Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Naučte se pracovat s jedním z nejúspěšnějších prodejních kanálů na internetu aneb jak funguje srovnávač Heureka.cz (3. část)

Martina Kochaníčková | 05. 02. 2014

Naučte se pracovat s jedním z nejúspěšnějších prodejních kanálů na internetu aneb jak funguje Heureka.cz (3. část)

V předchozích dílech o zbožových srovnávačích jsme se dozvěděli, jak správně publikovat nabídku na srovnávačích a taky si řekli, jak funguje oblíbený server Zboží.cz. Tentokrát se podíváme na zoubek nástroji Heureka.cz, který v sobě taktéž skrývá nepřeberné možnosti pro vaše podnikání.

Heureka.cz je jedním z nejpoužívanějších zbožových porovnávačů u nás. Jejím hlavním cílem je nabídnout uživatelům produkt, ale navíc jim také poradit a usnadnit nákup.

Logo Heureky
Heureka usnadní vašim zákazníkům nakupování a vám zjednoduší podnikání

Jak začít na Heurece?

Pokud vlastník eshopu chce svůj internetový obchod na Heureka.cz zaregistrovat, může se vydat hned dvěma cestami. Tou první je využít neplacený režim, tou druhou možností je připlatit si a využívat benefitů, které právě placený režim nabízí.

Úplně na začátku je třeba si na Heureka.cz vytvořit svůj vlastní profil. Jakmile od vás Heureka.cz získá potvrzení, že e-mailová adresa, kterou jste při registraci uvedli, je v pořádku a vaše, můžete se pustit do registrace svého internetového obchodu. Kromě základních kontaktních a fakturačních údajů je nutné znát hlavně URL adresu XML souboru. Tuto URL zjistíte buď v administraci vašeho eshopu nebo vám ji sdělí váš administrátor.

Teď zpět k režimům Heureka.cz. V neplaceném režimu jsou služby Heureka.cz dost omezené. Vaše produkty se budou zobrazovat pouze ve fulltextovém vyhledávání a uživatel je tedy nenajde v kategoriích katalogu výrobků. Naopak v placeném režimu se produkty v kategoriích zobrazují a párují se se stejnými produkty jiných eshopů.

Ověřeno zákazníky aneb jak získat důvěru návštěvníků

Svým zákazníkům také vřele doporučujeme, aby svůj internetový obchod zaregistrovali do služby Ověřeno zákazníky. Funguje tak, že deset dnů po provedení nákupu pošle Heureka.cz vašemu zákazníkovi cílený dotazník, který vám přinese objektivní a ověřený názor zákazníka na kvalitu vašeho obchodu a nákupu. Tuto službu poskytuje Heureka.cz zdarma a pro aktivaci vám stačí jen potvrdit obchodní podmínky a vložit do kódu svého eshopu tajný klíč.

Heureka - ověřeno zákazníky
Služba Ověřeno zákazníky je zadarmo, na zákazníky přitom funguje její štítek u výpisu produktu doslova jako magnet.

Až váš eshop získá dostatek kvalitních hodnocení od vašich zákazníků, má nárok na certifikát Ověřeno zákazníky, který si můžete umístit na své stránky. Noví návštěvníci, kteří uvažují o nákupu u vás, tak získají jednoduchý a přesvědčivý důkaz, že váš eshop je spolehlivý a že budou s vysokou pravděpodobností se svým nákupem spokojeni.

Informace získané z dotazníků dobře poslouží samozřejmě také vám, majiteli eshopu. Zpětná vazba na kvalitu služeb přímo od zákazníků je velice cenná. Na jejím základě se vám budou snáze provádět důležité změny - např. zjistíte, že máte pádný důvod vyměnit dopravce, když má od vašich zákazníků negativní ohlasy.

Heureka - ověřeno zákazníky na webu
Certifikát Ověřeno zákazníky skvěle využijete na svém webu – hned bude vypadat důvěryhodněji!

O významu nákupních rádců a srovnávačů jsme psali také v článku Proč byste měli přesvědčovat zákazníky, že prodávanému zboží skutečně rozumíte, a jak to udělat?

Další výhody proč mít certifikát Ověřeno zákazníky. Můžete:

  1. navyšovat cenu za proklik (pokud využíváte placený režim),
  2. využívat dostupnostní XML soubor, který obsahuje podrobné informace o dostupnosti zboží ve vašem eshopu a v kamenných pobočkách,
  3. účastnit se akce Den dopravy zdarma,
  4. exportovat recenze obchodu a recenze produktů na svůj eshop,
  5. před Vánoci využívat ikonku Garance dodání do Vánoc.

Kdo je na Heurece vidět?

Pokud uvažujete o placeném režimu, jistě vás zajímá, jak funguje řazení obchodů. Heureka.cz se snaží vybírat kvalitní obchody a ty umisťovat do oranžového boxu „Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody“. V tomto boxíku se zobrazí až tři eshopy. Pořadí obchodů je stanoveno na základě počtu a kvalitě recenzí, dostupnosti zboží, ceny zboží a ceny za proklik.

Heureka - výpis eshopů u produktu
Výhody placeného zápisu jsou nasnadě: zobrazíte se na samém vrcholu vyhledávání a navíc pod hlavičkou „kvalitního obchodu“.

O recenzích obchodu jsme již psali, proto se nyní zaměříme na Dostupnost zboží. Každý základní XML soubor by měl obsahovat tag DELIVERY_DATE. Tento tag specifikuje dostupnost produktu (například: pokud tag DELIVERY_DATE obsahuje nulu, pak je na Heuréce vidět skladem). Data z XML feedu jsou stahována na Heureka.cz každé dvě hodiny. Pokud chcete, aby na Heureka.cz chodily informace o dostupnosti častěji, doporučujeme využít tzv. Dostupnostní XML soubor, který obsahuje jen pokožky skladem a je aktualizován každých 10 minut. Dostupnostní soubor navíc obsahuje informace, které zákazníkovi přesně řeknou, do kdy je nutné si produkt objednat, aby jej měl v požadovaný den.

Další službou, kterou Heureka.cz nabízí, jsou Obchody poblíž. Stačí, když v administraci eshopu vyplníte pobočku a správně nastavené souřadnice GPS. Pokud využíváte i dostupnostní XML feed, zákazníkům se automaticky zobrazí i informace o dostupnosti produktu na dané pobočce.

Co dělat pro to, aby bylo co nejvíce produktů mého eshopu spárováno

Pokud je váš eshop registrován v placeném režimu, Heureka.cz začíná s vašimi produkty dále pracovat – například se snaží co nejvíce produktů zařadit do příslušných kategorií. A k tomu především potřebuje, aby vaše produkty a kategorie byly správně pojmenované.

I když se katalog Heureka rozšiřuje, stále nedokáže garantovat 100% zatřídění všech položek do jednotlivých kategorií.

Primárně probíhá párování produktů na základě informací uvedených v tagu CATEGORYTEXT, který nesmí být obecný a musí obsahovat přesný druh produktu. Další možností je párování podle tagu PRODUCTNAME, který musí obsahovat název výrobce, produktový kód a jiné atributy varianty, které zajistí přesné určení produktu. Příliš obecný název produktu, který neobsahuje výrobce či kód produktu, Heureka.cz do kategorií nezařadí. Takže to nepodcenit!

Než začnete Heureka.cz používat, doporučujeme si pročíst přehledného Průvodce Heurekou pro eshopy, který obsahuje veškeré informace o službách, které nabízí. Dále se na něm dozvíte kontaktní údaje na pracovníky Heureka.cz a nejčastější problémy a dotazy.

Třetí díl seriálu je tak u konce, ale nevěšte hlavu - ve čtvrtém a posledním díle seriálu se společně podíváme na srovnávač zboží Nákupy Google.



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑