Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Chcete uspět v online realitním světě? Odlište se, vyprávějte, nabídněte VÍC!

Zuzana Brožová, Milena Pelikánová | 05. 09. 2014

Chcete uspět v online realitním světě? Odlište se, vyprávějte, nabídněte VÍC!

Provozovat úspěšný byznys v oboru realit je v dnešní době pořádně tvrdý oříšek. Obchod s nemovitostmi je totiž sám o sobě protkaný řadou stereotypů, negativních předsudků a nemálo průšvihů. Pouhé pomyšlení na ono vcelku nenápadné slůvko „realitka“ nebo snad „realitní makléř“ v mnohých automaticky nastartujte výstražný signál "RUCE PRYČ". V záplavě stovek a stovek realitních kanceláří se totiž zákonitě musí objevit i nějaké to procento šejdířů, kterým jde čistě jen o zisk, nikoli o klienta. A v tom je zřejmě zakopaný pes.

Pokud tedy chcete v realitním světě skutečně uspět a poskytovat poctivý servis na úrovni, máme pro vás hned několik užitečných rad. Ukážeme vám je na spolupráci společnosti eBRÁNA a týmu středočeské realitní kanceláře MIREAS.

Jak se rodí unikátní obsahová strategie

Protože víme, že bez správně zvolené strategie je každá koruna investovaná do marketingu jako náhodně zvolené číslo ve sportce, spolupráci s Mireasem jsme začali pečlivou analýzou. A ta nám v zásadě odpověděla na dvě základní otázky: Čeho chceme dosáhnout? Spousty nových a spokojených klientů realitky.

A jak toho dosáhneme? Zvážíme-li, jak obrovský je realitní trh v České republice, a jak na něj lidé pohlížejí, měli bychom se soustředit na 3 základní cíle.

Doporučujeme soustředit se na tyto 3 cíle:
  • odlišit se od konkurence,
  • eliminovat předsudky potenciálních klientů,
  • získat si důvěru potenciálních klientů.

Zkrátka musíme dát zákazníkům jasný signál, že si mají vybrat právě Mireas. A abychom toho dosáhli, vzali jsme to takříkajíc od lesa. Nebo spíše od majitele.

Karel Šoral, jednatel realitní kanceláře Mireas, je opravdový profesionál (to bychom také od člověka na jeho místě čekali). Co ale není na dnešním realitním trhu až tak obvyklé, je lidskost, férovost a přirozenost s jakou vystupuje, a která se navíc odráží do celého týmu jeho makléřů. Voilà! A máme tón komunikace! Jinými slovy právě takhle jsme našli tu „unikátní věc“, díky které Mireas odlišíme, a která nám napověděla, že bychom měli jít cestou copywritingu – čili tvorbou textů, které lépe odrazí lidskou a přívětivou tvář pracovníků Mireasu. A provedeme to úpravou stávajícího obsahu webu, který běží na našem systému REALBrána.

K tomu přidáme pár grafických prvků a úpravu struktury stávajícího webu. Víme totiž, že k upoutání pozornosti máme pouhých 6 vteřin, takže je musíme maximálně využítObrázkový štítek Makléř měsíce a usnadnit lidem orientaci na webu.

Příkladem grafických úprav je obrázkový štítek Makléř měsíce. Ten můžete vidět odkudkoli, kde se zrovna na webu Mireas pohybujete. Jakmile na něj kliknete, dozvíte se přitom nejen osobní příběh nejúspěšnějšího makléře měsíce, ale také jeho telefon nebo e-mail. Proč? Většina lidí chce přeci spolupracovat s tím nejlepším.

Unikátní obsahová identita se vyplatí! Mireasu přinesla 19% nárůst konverzí

Pro Mireas jsme tedy od roku 2013 vytvořili více než 30 profesionálních textů, z nichž převážnou většinu tvoří odborné články ze světa realit a medailonky neboli profily všech zaměstnanců. A proč právě odborné články nebo medailonky makléřů? Protože eliminovat předsudky a probouzet důvěru (vzpomínáte si na naše cíle?) můžeme nejlépe s pomocí lidí. Na jejich příbězích ukážeme, že jsou fajn a hrají fér. Na odborných článcích, novinkách a různých příspěvcích zase ukážeme, že jsou to seriózní a důvěryhodní profesionálové.

3 rady, jak uspět v online realitním světě

Projděte si tedy s námi všechny typy profesionálních textů a rady, které jsme pro vás na jejich základě zformulovali. Na závěr se dozvíte, jaké byly výsledky našeho snažení po jednom roce spolupráce.

1) Články - nabídněte užitečné rady, které zákazník ocení

V ryze odborných článcích se často setkáte s formálními, poněkud neosobními a ne příliš čtivými obraty. V takových textech sice kýžené informace zřejmě objevíte, ale článek jako takový vás ničím nezaujme – nuda! Mireas článek o realitních makléřích je proto laděn do přátelského neformálního stylu s lehkou nadsázkou a vtipem, ale i přesto poskytuje seriózní a především užitečné informace. A to je velice zásadní, protože obsah musí řešit problém cílového publika.

Článek o realitních makléřích Ukázka článku o realitních makléřích na webových stránkách Mireas

Jak naplníme naše cíle psaním článků?
  • Všechny texty se nesou ve stejném tónu komunikace, čímž plníme náš cíl – odlišit se.
  • Důvěru a pozitivní dojem, který zbaví zákazníka předsudků, zase budujeme autentickými citacemi přímo od majitele realitní kanceláře.

2) Medailonky - založte je na pravdivém příběhu a odhalte kousek ze svého soukromí

Vůbec nejdůležitějším prvkem medailonu je jednoznačně příběh. Příběh táhne, vzbuzuje emoce, výrazně zvyšuje důvěryhodnost a vylepšuje celkové renomé firmy. Nebojte se podělit o svůj vlastní životní příběh, zaměřte se na detaily a poodhalte kousek ze svého soukromí.

Medailonek majitele společnosti Medailonek majitele vypráví pravdivý příběh o začátcích realitní kanceláře

3) Novinky - jsme aktivní a baví nás to

Kromě pravidelné aktualizace nabídek nemovitostí přidávejte na svůj web i informace o dění ve vaší realitní kanceláři. Dostali jste pochvalu od spokojeného zákazníka? Uspořádali jste soutěž o nejlepšího makléře? Vyrazili jste se svým realitním týmem na cyklo výlet? Pochlubte se! Pravidelná publikace pozitivních novinek ujistí návštěvníky, že je realitní kancelář plně aktivní a své webové stránky svědomitě aktualizuje. Tento fakt opět napomáhá budovat a udržovat dobré jméno realitní kanceláře. Nemluvě o SEO, které tím dostane trochu potravy.
Pozitivní novinka Pozitivní novinka stručně informuje o proběhlé soutěži mezi makléři Mireas.

A nyní slíbené výsledky pozitivních změn na realitním webu Mireas

Nebudeme chodit kolem horké kaše a rovnou prozradíme, že naše snaha měla příznivý vliv na celkový počet konverzí. Ty se za necelý rok zvýšily o 19 %! Při takovém hodnocení si ale musíme uvědomit, že obsahové strategie sice přinášejí výsledky pozvolna, na druhou stranu jsou to výsledky trvalé (na rozdíl od takových PCC kampaní, které mají okamžitý efekt, ale po vypnutí vám už nic nepřinesou).

Mireas tedy investoval do budoucnosti. Lidé budou čím dál víc jejich realitní portál vyhledávat, vkládat do něj své nemovitosti a číst užitečné články a medailonky makléřů. Už teď víme, že se o ně skutečně zajímají a vracejí se k nim, což je na webech tohoto typu velmi ojedinělé! Mireas zkrátka začal budovat pevnou, stabilní a zajímavou značku.

A jak hodnotí pozitivní obsahové změny pan Karel Šoral?

„Články se mně osobně líbí a myslím, že i klientům. Máme zpětné vazby, že jsou čtené a občas dostaneme i dotaz ke konkrétnímu článku. Co se týká medailonků, ty jsou trefou do černého. Jsou hojně čtené klienty a je to něco, co nás odlišuje od konkurence. Co se mi na tom nejvíc líbí, je to, že všechny texty jsou napsané lidovým jazykem, který se hodně blíží tomu, jak se mezi sebou baví přátelé. Jsou čtivé, vtipné a srozumitelné, bez zbytečných kudrlinek a přeodborných výrazů."

Karel Šoral,
majitel realitní kanceláře Mireas

A na závěr pro vás máme ještě třešinku na dortu! Podívejte se, co způsobila fotografie makléře měsíce ledna, když jsme ji umístili na web.

Graf se zobrazeními stránek Makléř získal titul „Makléř měsíce leden“, koncem měsíce se jeho fotografie objevila na homepage webu a návštěvnost medailonku ihned stoupla.

Shrnutí neboli suma sumárum…

Na závěr přinášíme rychlý přehled profesionálních textů, které jsme vytvořili pro realitní kancelář Mireas.

Rychlý přehled profesionálních textů napsaných pro realitní kancelář Mireas:
  • Série odborných článků, neboli „Realitní desatero“, prezentuje zajímavé informace a rady ze světa realit formou chytlavých a čtivých příběhů doplněných o několik autentických citací přímo od makléřů a majitelů realitní kanceláře.
  • Medailonky makléřů a majitelů vypráví pravdivé příběhy o jejich minulé i stávající kariéře a úspěších v Mireasu. Tento prvek je skutečně neotřelý, na webech konkurenčních RK se s ním setkáte jen zřídkakdy.
  • Pravidelně publikované novinky a příspěvky na Facebooku vytvoří pozitivní dojem z realitní kanceláře a zároveň účelně informují o nejnovějších trendech ze světa realit.

3 závěrečné rady pro online svět realit

  1. Abyste uspěli ve spletitém online realitním byznysu, jděte na to lidsky!
  2. Vytvořte si svou vlastní unikátní identitu.
  3. Dejte si záležet na textech, které na svém webu prezentujete: odvyprávějte zákazníkům svůj příběh, dejte jim dobré rady a celkově se o ně postarejte, dokažte, že vás práce v realitách zkrátka baví.

To vše povede ke třem základním cílům, které jsme si na začátku stanovili i my – odlišit se, eliminovat předsudky a především si získat důvěru.

Zuzana Brožová

Zuzana Brožová

Copywriterka

Zuzčinou láskou je angličtina. Na vysoké škole se ji rozhodla studovat z pohledu obchodu a u nás v eBRÁNĚ se jako copywriter junior specializuje na cizojazyčné, převážně anglické webové texty. Zuzce se tedy podařilo spojit svůj koníček s prací.

Další články autora:

Milena Pelikánová

Milena Pelikánová

Copywriterka, blogerka

Pokud je obsah král, tak Milena je jeho královnou. Je nadšenou copywriterkou, bloggerkou a má zkušenosti z e-mail marketingu i obsahové analytiky. Ráda pracuje s klienty, kteří se nebojí jít proti proudu. Jak sama říká, "ty nejlepší výsledky vznikají tehdy, když na chvíli zapomenete na pravidla".

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑