Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Jak se snadno a rychle zbavit web admina, když potřebujete měřit výkon webu

Michal Puš | 28. 05. 2014

Jak se snadno a rychle zbavit web admina, když potřebujete měřit výkon webu

Ať už vlastníte soukromou či firemní webovou prezentaci nebo na internetu nabízíte své produkty a služby, čas od času je dobré vědět, jak na tom vaše stránky zrovna jsou. Návštěvnost, pohyb uživatelů na stránkách či reálné konverze – zkrátka ty krásné barevné grafy, které vycházejí z analytických nástrojů. Běžně tyto starosti necháváme na starosti administrátorům, kteří však nebývají vždy po ruce. Tento článek vám poradí, jak do svého webu jednoduše vložit potřebný kód, aniž byste museli dlouhé týdny čekat, než se k tomu dostane váš admin.

Správa měřicích kódů s Google Tag Managerem (GTM)

Google Tag Manager je systém, který se standardně využívá pro správu měřicích kódů na webu. Společnost Google ho představila světu před dvěma lety a k radosti všech IT fanoušků jej poskytuje zcela zdarma. Alternativou ke Google Tag Manageru jsou systémy TagMan, Bright Tag nebo Adobe DTM. Za ně si však už pořádně připlatíte.

Měřicí kódy se vkládají přímo v Google Tag Manageru, čímž získáte rychlý a jasný přehled o tom, co všechno vlastně měříte. Navíc nemusíte otravovat již zmíněného web admina, který by musel měřicí kód vložit přímo do zdrojového kódu stránek. A to není otázka pěti minut!

V jakých případech Vám GTM usnadní práci?

  • Oceníte ho, pokud přidáváte měřicí kódy častěji než jednou ročně.
  • Budete ho milovat tehdy, pokud máte rádi jasné a stručné přehledy na jednom místě.
  • Zachrání vám kůži, pokud váš admin nereaguje na zprávy nebo se z ničeho nic dal na dráhu zmrzlináře.

Pro jaké měřicí kódy se GTM hodí?

  • Nejrůznější analytické kódy (Google Analytics),
  • e-commerce kódy (Google Analytics),
  • konverzní kódy PPC systémů (AdWords, Sklik, ...),
  • konverzní kódy zbožových srovnávačů (Heuréka, Zboží, ...),
  • remarketingové a retargetingové kódy (AdWords, Sklik),
  • pro zjištění použitelnosti (Crazy Egg, mYx, …)
  • a spousta dalších.

Pozor si musíte dát na měřicí kódy, které prozatím nejsou v GTM podporovány.

Jak to vlastně celé funguje?

  1. Pokud jste odhodlání si začít s GTM, založte si nejprve účet na Google (není to nic složitého).
  2. Přihlaste se svými přihlašovacími údaji do Google Tag Manageru.
  3. Klikněte na tlačítko Nový účet a do názvu vyplňte adresu vašeho webu (v ideálním případě).
  4. Úvodní stránka Google Tag Manageru
  5. Zadejte název kontejneru, ideálně opět pomocí adresy vaší webové stránky. Samotný kontejner si můžete představit jako krabičku, do které umisťujeme jednotlivé měřicí kódy. Poté klikněte na Použití ve webových stránkách a zadejte vaši doménu. Zvolte naše časové pásmo a klikněte na tlačítko Vytvořit účet a kontejner.
  6. Po vytvoření kontejneru vám GTM vygeneruje speciální kód, který váš web admin vloží do kódu těla stránek webu či e-shopu (nebojte, pak už ho opravdu nebudete potřebovat).
  7. Kód kontejneru pro přidání na web
  8. Od této chvíle vám již nestojí v cestě za přehledy o vašich stránkách vůbec nic. Měřicí kódy si můžete v uživatelském prostředí GTM vkládat jednoduše sami dle libosti.

Vložení měřicího kódu pomocí šablony

V GTM můžete měřící kód vložit buď přes připravené šablony, nebo pomocí takzvané Vlastní značky HTML (v případě, že šablona pro požadovaný měřící kód není k dispozici). Do té lze měřící kód jednoduše umístit.

Díky šablonám nemusíte vkládat kompletní kódy, ale stačí pouze vyplnit předpřipravená políčka. Před uložením je potřeba přidat takzvaná Pravidla pro spuštění značky.

Pravidla pro spuštění značky

Pokud potřebujete aplikovat měřící kód do všech stránek, stačí pouze přidat pravidlo, kde zaškrtnete políčko Všechny stránky a uložíte.

Přidání pravidel

V případě nutnosti nasazení kódu pouze na některé stránky vyberete Vytvořit nové pravidlo, kde si už určíte konkrétní podmínky.

Publikování změn na webu

Aby nová značka opravdu začala požadovaná data měřit, je potřeba ji nejprve publikovat.

Publikování značky

Sbíráme data

A to je vše. Stav Nepublikováno zmizí a pak už jen sbíráte a sbíráte.

Pokud vás informace vyděsily a hodláte veškerou administraci i nadále outsourcovat, je to jen na vás. Ale pomocí GTM si usnadníte práci s daty, snížíte tlak na vašeho web admina a budete jednoduše vědět, co a na jakém webu měříte. Stačí jen překonat počáteční strach z nového systému. Určitě to zvládnete i vy, držíme vám palce!

Michal Puš

Michal Puš

PPC specialista

Michal začínal v eBRÁNĚ jako Specialista online marketingu. Nejradši se však zaměřoval na PPC kampaně, a proto se v říjnu 2015 rozhodl stát výhradním PPC specialistou. Na této pozici dál prohlubuje své znalosti - absolvoval například intenzivní trénink od Google Certified Trainer, Petry Větrovské a je držitelem certifikátů AdWords, Analytics a Nákupy Google.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑