10+ trendů, které ovládnou Pinterest v roce 2022

Pinterest jako každý rok zveřejnil svou výroční zprávu, jejíž součástí je vždy predikce toho, co se bude následující rok vyhledávat a pinovat. Proč této predikci věnovat pozornost? Každý rok s ní Pinterest slaví úspěch a v roce 2021 se trefil dokonce v 80 % svých predikcí. Pokud tedy pinujete a nechcete zaostat v trendech, pokračujte k článku.
V predikci je možné listovat buď podle rozdělení publika (generace Z, Mileniálové, Generace X a Boomers) nebo podle 13 hlavních kategorií. Z 35 trendů jsme vybrali 10, které nás nejvíc zaujaly a detailněji jsme je rozebrali. Zbytek trendů není o nic méně zajímavý a prohlédnout si je můžete zde.
TIP: O Pinterestu jste slyšeli, ale zatím netušíte, jak ho pro svou značku využít? Zjistěte, co je Pinterest a jak funguje v Eliščině prvním článku.

10 Pinterest trendů, které stojí v roce 2022 za pozornost

1.Noční dobrodružství (Night moves)

Tento trend bude řídit generace Z. Nezapomenutelné chvíle se budou stávat po západu slunce. Lidé budou po práci vyrážet více do přírody, do měst, fotit, natáčet a zažívat nová dobrodružství. Telefony nabízejí čím dál kvalitnější fotografování v noci, takže očekávejte Pinterest plný noční oblohy.

Jak trend využít pro svou značku?

Inspirujte cestovatele pomocí videoreklam, aby si své noci co nejlépe užili. Od prohlídek města za světla až po procházky po pláži osvětlené hvězdami. Navíc po setmění zvýrazněte místa, která musí vidět, abyste přidali rozměr jejich zážitku z prohlídky. Pomocí reklam na sbírky povzbuzujte lidi, aby zachytili své výjimečné noční chvíle. Sdílejte funkce fotoaparátu a smartphonu, jako je blesk a vysoce kvalitní video, abyste jim pomohli připomenout si vzpomínky na soumrak.

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Mobilní telefony, kamery, doplňky pro focení, karavany, výlety do přírody, tipy na vyhlídky, road tripy, noční města, stany, night make-up look, úniky do přírody, spaní v autě a doplňky pro spaní v autě, tipy na jídla do auta (piknik v autě při noční obloze), romantická gesta, večerní make-up.

2.Tunning aut (Hotter wheels)

V roce 2022 budou lidi provádět zásadní přeměny svých automobilů pomocí vylepšení dekorů a zvukových systémů. Za tímto rostoucím trendem stojí všechny věkové skupiny.

Jak trend využít pro svou značku?

Pokud prodáváte technologické doplňky do auta, tvořte obsah, který vaše produkty představí. Ať už půjde o fotky nebo video. 

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Tipy na dekorace do auta, kvalitní zvukový systém, vybavení automobilu, interiéry auta, investiční tipy na vylepšení auta, pojištění k ochraně auta, nápady na podcasty, playlisty do auta, vůně do auta, karavany.

3.Oslava netradičních událostí (Altbashes)

Adoptovali jste si domácího mazlíčka? Otevřete šáňo. Ukončili jste vztah? Uspořádejte večírek. Vyhodili vás z práce? Tady je dort. V příštím roce se budou oslavovat jinak obyčejně neoslavované události. Oslavy mají značit nové milníky a prostory pro nové životní kapitoly.

Jak trend využít pro svou značku?

Značka potravin a nápojů může přicházet s recepty. Máte cestovní kancelář nebo pronajímáte chaty, hotely? Zaměřte se na ty, kteří chtějí trávit single dovolenou. Prodáváte dekorace na oslavy? Vytvořte výhodné balíčky přímo pro výše zmíněné netradiční tipy oslav. 

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Recepty na dorty, tipy na drinky, tipy na občerstvení, dort pro psy a kočky, single dovolená, rozvodová párty, party ideas, ozdoby na večírek a do fotokoutku.

4.Investování a šetření (Finpowerment)

V roce 2022 vezmou lidé finanční záležitosti do svých rukou a vydají se na nové cesty k finanční gramotnosti. Mileniálové hledají investiční tipy, finanční vzdělávání a investice do nemovitostí pro začátečníky.

Jak trend využít pro svou značku?

Pokud cílíte na rodiče, poskytněte jim tipy, jak vést své děti k finanční gramotnosti (10 money tips to teach kids, how to save money, passive incoming tips...). 

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Investment tipy, financial education, tipy na vedení financí, deníky na útratu, příjmy i výdaje, investiční kurzy, tipy na spoření, prasátka, finanční gramotnost.
TIP: Nebojte se přidávat nástěnky a piny v anglickém jazyce. Podle našeho průzkumu, kterého se zúčastnilo asi 300 lidí, právě 70 % z nich vyhledává obrázky v angličtině. Nemusíte se tak bát, že díky anglickým nástěnkám přijdete o české uživatele.

5.Ještě víc šperků (Be jeweled)

Obyčejné náušnice, manžety nebo vrstvení náhrdelníků? Ano, šperky frčí stále, ale generace Z je posouvá stále dopředu. Jsou více kreativní a zkrášlují celé tělo. Co tedy frčí? Zubní drahokamy, bohaté piercingy v uších, blyštivá pedikúra nebo třeba křišťálové ozdoby okolo očí.
Pinterest Predicst 2022

Jak trend využít pro svou značku?

Pokud jste kosmetická značka, nabídněte svým zákazníkům vylepšit takzvané kočičí oči křišťálovými ozdobami. Vytvořte návody, které je naučí, jak dosáhnout přesného umístění drahokamů – od vnějších koutků až po obočí. 
Pokud jste módní značka, ukažte módním nadšencům, jak přeměnit obyčejné bílé tenisky na mistrovská díla. A pokud prodáváte šperky - ukažte nové způsoby, jak je nosit a kombinovat.

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Piercing, šperky, zubní drahokamy, líčení, design. 

6.Objem a styling vlasů (Puff love)

Obří drdoly, které budou natupírované. Co největší objem vlasů, načechrané účesy a drdoly – to je trend, který započal u generace Z, ale v příštím roce bude nedílnou součástí všech ostatních.
Pinterest totiž ví, že miliony lidí vyhledávají inspiraci v oblasti vlasů a krásy, a proto na tyto trendy v létě 2021 odpověděl zavedením vyhledávání vlasových typů a umožní tak vyhledávat inspiraci napříč různými typů vlasů.

Jak trend využít pro svou značku?

Prodáváte doplňky na styling vlasů? Ukažte lidem, čím mohou podpořit udržení objemu nebo tvaru. Můžete cílit i na rodiče, kteří vyhledávají tipy na účesy pro své děti.

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Prodej vlasových a stylingových produktů, vlasových doplňků, videa zaměřená na návody stylingu vlasů, vlasové nástroje (kulmy, fény, natáčky), přírodní vlasové vitamíny.

7.Kostky všude kam se podíváte (Check yourself)

Hravý vzor kostek mají na svědomí hlavně Mileniálové a Boomeři. A nemusíte si představit jenom kostkovaný vzor na oblečení. Pofrčí hlavně mezi tech produkty - jako pozadí na tapetě, pouzdra na telefony nebo i Rubikova kostka. Celoročně se vyhledávají tipy na lakování a vzory na nehty.

Jak trend využít pro svou značku?

Pokud jste tedy kosmetická značka, natočte a nafoťte manikúru s různými tvary a barvami, nalepovací nehty pro snadnou aplikaci, laky na nehty a nezapomeňte na ozdoby. Pokud máte e-shop s textiliemi, zařaďte do svého sortimentu kostkované povlečení, koberečky, přikrývky apod. Trendy bude vyhledávat i kostkované dezerty. 

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Laky na nehty, oblečení, móda, designový nábytek, tipy jak zařídit místnosti podle nejnovějších trendů, pozadí na monitory a mobilní telefony, home decor. 

8.Zvířecí architektura (Barkitecture)

Podle předpovědi Pinterestu budou obytné prostory předělané tak, aby co nejlépe vyhovovaly potřebám domácích mazlíčků. Trendy tak budou domy pro psy, kočky a další mazlíčky. 

Jak trend využít pro svou značku?

Jako značka pečující o domácí mazlíčky se zaměřte na milovníky domácích mazlíčků a pomozte jim navrhnout vše od vlastních mycích stanic pro psy, vlastního kočičího koutku až po výrobu domácí pochoutky pro své chlupaté přátele.
E-shop prodávající nábytek se můžete zaměřit na tipy, jak předělat starý nábytek. Například předělání šuplíku ze staré skříně na kočičí postel a doporučte jeho vybavení třeba polštářem. Nebo natočte výrobu pelíšku ze starého šuplíku.

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Kočičí domeček (cat home design), luxusní domeček pro kočky (luxury cat room) , luxusní domeček pro psy (luxury dog room), pelíšek vyrobený z nábytku (dog beds made from furniture), výroba domácích pochoutek pro zvířata, doplňky pro domácího mazlíčka. 

9.Hodiny, hodinky, řemínky (Hot horology)

Možná je to znamení doby, ale lidé se více než kdy jindy zajímají o hodiny a hodinky. Nadměrně velké hodiny jako dekorace, náramky na hodinky ze staré školy a luxusní pánské hodinky budou určovat styl roku 2022, zejména pro Generaci X a Boomers. 

Jak trend využít pro svou značku?

Vrací se analogové hodinky, takže pokud je nabízíte, zpozorněte. Vyhrajte si s tipy, jak hodinky kombinovat se stylem oblékání, vyzdvihnout hodinky jako nezbytný doplněk. Můžete třeba spojit luxusní pánské hodinky s udržitelným stylem a brát je tak jako investici. Nesmíme zapomenout ani na nástěnné hodiny všech rozměrů, tvarů a stylů. 

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Velké hodiny, dekorace do domácnosti, hodiny do domácnosti, luxusní hodinky, analogové hodinky, luxusní pánské hodinky, pásky k hodinkám Apple Watch.

10.Perly se vrací (Pearlcore)

Perly jsou nadčasovým a elegantním doplňkem každého outfitu. Dříve byly považovány za staromódní, přitom je může nosit každý a v jakémkoli věku. Pinterest předpovídá, že perly ovládnou svět módy. Perly zasáhnout nejenom šperky a doplňky, ale objeví se také například na svatbách nebo výzdobách večírků a oslav.
Pinterest Predicts 2022

Jak trend využít pro svou značku?

Ukažte uživatelům, jak díky perlám ozvláštnit outfit. Nabídnout můžete také svatební pozvánky, prostírání a balónky inspirované perlami. A nezapomeňte na náhrdelníky z umělých perel jako ozdoby na párty.

Pomozte svému publiku vnést decentní luxus do přestavby domu s perleťovými dlaždicemi nebo saténovými perleťovými nástěnnými malbami. Propagujte perleťové fotorámečky, perlami zdobené podnosy a korálkové dekorační polštáře.
 

Pro jaké produkty/služby/články je tento trend vhodný?

Perlové prsteny, náušnice, náramky a řetízky, svatební dekorace, svatební dorty, párty výzdoba, nehty, dekorace do domácnosti, ozdoby do vlasů.

Zaujaly vás některé z trendů? Projděte si všechny, které Pinterest pro rok 2022 vytipoval. Mezi další patří například Dopamine Dressing, díky kterému budeme vyhledávat outfity plné výrazných barev. Oh my Goth přinese gotiku do oblečení i home decoru, Batter Up popisuje trendy u dortů a cukrařiny, Biophilic design dostane květiny do všech kanceláří, obýváků i ložnic, odpočívat a unikat z reality budeme díky Emotional Escape Rooms, které si sami vytvoříme. Budeme pít čaj a užívat si Cuppa Time a sbírat budeme i Relation-tips, aby naše vztahy byly lepší. A to stále není všechno.

Účet na Pinterestu máte, ale nefunguje podle vašich představ?

Eliška se na váš profil do detailu podívá a pošle vám e-mailem konkrétní doporučení, díky kterým bude váš Pinterest účet plnit cíle lépe.

Zajímavostnakonec

Poslední zajímavostí je barva roku 2022, která bývá každoročně vyhlašována institutem Pantone. Pro rok 2022 je to barva periwinkle blue (PANTONE 17-3938 Very Peri), která má symbolizovat globálního ducha doby a transformaci, kterou si jako společnost procházíme.

Barva roku Pantone 2022
Zdroj: https://www.pantone.com/color-of-the-year-2022-palette-exploration
„Ať už vás zaujal jakýkoliv trend, buďte kreativní. Chyťte trend za pačesy, propojte ho se svou značkou či produktem a nebojte se na něm v novém roce na Pinterestu svést.“

Generazce X, Y, Zaneb kdo je kdo

  • Generace X – generace, jejíž příslušníci se narodili v rozmezí let 1965 až 1980. Vyrůstala ve finanční, rodinné a společenské nejistotě. Tato generace měla už oba pracující rodiče. Mnohem častější byla rozvodovost a žití v neúplné rodině.
  • Generace Y – Mileniálové - generace narozená mezi lety 1975 až 2000 považovaná jako nástupce generace X. Mileniálové jsou ekonomicky aktivní, požadují vyšší životní úroveň a chtějí být více zodpovědní za sociální jistoty, důraz kladou i na osobní uplatnění, zároveň se velice zajímají o svůj osobní život.
  • Generace Z – známá také jako internetová generace, je název pro skupinu lidí narozených od poloviny 90. let 20. století do roku 2021. Je známá životem online a v rychlém tempu spojeným s okamžitým sdílením myšlenek a poznatků na různá témata pomocí médií a sociálních sítí.
  • Boomers - Generace baby boomers bývá často označována jako generace poválečná generace. Zástupci této generace se narodili mezi roky 1946 a 1964. Tato generace si zažila jak období normalizace, tak rozkvět Hippies a Punku. Jsou konzumenty tradičních médií (televize, rádio, časopisy a noviny), ačkoliv překvapivé množství z nich má facebookový účet. Co se financí týče, veškeré transakce raději provádějí v pobočkách bank. Charakterizuje je poválečný optimismus, studená válka a hnutí hippies.

Eliška Bielková

Eliška Bielková

specialistka online marketingu

Eliška na začátku nastoupila na juniorskou pozici. Svět online marketingu ji hned nadchl. Po půl roce dostala na starost své první zakázky a nyní už se nezalekne ani těch větších. Nejvíce si rozumí se zbožovými srovnávači a nástrojem Mergado, kde získala i certifikát specialisty.  Mezi další oblíbené činnosti patří SEO nebo analytická činnost. Vedle správy svých zakázek pečuje také o nováčky, kterým pomáhá se získáním základních znalostí v online marketingu a jejich rozvojem. Pokud zrovna není v práci nebo ve škole, pravděpodobně cestuje po workshopech, konferencích, tráví čas s přáteli nebo hikuje po horách.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti