Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Věděli jste, že k upoutání návštěvníka webu máte pouhých 6 vteřin?

Martin Buchta | 21. 08. 2012

Věděli jste, že k upoutání návštěvníka webu máte pouhých 6 vteřin?

Takové jsou závěry studie nejen britské BBC. Ať již prodáváte kosmetiku nebo raketoplány, rozhodně byste tento holý fakt neměli podceňovat. Pokud si web spravujete sami, vyvarujte se typických chyb a nepřicházejte zbytečně o potenciální zákazníky.

Pište texty pro lidi, ne pro roboty

Základem úspěchu každé webové stránky je kvalitní text. Pokud chcete, aby na váš web chodili lidé z vyhledávačů, nezapomínejte na opakování klíčových slov v textu. Na druhou stranu nic by se nemělo přehánět a rozhodně berte následující ukázku jako odstrašující příklad, jak by se SEO dělat nemělo.

Návštěvník webu je zmasírován už jen množstvím použitých klíčových slov

Takovýmto textem si svoji pozici ve vyhledávači zajisté vylepšíte. Ovšem pro návštěvníky není podobný masážní text čitelný. Na dané stránce se klíčové slovo nacházelo 93 krát. Návštěvník již po páté masáži s vysokou pravděpodobností odejde a již se více nevrátí.

Raději se držte osvědčeného pravidla všeho s mírou. I na stránku o pár desítkách slov můžete přivést velké množství unikátních návštěvníků. Pište texty pro lidi a ne vyhledávací roboty. Uvědomte si, že své produkty prodáváte psaným slovem. Vžijte se do role svého potenciálního zákazníka a snažte se mu na webu poskytnout odpovědi na otázky, které ho přesvědčí k nákupu.

Vyhněte se hrubkám

 Správný pravopis by měl být na webu naprostou samozřejmostí...

Pravopisné chyby svědčí o neprofesionalitě a „odfláknutí“ vašich stránek. Zákazník si tak může myslet, že vám na něm až tak nezáleží. Nejste-li jazykově vybaveni, určitě si zapněte korektor chyb ve Wordu nebo nechte stránku napsat šikovnému copywriterovi.

průzkumu BBC jasně vyplývá, že pouhá chyba na webu sníží prodej o polovinu. Neokrádejte zbytečně sami sebe o peníze. Vždyť hrubky za vás opraví počítač.

Kvalitní redakční systém je základ úspěchu

 Nelze spoléhat na to, že má každý nainstalovaný právě váš speciální font písma.

Texty se na webovou stránku nedostanou samy od sebe a celý běh prezentace zajišťuje redakční systém. Na internetu se jich zdarma povaluje velké množství, ale ne na všechny je spolehnutí. Mezi typické nešvary patří volba netypického písma. Může se vám líbit sebe víc, ale je nutné si uvědomit, že drtivá většina návštěvníků vašeho webu stránku neuvidí tak, jako vy. Nemají totiž daný font v systému nainstalován. Proto na nestandardní písma jednoduše zapomeňte.

Design prodává

Vrcholem celé pyramidy je poutavý vzhled stránky. Není nutné mít profesionální design za velkou sumu peněz. Postačí dodržet několik jednoduchých pravidel. Rozhodně si odpusťte všelijak blikající a hýbající se animace, které jen odvádějí návštěvníka od obsahu.

Dodržujte přehlednost, zvolte jedno písmo, zvýrazňujte důležité informace, čleňte text do odstavců. S jednoduchým vzhledem můžete i za “pár korun” hrát velké divadlo.

 Noční můra vs. hezky a přehledně nabízené informace.

Chyby na webu stojí firmy ročně miliony. Valnou většinu můžete odstranit tím, že si text znovu přečtete. Omezte používání technických výrazů v případě, že vaším cílovým zákazníkem je rodina s dětmi. Naopak pokud prodáváte tanky, velitele pluku patrně nebude zajímat, že se vejde do garáže rodinného domu. Návštěvníci weby nečtou, pouze je skenují a zůstávají ve chvíli, kdy je něco upoutá. Nezapomínejte na pravidlo prvních 6 vteřin.

Martin Buchta

Martin Buchta

Copywriter

Martin působil ve společnosti eBRÁNA necelý rok, do května 2013, a to na pozici copywritera. Ve své další kariéře se rozhodl zaměřit na práci pro IT magazíny, kde jistě zúročuje i své zkušenosti z psaní pro eBRÁNU.

Další články autora:


Martin Buchta

Martin Buchta

Copywriter

Martin má za sebou pracovní zkušenosti redaktora z velkých mediálních domů a ve volném čase píše svůj vlastní blog o IT. Ve společnosti eBRÁNA působil necelý rok, do května 2013, a to na pozici copywritera.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑