Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

eBRÁNĚ nic neuteče! Ani pražský Shopcamp

David Novák | 21. 09. 2016

eBRÁNĚ nic neuteče! Ani pražský Shopcamp

Konečně. Je pátek 16. září a náš samozvaný A tým vyráží za východu slunce na pražský Shopcamp. Úkol je jasný – nabrat nové nápady, inspiraci a ještě se něčemu novému přiučit od jedniček z oboru. Přinášíme vám to nejzajímavější ze Shopcampu 2016.

E-comerce trendy roku 2016


(Tomáš Braverman - CEO at Heureka)


Pojďme se podívat na 3 trendy v e-commerce, které mě nejvíce zaujaly:

Trend číslo 1 - CROSS DEVICE

  • Roste počet chytrých zařízení, i přes to stále více uživatelů internetu využívá více než jedno zařízení k dokončení nákupu.
  • ROPO systém - uživatelé si vyberou on-line produkt a kupují jej na prodejně (offline)
  • Budoucnost je jasná - systémy pro párování zařízení.

Trend číslo 2 - VŠUDYPŘÍTOMNÁ PERSONALIZACE

  • Spousta předních e-shopů rozvíjí své systémy pro personalizaci.
  • Většina obchodů špatně anebo vůbec nesegmentuje své zákazníky.
  • Hudba budoucnosti je segmentováni podle záměru a podle produktů/informací, co uživatele opravdu zajímá.

Pěkně to dělá například Rohlík.cz anebo Alza.cz, kde si můžete v klientské zóně vybrat, jaká témata můžete odebírat a co chcete doporučovat.


Trend číslo 3 - ULOŽENÍ PLATEBNÍ KARTY

Každý e-shop by měl vždy mít na výběr možnost “Uložit informace o kartě” pro lehčí průchod příští objednávkou.

  • Vytvoříte si loajálního zákazníka (my s oblibou říkáme – rodinné stříbro).
  • 50 % uživatelů na Damejidlo.cz si ukládá informace o své platební kartě.
  • Denně se na světě narodí více než 360 000 dětí, ale prodá se více než 4 000 000 smartphonů.

Jak připravit PPC kampaně na vánoční sezónu


(František Štrupl - Industry manager at Google)

Obecné informace

  • jestli máte dobré ROI – navyšte rozpočet
  • navyšte cílové CPA 10-15 %
  • využívejte dynamické reklamy
  • poctivě si rozdělte segmenty zákazníků
  • Pozor na denní rozpočty!

Určitě nechte do svých kampaní implementovat „expanded text ads”.

YouTube

Lze využít 5 sekundové spoty (bumper ads). Nic složitého, jen grafické znázornění konkurenčních výhod, dopravy zdarma nebo něčeho jiného zapamatovatelného, co uživatele zaujme.

Celá prezentace zde

Vybrané e-shopařské vychytávky z Google Analytics


(R. Velflová, T. Kumsta - webový analytici)

Při plánování se vžijte do kůže svého zákazníka. Jen tak zjistíte, jaké klacky mu nejspíš při nakupování házíte pod nohy.

Implementujte rozšířenou verzi GA - Enhanced Ecommerce.

Celá prezentace zde

Vstoupí Brouzdá Je ovlivněn Koupí
stránka 404 složitá filtrace, nefunkční vyhledávání interní propagace problémy v košíku

Vstoupí

Potřebujeme zjistit, jaké stránky jsou zaindexované a kudy k nám může uživatel vstoupit s cílovou stránkou 404.

Použitelný software: Google Analytics, Search Console, Xenu's link sleuth

Řešení:

  • lepší/kreativní stránka 404
  • přesměrování (redirect)

V dalších krocích → Brouzdá - Je ovlivněn - Koupí, se problémy řeší pomocí událostí v Google Analytics, které musíte implementovat přímo na míru vašemu webu.

Jak SE Odnaučit spouštět weby bez SEO kontroly


(Pavel Ungr - konzultant online marketingu)

Špička z oboru se pozná na první pohled. A o kvalitách Pavla Ungra nelze pochybovat. Jeho přednáška mě zaujala, především seznam 20 kroků, na které nikdy nesmíte zapomenout v souvislosti se SEO. Vypisovat je nebudu, to by bylo na dlouho, podívejte se raději na jeho prezentaci, ta vám dá rozhodně víc.

Celá prezentace zde

Nejvíce mě zaujala budoucnost v mobilním zobrazení webových stránek zvaná AMP (https://www.ampproject.org/).

Workshop Google Tag Manager


(André Heller - MEDIO INTERACTIVE)

Začátečníkům se doporučuje – naučit se znovu a znovu omílané téma „regulární výrazy”.

Čím více tagů pro jeden účet, tím se web načítá pomaleji. Doporučuje se uložit do „Variables” konstantní proměnné, kterými budeme volat v konkrétním skriptu. Díky tomuto kroku se nám může snížit počet skriptů na polovinu.

Mezi triggery platí logické „or” – hodně uživatelů má s tímto problém a bez této znalosti tvoří zbytečně složité triggery.

Tím, že Google zhruba před týdnem „znovu” provedl úpravy na uživatelském prostředí a přidal několik užitečných funkcí, byla průprava od profesionálů na místě.


Několik novinek, které GTMko dělá lepší

1. Přidal verzovací systém, kde můžete sledovat každou svoji úpravu, kterou jste vytvořili.

2. Přidal funkci WORKSPACES, která řeší problém s používáním více správců najednou.

Nyní můžete pomocí workspace vytvořit pracovní plochu, kde můžete upravovat svoje tagy a triggery. Kontejner nyní nabízí práci až 3 uživatelů naráz, aniž byste si navzájem přeukládali svoje vytvořené kódy. V placené verzi se toto číslo dá samozřejmě navýšit.

10 tipů, jak můžete budovat svou značku


(Matez Jindra)

Značka je důvod, proč by měli chtít lidé nakoupit dráž. Funkce značky je v mysli zákazníků jako „bezpečná volba“ – uživatel s jistotou ví, že s ním bude jednáno jak v bavlnce a že zboží dorazí tak, jak má.

Jestliže nesplňujete tyto podmínky, nebudujte značku:

  • Nemáme 100% produkt
  • Nechceme dělat business pro zákazníky

1. Originální název – zodpovědný proces


Značka musí být:

  • zapamatovatelná (testujte na přátelích a rodině)
  • originální (žádné levnecocky.cz, cockyihned.cz atd.)
  • odlišující
  • dobře vyslovitelná komukoliv (pozor na angličtinu)


Příklad: Online-shop měl televizní reklamu, ale z názvu vůbec nevím, co značka vlastně dělá = nezapamatovatelná.


Doporučení: Je dobré si udělat tabulku s konkurencí – jakou má značku, barvy a další poznávací znaky, zhodnotit, zda to dělá správně. Podle těchto informací začít značku stavět.

2. Zákazníci se chtějí ztotožnit s posláním firmy

Definujte mise, vize cíle. Málo kdo tohle umí, pozor na přesné definice pojmů.

3. Naslouchat zákazníkům

Řešte jakékoliv e-maily a zbavte se no-reply emailů. Hledejte odpovědi na to, jak se můžete zlepšit.

Příklad: Mall na sociální síti Facebook - Napište nám, co se Vám na nás nelíbí!

4. Udržet jednotný styl

Často opomíjený a podceňovaný prvek brandu. Brand není pouze logo, je to styl a celková komunikace všeho od obrázků, barev, až po samotný text. Text musí být v jednotném stylu komunikace, jak v emailu, tak na sociálních sítích. To, jak se zákazníkem „mluvíme“, je symbolem značky.

5. Ukažte lidskou tvář

Online omezuje prodejce i zákazníka ve fyzickém kontaktu. Zákazník se NESMÍ setkávat na webu s tvářemi z fotobank. Pokud je to možné, doplňte tváře těch, se kterými se zákazník na webu setkává.

A máme tady super příklad

Paní Petra zavolá zákazníkovi, že se jeho tričko zpozdí. Za pár dní zákazníkovi rozešlete poprodejní email, kde je paní Petra vyfocená.

Nezapomínejte na to, že i fyzický kontakt prodává.

6. Buďte vidět i offline

Pro dobrý online brand je dobrá i offline kampaň. Lidé tráví spoustu času v reálném světě a je nutné se i tady připomínat alespoň jednoduchou kampaní.
Příklad: Masivní polepy v Praze na značku rohlik.cz. Najděte veletrhy/výstavy se zaměřením.

7. Zkuste mile a zdarma překvapit

Nabídněte zákazníkovi v balení, s produktem nebo při komunikaci něco navíc. V balení drobný využitelný dárek. Při komunikaci službu, která není v ceně, nezabere tolik času a zákazníka potěší.

Člověk očekává klasický přístup, na který je zvyklý. Právě dárkem a něčím nečekaným se více upne na situaci a tím i značku, která se mu víc vryje do paměti.

8. Dát zákazníkovi něco navíc, i když nenakoupí

Pouze milé jednání, v České republice poměrně rarita, je určitě snaha, která se cení.
Snažíme se hlavě o zapamatování. Chceme přeci utkvět v mysli každého potencionálního zákazníka.

9. Spojte se s trendem či komunitou

Každý má definovaného zákazníka – cílovou skupinu. Ale jen málo firem jde přímo za jejich komunitou. Je nutné být vidět v místě sdružování komunit a prezentovat zde značku. Můžete navštívit fóra, kde se problematika řeší. Přece „vy“ jste ten odborník v dané sekci, takže můžete poradit a představit své služby.

trenyrkarna.cz – uspořádala módní přehlídku v gay baru
czc.cz – na větších LAN párty vyhlásí sólo zápasy, kde na hraní zasponzoruje nové myši.


Buďte kreativní!

10. Buzz marketing (neboli šeptanda)

Souvisí s dárky a překvapením. Snažíme se, aby se o nás začalo mezi lidmi spontánně mluvit.

Velice překvapivé je poslat zákazníkovi malou pozornost. Zaslat mu na jeho dodací adresu malý dárek, který ho překvapí.

Buzz marketing souvisí i s worth-of-mouth – pokud nám sdělí nějakou informaci náš kamarád, věříme a upneme se na něj víc, než na to, co nám podsouvá reklama. Pokud mi kamarád řekne, že tato značka i výrobek je super, je to lepší, než když si to přečteme na internetu, facebookovém postu nebo billboardu.

Celá prezentace zde

A máme tu shrnutí!


Kluci ze Shopsysu a Shoptetu si dali opravdu práci a výsledkem byla příjemná atmosféra, perfektní catering a spousta novinek ze světa internetového marketingu. Program ozářily hvězdy jako Pavel Ungr, Jan Kvasnička a Pavel Hrstka z Lékarna.cz

David Novák,
Specialista online marketingu                         



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑