Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Symbióza online marketingu a obsahové strategie přináší RD Rýmařov sladké ovoce – 700 % ROI

Martina Spěváková | 06. 08. 2014

Symbióza online marketingu a obsahové strategie přináší RD Rýmařov sladké ovoce – 700 % ROI

O koupi nového domu přemýšlíme dlouhé měsíce, ne-li roky. Stavebním firmám nehraje do karet ani krize ve stavebnictví, ani hrozba měnícího se DPH. Webové stránky RD Rýmařov ale o návštěvníky nemají nouzi. Od jejich spuštění v září 2012 mají na kontě téměř půl milionu návštěv. A jak jsme toho docílili? Promyšlenou online marketingovou strategií, na které se podíleli především specialisté online marketingu, grafici a profesionální copywriteři.

Dejte uživateli přesně to, co potřebuje

Úkolem internetového marketingu je navrhnout web tak, aby přiváděl dostatečné množství návštěvníků, kteří učiní konverzi. S tím samozřejmě souvisí nejen pozice ve vyhledávačích na důležitá klíčová slova, ale také optimální struktura webu. Oboje musí splňovat jak náročné podmínky algoritmů vyhledávačů, tak nároky běžného uživatele.

Na webu RD Rýmařov se soustředíme především na průběžnou tvorbu obsahu (o důležitosti obsahového marketingu jste mohli číst v jednom z našich článků). Máme pevně daný redakční plán, podle kterého tvoříme příspěvky do magazínu, pravidelně tvoříme newslettery a spoluvytváříme cenové akce na vybrané domy. Také přidáváme individuální popisky ke každému domu. Díky tomu je návštěvnost webu od počátku naší spolupráce dvojnásobná a počet vracejících se návštěvníků je o 187 % vyšší.

Pro vedení RD Rýmařov je ale rozhodující dopad všech těchto našich analytických pozitiv do skutečného prodeje domů – nárůst poptávek vzrostl o neuvěřitelných 670 %. Návratnost investice do webu RD Rýmařov tak činí 700 %.

Graf srovnání návštěv před a po spuštěním webu
Na grafu vidíte porovnání s celkovou návštěvností po spuštění nového webu RD Rýmařov se stejně dlouhým obdobím před spuštěním stránek.

Jak jsme zvýšili návštěvnost rozcestníkové stránky

Mezi nejnavštěvovanější stránky webu RD Rýmařov patří CeníkKatalog domů. V ceníku by bylo příliš textu na obtíž, volili jsme tedy cestu provázání obsahu webu na ceník a jeho grafickou úpravu.

Copywriteři se potom věnovali především stránce Katalog domů. Ačkoliv se jedná o stránku rozcestníkovou, je pro mnohé návštěvníky klíčová. Stránka před úpravou měla formu holého výčtu domů bez textu. Po grafické stránce se Katalog domů příliš neměnil, což jenom podtrhuje úlohu profesionálních webových textů.

Graf zobrazení stránky Katalog domů
Na grafu vidíte zobrazení stránky Katalog domů. Datum, kdy byla stránka upravena, reprezentuje červená čára. Za stejně dlouhé období došlo k nárůstu zobrazení stránky o 109,2 %!
Graf porovnání návštěv s konverzemi
Na tomto grafu porovnáváme návštěvy s konverzemi za stejně dlouhé období, počet potenciálních zákazníků vzrostl po úpravě stránky o neskutečných 112,06 %!

Věnujete se svým nejprodávanějším produktům dostatečně?

Nejoblíbenějším a prozatím nejprodávanějším domem RD Rýmařov je NOVA 101 neboli „stojednička“, kterou jsme převzali a neustále ji zlepšujeme. Žhavou novinkou, která stojedničce dýchá na záda a na jejímž uvedení na trh se podílíme již od začátku, je KUBIS 631. Po roce má na kontě 112 045 zobrazení.

Upravená stránka domu NOVA 101 přivedla v březnu 2014 téměř o 700 návštěvníků více, než v březnu 2013. I přesto, že RD Rýmařov v této době uvádí na trh svoje žhavé novinky, jako je KUBIS 631!

Graf porovnání návštěv s konverzemi
Na grafu vidíte porovnání návštěv s konverzemi ve dvou různých obdobích. Modrá křivka znázorňuje návštěvy již upravené stránky, do které zasahoval copywriter. Došlo k nárůstu návštěv s konverzemi o 47,37 %!

Starejte se o návštěvníky stránek - prostřednictvím magazínu

Ptáte se, zda má smysl vést na svém webu magazín? Samozřejmě, že ano. Pokud však do něj budete pravidelně přispívat. Články v magazínu musí obsahovat kvalitní informace, které jsou pro potenciální zájemce o produkt hodnotné. Profesionální článkyRD Magazínu přivedly v období od září 2012 do března 2014 celkem 394 395 návštěvníků, tj. 9,76 % z celkové návštěvnosti webu. Samotná čtenost RD magazínu se blíží 20 000 zobrazení článků měsíčně. Úžasné, nemyslíte? Další velmi důležitou úlohou magazínu je podpora hlavních stránek webu.

Shrnutí na závěr

Internetový marketing a copywriting přinesl webu RD Rýmařov:

  • nárůst počtu vracejících se návštěvníků o 187 %,
  • dvojnásobek nových návštěvníků,
  • nárůst poptávek o 670 %,
  • nárůst zobrazení stránky Katalog domů o 109,2 %,
  • nárůst návštěv s konverzemi stránky Katalog domů o 112,06 %,
  • nárůst návštěv s konverzemi stránky NOVA 101 o 47,37 %,
  • 394 395 zobrazení článků v RD Magazínu, tj. 9,76 % celkové návštěvnosti webu.
Martina Spěváková

Martina Spěváková

Copywriterka

Martina rozšířila náš copywriterský tým v roce 2012, tehdy ještě jako brigádnice při studiu Jazykové a literární kultury na Univerzitě Hradec Králové. Následující rok, po dokončení studia, už u nás píše a tvoří naplno.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑