššími platy, nebo bez rozmyslu zaplatí personální agentuře, ať zaměstnance sežene, protože firma to nezvládne/neumí.
Naším cílem není, aby firmy nebyly nemocné, ale aby byly
v opravdové kondici.
Věříme, že firmy v dobré firemní kondici mohou měnit
svůj mikrosvět k lepšímu.