Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Je lepší si rozsvítit, než si stěžovat na tmu aneb Rozhovor s Martinem Semerádem

Karel Michálek, Martin Semerád | 14. 08. 2013

Je lepší si rozsvítit, než si stěžovat na tmu aneb Rozhovor s Martinem Semerádem

Martin Semerád je jedním ze dvou spolumajitelů a jednatelů společnosti eBRÁNA - tím, který je navenek trošku míň vidět. Ve firmě se věnuje především optimalizaci interních procesů, zvyšování efektivity a zlepšování komunikace pomocí informačních systémů.

Naprosto se nadchnul také do přebudování staré továrny na nové sídlo eBRÁNA. První fázi už máme za sebou, budova a kanceláře fungují, ale co chvíli ho vidíme pobíhat po střeše a chodbách s hloučkem architektů v patách, lejstry papírů v rukách a plamínky v očích :)

Martin řadu let šéfoval výrobnímu oddělení eBRÁNA, ale v roce 2013 ho kompletně předal pod křídla Martinovi Vomočilovi, aby se mohl naplno ponořit do vývoje hned několika nových produktů. V dnešním rozhovoru bude řeč o tom největším z nich.

Martine, prozraď nám něco o vývoji doposud nejkomplexnějšího produktu, do kterého se eBRÁNA pustila.

Právě se s týmem podílím na vývoji nového informačního systému pro malé a střední podniky. Abyste dobře pochopili, jak jsme k jeho vývoji dospěli, podívejme se, jak vlastně probíhala evoluce eBRÁNA produktů. Začínali jsme tvorbou webů, pak jsme si přidali eshopy a realitní systémy. Soustředili jsme se na to, aby naše řešení měla vysokou návratnost investic, aby každá koruna, kterou zákazník do svého internetového řešení investuje, se mu vícenásobně vrátila. Tomu přispělo i následné vybudování oddělení on-line marketingu, které tento výkon ještě akcelerovalo.

Postupem času jsme chtěli firmám pomáhat s byznysem ještě víc. Na výnosové stránce už se ale nedalo z pohledu webů a marketingu nic významně zlepšovat, aniž by to zhoršovalo návratnost investice. Proto jsme se rozhodli zaměřit na zcela novou oblast: fungování firmy zevnitř. Kvalitní informační systém totiž zvyšuje produktivitu, snižuje fluktuaci zaměstnanců a optimalizací procesů snižuje náklady. Náš nejnovější produkt „eBRÁNA system“ se zaměřuje přesně na tuto oblast.

Martin Semerád a Karel Michálek

Ekonomických a informačních systémů je na trhu poměrně dost. Není trochu zbytečné, aby eBRÁNA, coby webová firma, vyvíjela další alternativu?

Naše představa je taková, že eBRÁNA system bude propojený s webem nebo eshopem, kde bude vznikat synergie, která povede k maximalizaci zisku a minimalizaci nákladů.

Vezměte si například to, že do eshopu přijde objednávka. Ta se automaticky rozpadne na jednotlivé úkoly: vyskladnit, zabalit, předat zásilkové službě, objednat na sklad nový kus a podobně. Díky výkazům práce může provozovatel eshopu sledovat na koruny přesně náklady na každou zakázku. Díky tomu zase daleko přesněji stanovit cenu a výrazně snížit náklady na administraci celého procesu. Samozřejmě počítáme s rozhraním i na ekonomický software, takže se automaticky odešle i faktura a zboží se odepíše ze skladové karty.

Další velikou výhodou našeho systému je forma přístupu. Celý systém funguje přes internetový prohlížeč nebo lze k určitým částem přistupovat pomocí aplikace pro telefony. Umožňuje tak lidem pracovat odkudkoliv. I na dovolené pod slunečníkem a s drinkem v ruce si majitel firmy může komfortně zjistit hlavní statistiky. Jen tak pro pohodu, že může, ne že by musel.

Zkus nám přiblížit, jak jste navrhovali funkce systému s ohledem na potřeby firem?

Jak sledujeme naše zákazníky, vidíme, že největší prostor pro zlepšení mají v komunikaci se svým zákazníkem, ve vnitrofiremní komunikaci a efektivitě práce jednotlivých administrativních pracovníků a obchodníků. Proto každému doporučuji začít nejdříve s úkolovacím systémem, firemní nástěnkou, interními oznámeními, rezervačním modulem, sdíleným kalendářem a e-maily.

Pokud to firma myslí s optimalizací vnitřních procesů opravdu vážně, doporučuji výkazy práce na jednotlivých úkolech. Zde totiž platí pravidlo: „Co neměřím, to neřídím.“ Teprve až když něco řídím, jsem schopen to optimalizovat.

Naší firmě, když nás bylo kolem 20, hodně pomohlo zavedení “orgboardu” - hierarchické struktury firmy s popisem jednotlivých pracovních pozic a jejich kompetencí. To je další modul do eBRÁNA systemu, který bych každé firmě, která roste, doporučil.

Ukázka základních funkcí eBRÁNA system

U nasazování informačních systémů je obvykle diskutovaná otázka, nakolik se má firma procesy přizpůsobit implementaci informačního systému nebo nakolik má být implementace přizpůsobena firmě...

Odpověď, která mě vždycky napadne, když slyším tuhle otázku, je, že pokud má klient firmu víc než 3 roky, firma roste a vydělává, pak to evidentně dělá správně . Takové firmě se přizpůsobujeme my a nasazujeme systém pozvolna - jako doplněk k tomu, co ve firmě funguje. Postupně, jak si lidé ve firmě na nový systém zvykají a nacházejí si v nových funkčnostech zalíbení, jsme připraveni přidávat další a další vychytávky. Přitom pořád řešíme otázku, v čem systém firmě pomůže, aby fungovala ještě lépe. Z toho je jasné, že jde o běh na dlouhou trať. Vytváříme vlastně partnerství, doufejme, na celý život.

Jak jste na tom s vývojem, kdy nabídnete zákazníkům plnohodnotnou verzi eBRÁNA systemu?

Systém je připravený k vyzkoušení na společné demoverzi. V této podobě jde o podklad k následným konzultacím, v jakých fázích a v jakém rozsahu systém implementovat.

První reálné nasazení očekáváme ve 4. kvartálu letošního roku. Od ledna 2014 budeme schopni zakládat zákazníkům zdarma verze na vyzkoušení. Ve stejné době už budou připravené i školicí kurzy a e-learningové programy.

Na systému chceme neustále pracovat a přidávat nové moduly, vylepšovat vlastnosti těch stávajících a samozřejmě opravovat nešikovnosti. Chceme, aby každý klient měl neustále tu nejlepší verzi a aby se mu moduly aktualizovaly automaticky.

Martin Semerád a Karel Michálek

A kolik bude taková věc vlastně stát?

Náš systém vlastně není ve své podstatě produktem ale službou. Zvolili jsme tedy formu měsíčních plateb. Chtěli jsme, aby byla platba spravedlivá, proto jsme zamítli paušál na uživatele nebo dokonce celý systém. Měsíční platba se tedy zákazníkovi vypočítá individuálně podle počtu uživatelů systému a využívaných modulů. Stejně tak nám připadalo nesmyslné, aby platil stejnou částku uživatel typu ředitel, který využívá celý systém, a uživatel typu brigádník, který má pouze modul na úkoly a vykazuje si práci.

Doufám, že zákazníci budou z nového eBRÁNA systemu nadšení. Myslím, že k tomu máme dobře nakročeno. Alespoň já sám jsem z něj nadšený úplně maximálně :)

Děkuju, Martine, za představení eBRÁNA systemu.

Martin Semerád

Martin Semerád

Jednatel a náš vývojový guru

Martin je jedním ze dvou spoluzakladatelů společnosti eBRÁNA. Řadu let řídil výrobní oddělení, od roku 2013 tuto funkci předal a naplno se soustředí na vývoj nových softwarových produktů. eBRÁNA je jeho láska na celý život :)

Další články autora:


Martin Semerád

Martin Semerád

Jednatel a náš vývojový guru

Martin je jedním ze dvou spoluzakladatelů společnosti eBRÁNA. Řadu let řídil výrobní oddělení, od roku 2013 tuto funkci předal a naplno se soustředí na vývoj nových softwarových produktů. eBRÁNA je jeho láska na celý život :)

Karel Michálek

Karel Michálek

Marketingový ředitel

Jako marketingový ředitel má ve společnosti eBRÁNA zodpovědnost od vizitek až po marketingové a produktové strategie. Pod jeho křídla spadají také oddělení Technické podpory zákazníkům a Vzdělávání.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑