Příval Cookies v roce 2024

Určitě jste již zaznamenali velký rozruch spojený s koncem cookies a nasazování nových režimů souhlasu. Abychom vás nezahltili příliš velkou dávkou informací, zaměříme se na tu nejbližší změnu, která nás v roce 2024 čeká. V důsledku zavedení platnosti Digital Market Act bude Google pro spojování dat mezi svými službami a sběrem publik vyžadovat od března 2024 implementaci Consent mode v2.0.

Co to znamenápro weby a e-shopy?

Google vyžaduje zavedení Consent mode v2.0 do 6. března 2024. Pokud by CM2.0 nebyl implementovaný, tak Google Ads, Google Analytics a další Google služby nebudou od března 2024 shromažďovat data o nových uživatelích. Tím přijdeme o možnost sbírání publik pro remarketing, modelování konverzí apod. Implementace CM2.0 je tedy nutností, pokud chceme využívat Google služby a remarketing. Výhodou je, že v rozšířeném modu CM2.0 se budou v souladu s legislativou sbírat anonymizovaná data ještě před udělením souhlasu.

Jak Consent mode v2.0 řešíme na eBRÁNA webech a e-shopech? Přečtěte si podrobnosti

CM2.0 vyžaduje oproti CM1.0 implementaci dvou nových parametrů pro ověření souhlasu uživatele. 

AD_USER_DATA 
Zaznamenává souhlas uživatele k poskytnutí uživatelských dat službám Googlu pro reklamní účely. 

AD_PERSONALIZATION 
Zaznamenává souhlas uživatele s personalizovanou reklamou Googlu. 


Výhody zavedení CM2.0

Pokročilá verze CM2.0 přináší výhodu v podobě odesílání anonymizovaných pingů (zprávy, které neobsahují žádné informace, které by vás identifikovaly) pro Google služby bez ukládání cookies ještě předtím, než uživatel udělil souhlas s odesíláním dat. 

Výhodou pak bude daleko přesnější modelování dat pomocí umělé inteligence. Při použití Consent mode v1.0 se modelují data pouze na základě dat uživatelů, kteří dali souhlas se sběrem dat, tím je modelování méně přesné.


Pokročilá verze CM2.0

V pokročilé verzi můžeme nastavit specifické chování consent mode pro různé regiony. Další zajímavou možností je přenášení GCLID (Google Click Identifier) nebo DCLID (DoubleClick Click Identifie) do URL v rámci webu.

Implementace GCLID nebo DCLID umožní předávat v URL webu informace o zákazníkovi, který kliknul na Google reklamu bez nutnosti odsouhlasit Cookies. Tím o něm získáme důležité informace, i když nedojde k obdržení souhlasu. Přesto na něj ale bez souhlasu nebudeme moci cílit pomocí remarketingu.

Nápovědu pro implementaci GCLID naleznete v odstavci „Pass through ad click, client ID, and session ID information in URLs“.


Rozšířené konverze

Pokud využíváte Google Ads pro zobrazování reklam na Google, tak doporučujeme zavést kromě CM2.0 také rozšířené konverze pro přesnější měření uživatelů, které nedoměříte pomocí souhlasů nebo cookies.

Rozšířené konverze sice s CM2.0 nesouvisí, ale dokáží doměřit uživatele, kteří klikli na reklamu, provedli konverzi a nepotvrdili cookies nebo souhlasy. Ke správnému měření rozšířených konverzí je potřeba implementovat do strukturovaných dat při konverzní akci email anebo telefonní číslo uživatele. Ideální však je předávat co nejvíce dat o zákazníkovi.

O tom jak implementovat rozšířené konverze najdete v nápovědě Google ZDE anebo ZDE.
Abyste mohli sbírat co nejvíce dat o uživatelích, doporučujeme je motivovat k udělení souhlasů. Nebojte se být kreativní. Ať už vsadíte na texty, co chytí za srdce, originální grafiku, nebo třeba zajímavou odměnu ve formě e-booku. Consent mode v2.0 nemusí být strašákem! 
Google
Jiří Rehn

Jiří Rehn

PPC specialista

Kouzlu online marketingu jsem propadl již v roce 2007 a od té doby se věnuji převážně výkonnostním kampaním. Největší odměnou je pro mě spokojenost klienta s růstem nejen v kampaních, ale především v jeho byznysu. Ve volném čase se věnuji svému synovi, rád si zacvičím v posilovně, vyrazím na inline brusle nebo na nějaký pěkný výlet po Čechách a Moravě. 

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti