Největší novinky na Pinterestu

Používáte Pinterest ke svému podnikání? Pak by vám neměly uniknout novinky, které Pinterest vydal. Troufám si říct, že jsou z pohledu využívání Pinterestu jako dalšího marketingového kanálu zlomové. Proč? Pojďme si je představit.
V prvé řadě je dobré zmínit, že už v průběhu roku oznámil Pinterest změny ve vedení, které napověděly tomu, že chce odměnit své tvůrce tím, že bude obsah monetizovat. Druhá zásadní informace je, že převzal vedení firmy bývalý šéf obchodu v Google a PayPal Bill Ready. Je známo, že se Pinterest chce víc zaměřit na e-commerce, třeba přímo na prodávání na Pinterestu, a tak se nejedná o překvapivý krok. Bill v rozhovorech opakoval, že v Pinterestu vidí nevyužitý potenciál, který se bude snažit vytěžit. Před pár měsíci se spustil první testovací prodej produktů přímo z Pinterestu v USA a následující novinky jenom potvrzují to, že jde Pinterest cestou podpory e-commerce a značek správným směrem.

Chcete se dozvědět více o tom,jak Pinterest funguje?

Eliška pro vás sepsala článek, ve kterém podrobně vysvětluje, co to Pinterest je a jaké má funkce.

Teď si ale pojďme představit novinky na Pinterestu...


1. Pinterest Trends

Služba Pinterest Trends zobrazuje historický přehled nejčastěji hledaných pojmů a témat. Pinterest Trends je k dispozici pro kohokoli, kdo chce zjistit, kdy začínají lidé hledat určitá témata, v jakém objemu je hledají a jaký obsah je na Pinterestu oblíbený. Dříve byly dostupné pouze pro USA, Kanadu, Mexiko a Velkou Británii. Už možná tušíte, kam tím mířím. A tušíte správně. Aktuálně je možné využívat Trends i pro Českou a Slovenskou republiku. Nově nabízí Pinterest filtraci pro několik států nebo částí světa. Česká republika společně se Slovenskem patří do skupiny Východní Evropa. 

Jaká data teď Trends nabízí?

  1. Nejlepší trendy pro daný měsíc – uvidíte, jaká témata aktuálně trendují na Pinterestu.
  2. Hledanost a trendovost konkrétních slov – můžete do vyhledávacího řádku vložit klíčová slova, která vás zajímají a detailněji zjistit, kdy se začínají hledat a v jakém objemu. Hodnoty se pak zobrazují v indexu od 0 do 100, přičemž čím vyšší číslo, tím větší počet hledání. 
  1. Pod grafem naleznete i Související trendy. Porovnávat pak můžete mezi sebou několik slov.
  1. Kromě hledanosti a souvisejících trendů vám Pinterest nabídne i demografickou statistiku, která je rozdělená na Věk a Pohlaví.
  1. Jako poslední ve statistikách v detailu slova můžete prozkoumat nejoblíbenější piny z dané kategorie.
6. Na hlavní stránce můžete využít i levé menu, které nabízí filtrování podle Typu trendu, časového rozmezí, zájmu, klíčových slov nebo pohlaví.
Díky novým Trends tak např. zjistíte, jaké klíčové slovo použít do vašich pinů nebo nástěnek, aby mělo co největší šanci se na Pinterestu uchytit. Poslouží Vám to i pro plánování zveřejňování pinů nebo díky tomu nasbíráte i tipy na další obsah nebo inspiraci na vzhled pinů.

TIP pro vás:

Nezapomínejme, že Trends jsou stále v Beta verzi, takže nemusí zatím zcela přesně fungovat vyhledávání dotazů. Pokud vám například vyhledávací řádek nevyhledá žádné klíčové slovo po zadání fráze, např. pletení, zkuste zadat klíčové slovo anglicky (knitting).
Dle našeho průzkumu vyhledává 75 % uživatelů fráze v anglickém jazyce, takže statistiky hledanosti jsou i pro anglické výrazy v českých hodnotách. Pinterest vám navíc většinou nabídne související trendy v českém jazyce i pro anglický výraz.

2. Vytvoření agenturního účtu pro agentury nebo freelancery

Nově je možné si přiřadit ke svému firemnímu profilu Partnera, se kterým nemusíte sdílet pouze reklamní účet. Nová funkce umožňuje přiřadit partnerovi právo Vydavatel, takže za vás může přidávat piny, nástěnky nebo tvořit reklamy. 

Využijí to i ti, kteří mají zvlášť osobní a firemní profil a nechtějí se neustále přehlašovat z jednoho na druhý

Návod můžete najít přímo na webu Pinterestu.

K dispozici je několik úrovní sdílených práv nebo možnost přidat i Zaměstnance ke svému profilu.


Eliška Bielková

Eliška Bielková

specialistka online marketingu

Eliška na začátku nastoupila na juniorskou pozici. Svět online marketingu ji hned nadchl. Po půl roce dostala na starost své první zakázky a nyní už se nezalekne ani těch větších. Nejvíce si rozumí se zbožovými srovnávači a nástrojem Mergado, kde získala i certifikát specialisty.  Mezi další oblíbené činnosti patří SEO nebo analytická činnost. Vedle správy svých zakázek pečuje také o nováčky, kterým pomáhá se získáním základních znalostí v online marketingu a jejich rozvojem. Pokud zrovna není v práci nebo ve škole, pravděpodobně cestuje po workshopech, konferencích, tráví čas s přáteli nebo hikuje po horách.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti