Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Nebuďte líní a uvádějte na svém webu pravdivé informace. Vyplatí se to!

Martin Buchta | 23. 01. 2013

Nebuďte líní a uvádějte na svém webu pravdivé informace. Vyplatí se to!

Výhodou nakupování online je fakt, že nemusíme přicházet do styku s otrávenými prodavačkami tolik typickými pro tuzemské kamenné obchody. Ovšem pokud se k nám podobným způsobem chová e-shop, stejně jako ve skutečném světě z obchodu odejdeme a nakoupíme raději jinde. Jak poznat, že váš prodejní web působí právě dojmem otrávené prodavačky, která nemá zájem o zákazníky?

Základní marketingová poučka praví, že design prodává. To beze sporu, ale zpravidla se nejedná o jediné kritérium, které rozhoduje o nákupu. Do kamenného obchodu vyrážíme v mnoha případech lačni získat podrobnosti o produktu a podobně to funguje na webu. Ostatně to dokládá průzkum Asociace pro elektronickou komerci, z jehož dat vyplývá, že 91 % zákazníků očekává od e-shopu dostatečně kvalitní popis. Tato data nás inspirovala, zaměřili jsme se na tuto problematiku obecněji, a víte, k jakému závěru jsme dospěli?

84 % webů mystifikuje, mlží, mate nebo mlčí. Nemáte náhodou také nějakého toho kostlivce ve skříni?

Prošli jsme postupně 10 náhodných stránek u 100 webů a ukázalo se, že pouze 2 z 10 stránek obsahují zcela pravdivé informace. Na zbývajících stránkách se nachází zastaralé, neúplné nebo fiktivní. Také vás překvapilo vysoké číslo a přijde vám alarmující?

Pokud jste odpověděli na otázku kladně, zamyslete se, zda neúmyslně nepřicházíte o potenciální zákazníky právě vy sami. S neustálým vývojem technologií, produktů a fluktuací zaměstnanců informace rychle zastarávají. Pokud jste provedli poslední aktualizaci webu před půl rokem, je vysoce pravděpodobné, že uvádíte návštěvníky v omyl, což zcela jistě nechcete. Cesta k nápravě přitom není složitá.

Nedostatečný popis produktu Připadá vám popis tohoto produktu dostatečný? Kde je informace např. o materiálu?

Jaké jsou nejčastější chyby aneb Jak během deseti minut vylepšit svůj web?

Začněte kontrolou stránky Kontakty, ověřte aktuálnost telefonů i emailových adres všech zaměstnanců. Podobně aktualizujte zastaralou adresu, kterou jste zapomněli při změně sídla firmy na webu upravit. Osobnímu odběru zboží v kamenné pobočce totiž dává přednost při nákupu na internetu 65 % spotřebitelů a informace o lokalitě působnosti a pobočkách je pro ně důležitá.

Dále svoji pozornost zaměřte na 5 až 10 hlavních produktů/služeb a položte si otázku: „Jsou produktové popisy skutečně pravdivé a nedaly by se doplnit?“ Jak známo obrázek řekne více než tisíc slov, ostatně 87 % spotřebitelů touží po dostatečném množství fotografií produktu ideálně ve vysokém rozlišení. Dejte jim je a získejte si jejich pozornost během prvních 6 vteřin.

Zákazníci se často rozhodují také na základě vašich realizovaných zakázek. Pokud máte na webu poslední referenci 2 roky starou, moc vám to na důvěryhodnosti nepřidá. Přidejte na web významné zakázky z poslední doby. Nenapsal o daném produktu někdo recenzi či pochvalu? Jestli ano, napište o tom na stránce a odkažte na původní text. Stačí do vyhledávače zadat „název produktu recenze“ a ihned zjistíte, jaký tuzemský magazín vydal recenzi na váš produkt. Snadno zvýšíte svůj kredit a přesvědčíte více lidí.

Čeho byste se měli vyvarovat

Rozhodně neuvádějte u produktů nepravdivé informace ať již vědomě nebo z nedostatku pozornosti. Pokud napíšete, že automobil má pět kol, stejně vám nikdo neuvěří. Půjde-li o chybné rozměry, zaděláte si naopak na problém a budete muset řešit reklamaci, vrácení zboží a na dobré pověsti vám to nepřidá. Není nic jednoduššího než porovnat data se skutečnými parametry zboží, které máte v obchodě.

Uvědomte si, kdo je váš cílový zákazník. Příliš přetechnizované popisy mohou matku s kočárkem odradit a nakoupí raději jinde, kde jí dokážou stejná data naservírovat civilizovaně. Naopak odborníkům dodejte technické specifikace ideálně v datasheetu jako soubor ke stažení. Váš přístup ocení, protože nebudou muset informace dohledávat jinde a výrazně se tím odlišíte od konkurence.

Obsáhlý produktový popis, který zaujme Obsáhlý produktový popis, který zaujme

Co byste si měli odnést?

Jak jsme si řekli v minulém článku o tom, že tajemství úspěchu na webu je nutná komunikace se zákazníky, pokud nechcete mít ze svého podnikání hospodu Na mýtince, nepodceňujte tento klíčový faktor, který rozhoduje o tom, zda proměníte návštěvníka v zákazníka. Věnujte chvilku svého času opravám zbytečných nedostatků na webu a do budoucna se snažte udržovat alespoň základní informace na webu neustále aktuální.

Prodejcem jste vy, kdo jiný by měl o produktu vědět více. Nevymlouvejte se na nedostatek informací, internet je studnicí informací, jen z ní musíte vybrat ty správné. Pro začátek doplňte alespoň fotografie a technické parametry přímo od výrobce.

Martin Buchta

Martin Buchta

Copywriter

Martin působil ve společnosti eBRÁNA necelý rok, do května 2013, a to na pozici copywritera. Ve své další kariéře se rozhodl zaměřit na práci pro IT magazíny, kde jistě zúročuje i své zkušenosti z psaní pro eBRÁNU.

Další články autora:


Martin Buchta

Martin Buchta

Copywriter

Martin má za sebou pracovní zkušenosti redaktora z velkých mediálních domů a ve volném čase píše svůj vlastní blog o IT. Ve společnosti eBRÁNA působil necelý rok, do května 2013, a to na pozici copywritera.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑