Archetyp - zkratka k srdci vaší značky

Přehlédli jste 1. díl našehobrandového seriálu?
Propojení motivací zákazníků a prodeje produktů
Jak najítsrdce své značky
Objevit archetyp, který plně vystihuje vaši značku a její podstatu, nemusí být tak snadné, jak se může zdát. Chcete-li svým zákazníkům i celému světu ukázat, kdo doopravdy jste, nemůžete pouze klouzat po povrchu. Musíte jít do hloubky, do nitra svého srdce a zjistit, kdo doopravdy (nejen) jako značka jste a proč podnikáte. To nejlepší z toho pak musíte ukázat skrze produkty i charakterem své značky.
Pokud se vám to povede, a to v souladu s některým z archetypů, je pravděpodobné, že vás ti, od kterých to žádáte, vyslyší.
„V knize Hrdina nebo psanec autorky doporučují použít pro definici značky vždy pouze jeden archetyp. Jinak se dle nich štěpí energie vložená do budování značky i pozornost zákazníka. My však upřednostňujeme spíše unikátní a co nejniternější popis značky, kterou se zákazníkem definujeme. Proto se někdy obrátíme i ke dvěma archetypům, které jsou dokonalým zhmotněním značky. Někdy pracujeme také s tím, že jeden archetyp je tzv. oborový (například Pečovatel pro zdravotní služby) a ten, který ho povyšuje na jeho unikátní podobu, je pak archetyp charakterový. Nejde o to dostat se do nějaké škatulky, ale co nevíce poznat sebe sama, a to pak vystihnout skrze prostředky, kterým budou ostatní rozumět.“

12 archetypů v kruhu a naplnění všech tužeb zákazníků
4 základnímotivace zákazníků
INDIVIDUALITA
MISTROVSTVÍ
STABILITA
SOUNÁLEŽITOST

4 nejsilnější lidské touhy si autorky spravedlivě rozdělily na 12 archetypů. V každé oblasti najdeme vždy 3 archetypy, které naplňují tutéž tužbu, jen pokaždé jiným způsobem. Jedná se tak o podrobný popis toho, jak dokáže lidský mozek uvažovat a jak na to může marketing reagovat velmi přirozeným a organickým způsobem.
Autorky pro větší srozumitelnost vyjádřily lidské motivace opravdovými touhami, které člověk vyjadřuje skrze vyslovené příběhy svých oblíbených značek.
INDIVIDUALITA (NEZÁVISLOST) = TOUHA PO RÁJI
MISTROVSTVÍ = ZANECHAT VE SVĚTĚ SVOU STOPU
SOUNÁLEŽITOST = ŽÁDNÝ ČLOVĚK NENÍ OSAMĚLÝ OSTROV
STABILITA = DÁT SVĚTU ŘÁD
Co nám archetyp dává

✓ Fungujeme a prezentujeme se v uchopitelných mezích lidského myšlení a chápání.
✓ Máme vazbu mezi svými produkty a zákazníky.
✓ Umíme pracovat s emocemi a touhami.
✓ Vidíme cestu do vlastního srdce i srdcí našich zákazníků.
Co nám bez archetypu chybí

✓ Význam našeho produktu v emoční rovině.
✓ Jasný význam našeho příběhu, který tvoří hmatatelné výsledky.
✓ Nadčasovost, univerzálnost, trvalost významu naší značky.
✓ Osobní a nezaměnitelná identita na poli naší konkurence.
Hodila by se vám s budováním značkypomocná ruka
Začněme společně.