Co byste měli vědět o Facebook pixelu
Co je Facebook pixela jak vypadá
Nejprve si řekněme, co je Facebook pixel. Jedná se o analytický nástroj vedoucí k efektivnímu nastavení reklamních kampaní, správné optimalizaci a kvalitnímu měření. Každý social specialista vám řekne, že pixel je nepostradatelným nástrojem pro sledování a cílení reklamy na Facebooku.
Jak Facebook pixelvytvořit?
- V nastavení Business Manageru v záložce pixely zadáte URL adresu svého webu či e-shopu
- Vygeneruje se kód, který do svého webu nebo e-shopu nasadíte
- Nastavíte událost, kterou má pixel zachycovat
Nevíte si rady se založením Business Manageru? Náš článek vám možná pomůže.
Jak Facebook pixelfunguje
Nejste si jistí, že jste plně pronikli do tajů obsahu a reklamy na sociálních sítích? Nevadí, zasvětíme vás na našem webináři.
„Současná aktualizace operačního systému IOS 14.4 na zařízeních značky Apple zapříčinila, že v rámci pixelu můžete s doménou nakonfigurovat pouze 8 základních událostí. K tomuto kroku se Facebook uchýlil především s ohledem na bezpečnost dat uživatelů. Proto je důležité, abyste si důkladně promysleli, které události pro vás budou nejeefektivnější, a které tím pádem na web nebo e-shop nasadíte.“
Jak jsme zmínili výše, Facebook pixel neslouží pouze jako analytický nástroj. Události, které sbírá jsou důležité především pro správnou optimalizaci Facebookových kampaní. Díky sledovaným konverzím můžete vy nebo váš specialista spustit výkonnostní kampaně, které přinášejí peníze do vašeho byznysu.
Ovšem pixel kód umí také jiná kouzla. Události, které o návštěvnících webu nebo e-shopu posbíráte můžete využít k zacílení kampaní na podobné okruhy uživatelů neboli lookalike publika. To oceníte zejména pokud nechcete nebo z nějakého důvodu nemůžete cílit na konkrétní zájmy uživatelů. Vygenerujete si například publikum podobné uživatelům, kteří přidali zboží do košíku. Nebo uživatele s podobnými zájmy, jako mají fanoušci vaší stránky.
VýhodyFacebook pixelu
- Snadno se dozvíte, kolik návštěvníků na váš web či e-shop přišlo z Facebooku.
- Možnost využití lookalike publik pro kampaně.
- Možnost spuštění remarketingových i retargetingových kampaní, které budou vodit lidi zpět na vaši platformu.
Zaujaly vás sociální sítě a chtěli byste se o nich dozvědět více? Zajděte na virtuální slovíčko s naším Michalem, specialistou na sociální sítě.
Zodpověděl pro vás několik nejdůležitějších otázek, co se „socek“ týče.