Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Připomeňte se svým zákazníkům. Ať žije remarketing!

Miloš Novotný | 29. 05. 2013

Připomeňte se svým zákazníkům. Ať žije remarketing!

Už jste vyčerpali všechny možné způsoby, jak se vrýt do paměti svým zákazníkům, a nevíte jak se jim připomenout? Vyzkoušejte možnost reklamního systému Google AdWords, který začal nabízet možnost cílení reklamy na osoby, které již váš inzerovaný web navštívily. Jejich oslovení může být napodruhé, napotřetí mnohem účinnější než u běžné PPC reklamy - už vás přece znají!

Jak remarketing funguje?

Velice jednoduše. Systém vám označkuje každého návštěvníka při vstupu na váš web a tím ho zařadí do publika. Potom už není nic jednoduššího, než každému, kdo je členem vašeho publika, začít zobrazovat reklamu v reklamní síti AdWords.

Cookies jsou textové soubory, které vytváří webový server a ukládá je ve vašem počítači pomocí vašeho internetového prohlížeče.

Jak se návštěvníci označkují? K tomu slouží remarketingový kód a tzv. cookie. Tento kód můžete vložit buď na konkrétní stránku nebo na celý web. Když okódujete jednotlivé stránky, získáte cílenější kruhy lidí pro přesnější oslovení reklamou. S kruhy lidí si pak ještě můžete pohrát a různě je mezi sebou propojit, čímž efektivitu jednotlivých kampaní ještě zvýšíte. Jednoduše totiž můžete různým kruhům lidí nabízet různé slevy na konkrétní produkty nebo zákazníkovi, který si u vás koupil tiskárnu, včas nabídnout nákup nového toneru.

Co se stane, když má konkurence označkovaného stejného návštěvníka jako vy? Přichází na řadu klasická aukce, kterou znáte ze systému AdWords. Rozhoduje cena prokliku a kvalita inzerátu.

Vyberte si nejlepší formu remarketingové reklamy

Systém AdWords pro vás připravil dva základní typy reklamy. Prvním typem je textový inzerát, který splňuje podmínky PPC reklamy AdWords. Druhou možností je bannerová reklama, kterou vřele doporučuji. Nejenom, že můžete propagovat logo své firmy a tím se lépe vrýt do paměti návštěvníků, ale taky ukázat obrázek nabízeného produktu. Vybrat si můžete hned z několika velikostí bannerové reklamy. Pokud je to pro vás pořád málo, můžete si vytvořit i videoreklamu.

Ukázka remarketingového banneru a textového inzerátu. Ukázka remarketingového banneru a textového inzerátu.
Firma Printprofi si stanovila cíl oslovit návštěvníky, kteří web navštívili, ale nenakoupili.
Celkově vyšla kampaň na 2 050 Kč, za které přinesla našemu zákazníkovi 519 prokliků a 20 objednávek. Výnos z objednávek z důvodu ochrany soukromí zákazníka neuvádíme.

Dělejte remarketing chytře

Protože nechcete vyhazovat peníze oknem, nejprve si pečlivě rozmyslete, jakou strategii obchodu budete budovat a na té pracujte:

  1. Buď můžete cílit na návštěvníky, kteří si ve vašem eshopu sice vložili zboží do košíku, ale nakonec si ho nekoupili. V tom případě se jim remarketingem můžete skvěle připomenout a třeba jim objekt jejich zájmu nabídnout s neodolatelnou slevou. Šance, že si inzerované zboží skutečně koupí, se mnohonásobně zvýší.
  2. Můžete také cílit na zákazníky, kteří nakupují určitý druh spotřebního zboží pravidelně. Například maminkám nabízet plenkové kalhotky pro děti nebo sunar s frekvencí, která odpovídá běžné spotřebě balení.
  3. Šikovně jde remarketing využít také pro nabídku komplementů ke zboží, které si u vás zákazník koupil. Např. v případě koupě tiskárny můžete zákazníkovi nenápadně nabídnout nákup tiskových kazet. I tady je šance, že ho přesvědčíte, aby nakoupil opět u vás velice vysoká.

Pravda, remarketingové inzeráty, je možné nahradit v mnoha případech také newslettery. Ale ruku na srdce, čtete vy sami pravidelně všechny newslettery, které přichází do vaší e-mailové schránky? Míru úspěšnosti svých obchodních nabídek můžete účinně zvýšit právě pomocí chytré remarketingové kampaně v reklamní síti.

Pak vás ještě může napadnout otázka, jestli své zákazníky nenaštvete, když je budete celé dny pronásledovat? I na to Google myslí. Můžete si nastavit frekvenci zobrazování reklamy a tím zabránit přehlcení zákazníka vašimi nabídkami.

Pozor si dejte také na dvě remarketingová omezení:

  • Pro spuštění remarketingové kampaně je potřeba mít označkováno min. 500 osob.
  • Maximální doba, po kterou můžete mít návštěvníka označkovaného, je dána délkou platnosti cookies. Maximální počet dní je 540, potom cookies vyprší.

Každou kampaň je také potřeba vyhodnotit. Teprve potom dokážete říci, zda splnila vaše cíle. Zjistíte také úspěšnost jednotlivých inzerátů a bannerů, které potom můžete využívat opakovaně. K vyhodnocení využijete Google Analytics, kde si nastavíte jednotlivé konverzní cíle kampaně.

Remarketing je silný nástroj, který dokáže oslovit návštěvníky, kteří na vašem webu již strávili nějaký čas. Jen na vás je, jakou strategii zvolíte a jak budete s remarketingem dál pracovat.

Miloš Novotný

Miloš Novotný

Specialista online marketingu

Miloš pracoval ve společnosti eBRÁNA do roku 2014 jako specialista online marketingu. Měl na starosti online propagace webových projektů zákazníků, a to od vstupních analýz přes SEO až po PPC kampaně. Stal se u nás skutečným odborníkem na oblast internetového marketingu a nyní své zkušenosti uplatňuje ve velkém internetovém obchodu.

Další články autora:


Miloš Novotný

Miloš Novotný

Specialista online marketingu

Miloš má na starosti realizaci online propagace webových projektů zákazníků, a to od vstupních analýz přes SEO až po reklamní PPC kampaně. Před nástupem do společnosti eBRÁNA působil jako PHP programátor a kodér.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑