Upravit stránku

Co byste měli vědět o Facebook pixelu

Propagujete svou firmu skrze reklamu na Facebooku? Pokud ano, měli byste se seznámit s funkčností Facebook pixelu, díky kterému vaše propagace bude jen vzkvétat.

Co je Facebook pixela jak vypadá

Nejprve si řekněme, co je Facebook pixel. Jedná se o analytický nástroj vedoucí k efektivnímu nastavení reklamních kampaní, správné optimalizaci a kvalitnímu měření. Každý social specialista vám řekne, že pixel je nepostradatelným nástrojem pro sledování a cílení reklamy na Facebooku.

Abychom uspokojili vaši zvědavost, povíme vám také, jak Facebook pixel vypadá. Pixel je částí programátorského kódu. Soubor na první pohled nelogických znaků. Tedy pokud se nepohybujete v programátorském odvětví. Zkrátka jedná se o část měřícího kódu, stejně jako je tomu u Google Ads nebo Skliku.

Jak Facebook pixelvytvořit?

Než se dostaneme k funkčnosti jako takové, je důležité zmínit, jak vytvořit Facebook pixel. Nechceme vás zahltit podrobnostmi, ale pro představu alespoň krátký návod:
  1. V nastavení Business Manageru v záložce pixely zadáte URL adresu svého webu či e-shopu
  2. Vygeneruje se kód, který do svého webu nebo e-shopu nasadíte
  3. Nastavíte událost, kterou má pixel zachycovat
Ovšem je nutné mít na zřeteli fakt, že náročnost nasazení Facebook pixelu se odvíjí od sledované konverze. Událost PageView neboli navštívení stránky se vygeneruje automaticky spolu s pixel kódem a stačí ho pouze nasadit do hlavičky webu nebo e-shopu. Pokročilejší události už musíte nasadit přes Google Tag Manager nebo s pomocí programátora.
Nevíte si rady se založením Business Manageru? Náš článek vám možná pomůže.
Facebook Business manager
Jakmile je pixel na webu či e-shopu správně nasazený, můžete se vrhnout na tvorbu placených reklam na sociálních sítích.
Abyste se mohli ujistit, že máte Facebook pixel správně nasazený, stáhněte si do svého prohlížeče rozšíření Facebook Pixel Helper.
Přemýšlíte, co vše vlastně Facebook pixel sleduje? Facebook pixel code, setkáte-li se s anglickým názvem, zaznamenává pohyb uživatelů Facebooku napříč vaším webem či e-shopem. Ano, čtete správně. Pixel zaznamenává aktivity týkající se uživatelů Facebooku neboli lidí, kteří mají založený účet na této sociální síti. Nesleduje například náhodné lidi, kteří se pohybují na Googlu. Nicméně se nemusíte obávat, že byste zasáhli příliš malou skupinu lidí. Facebook v České republice využívá zhruba 5,5 mil. uživatelů, což je více než polovina celkové populace.
Facebook pixel

Jak Facebook pixelfunguje

A nyní už o funkčnosti Facebook pixel kódu jako takové. Při nasazování do potřebné platformy si se svým social specialistou musíte ujasnit, jaké údaje pro své reklamy potřebuje sbírat. Těmto údajům se říká Facebook pixel události neboli anglicky Facebook pixel events a jedná se o aktivity, které na vašem webu či e-shopu probíhají. Mezi nejznámější patří relace typu view content, add to cart, purchase, neboli shlédnutí obsahu, přidání do košíku a nákup. Ale samozřejmě záleží co přesně chcete na své platformě sledovat.
Nejste si jistí, že jste plně pronikli do tajů obsahu a reklamy na sociálních sítích? Nevadí, zasvětíme vás na našem webináři.
Události můžete mít nasazené jak na webu, tak na e-shopu, liší se pouze druhem konverze. Na webu můžete sledovat například událost odeslaný formulář či jinou užitečnou aktivitu. Oproti tomu na e-shopu je prostor pro více konverzních relací. Dalo by se říci, že jakýkoliv krok, který je na dané platformě naprogramovaný, můžete spustit jako událost k měření. Tím pádem můžete měřit i aktivity jako jsou přechod k zaplacení, dokončení registrace, zadání platebních údajů a podobně. Díky sledování těchto konverzí pak můžete cílit na dané zákazníky, kteří těmito fázemi prošli. Události add to cart a purchase oceníte zejména v remarketingových i retargetingových kampaních.
„Současná aktualizace operačního systému IOS 14.4 na zařízeních značky Apple zapříčinila, že v rámci pixelu můžete s doménou nakonfigurovat pouze 8 základních událostí. K tomuto kroku se Facebook uchýlil především s ohledem na bezpečnost dat uživatelů. Proto je důležité, abyste si důkladně promysleli, které události pro vás budou nejeefektivnější, a které tím pádem na web nebo e-shop nasadíte.“

Jak jsme zmínili výše, Facebook pixel neslouží pouze jako analytický nástroj. Události, které sbírá jsou důležité především pro správnou optimalizaci Facebookových kampaní. Díky sledovaným konverzím můžete vy nebo váš specialista spustit výkonnostní kampaně, které přinášejí peníze do vašeho byznysu.

Ovšem pixel kód umí také jiná kouzla. Události, které o návštěvnících webu nebo e-shopu posbíráte můžete využít k zacílení kampaní na podobné okruhy uživatelů neboli lookalike publika. To oceníte zejména pokud nechcete nebo z nějakého důvodu nemůžete cílit na konkrétní zájmy uživatelů. Vygenerujete si například publikum podobné uživatelům, kteří přidali zboží do košíku. Nebo uživatele s podobnými zájmy, jako mají fanoušci vaší stránky.

Facebook ads

VýhodyFacebook pixelu

Závěrem bychom se s vámi rádi podělili o souhrn největších přínosů, které vidíme v používání Facebook pixelu:
  1. Snadno se dozvíte, kolik návštěvníků na váš web či e-shop přišlo z Facebooku.
  2. Možnost využití lookalike publik pro kampaně.
  3. Možnost spuštění remarketingových i retargetingových kampaní, které budou vodit lidi zpět na vaši platformu.

Zaujaly vás sociální sítě a chtěli byste se o nich dozvědět více?  Zajděte na virtuální slovíčko s naším Michalem, specialistou na sociální sítě.

Zodpověděl pro vás několik nejdůležitějších otázek, co se „socek“ týče.

Tereza Dostálková

Tereza Dostálková

specialistka na sociální sítě

Terka je nejnovější, ale o to silnější, posilou na našem oddělení content marketingu a sociálních sítí. Stará se o sociální sítě našich klientů, ale i eBRÁNY samotné. Když se zrovna neproklikává Business Managerem, tak se přesouvá na taneční parket, nebo do přírody se svým psím mazlíčkem Sofií.

Nahoru