Archetyp - zkratka k srdci vaší značky
Přehlédli jste 1. díl našehobrandového seriálu?
Propojení motivací zákazníků a prodeje produktů
Jak najítsrdce své značky
Objevit archetyp, který plně vystihuje vaši značku a její podstatu, nemusí být tak snadné, jak se může zdát. Chcete-li svým zákazníkům i celému světu ukázat, kdo doopravdy jste, nemůžete pouze klouzat po povrchu. Musíte jít do hloubky, do nitra svého srdce a zjistit, kdo doopravdy (nejen) jako značka jste a proč podnikáte. To nejlepší z toho pak musíte ukázat skrze produkty i charakterem své značky.
Pokud se vám to povede, a to v souladu s některým z archetypů, je pravděpodobné, že vás ti, od kterých to žádáte, vyslyší.
12 archetypů v kruhu a naplnění všech tužeb zákazníků
4 základnímotivace zákazníků
INDIVIDUALITA
MISTROVSTVÍ
STABILITA
SOUNÁLEŽITOST
4 nejsilnější lidské touhy si autorky spravedlivě rozdělily na 12 archetypů. V každé oblasti najdeme vždy 3 archetypy, které naplňují tutéž tužbu, jen pokaždé jiným způsobem. Jedná se tak o podrobný popis toho, jak dokáže lidský mozek uvažovat a jak na to může marketing reagovat velmi přirozeným a organickým způsobem.
Autorky pro větší srozumitelnost vyjádřily lidské motivace opravdovými touhami, které člověk vyjadřuje skrze vyslovené příběhy svých oblíbených značek.
INDIVIDUALITA (NEZÁVISLOST) = TOUHA PO RÁJI
MISTROVSTVÍ = ZANECHAT VE SVĚTĚ SVOU STOPU
SOUNÁLEŽITOST = ŽÁDNÝ ČLOVĚK NENÍ OSAMĚLÝ OSTROV
STABILITA = DÁT SVĚTU ŘÁD
Co nám archetyp dává
✓ Fungujeme a prezentujeme se v uchopitelných mezích lidského myšlení a chápání.
✓ Máme vazbu mezi svými produkty a zákazníky.
✓ Umíme pracovat s emocemi a touhami.
✓ Vidíme cestu do vlastního srdce i srdcí našich zákazníků.
Co nám bez archetypu chybí
✓ Význam našeho produktu v emoční rovině.
✓ Jasný význam našeho příběhu, který tvoří hmatatelné výsledky.
✓ Nadčasovost, univerzálnost, trvalost významu naší značky.
✓ Osobní a nezaměnitelná identita na poli naší konkurence.
Hodila by se vám s budováním značkypomocná ruka
Začněme společně.