Quadient – nadnárodní gigant, kterému jsme pomohli s náborem

Naši specialisté nabídli společnosti Quadient pomocnou ruku v náborových aktivitách a společně jsme vytvořili inovativní strategii zaměstnavatelské značky, využili sociální sítě a PPC kampaně k oslovování talentovaných vývojářů a testerů. S ohromujícím počtem zobrazení a prokliků jsme získali skvělé výsledky, zvyšující povědomí o Quadientu jako prestižním zaměstnavateli. Naše spolupráce byla natolik úspěšná, že se plánuje pokračování i do budoucnosti. Zajímá vás, jak spolupráce probíhala? Dozvíte se v článku.

V eBRÁNĚ se specializujeme na pomoc především malým a středním firmám. To už každý, kdo o nás alespoň jednou slyšel, ví. Ale s ohledem na naše pečovatelské poslání jsme nabídli pomocnou ruku i dceřiné společnosti nadnárodního IT gigantu jménem Quadient.


Co se skrývá za názvem Quadient

Quadient je mezinárodní společnost s celosvětovým působením v oblasti Customer Experience. Největším světovým bankám, pojišťovnám a dalším Enterprise společnostem dodává řešení, která rozvíjí zákaznickou zkušenost a zlepšují správu komunikace. Zaměstnanci Quadientu tak spolupracují s firmami jako DHL, InG, Nespresso či Michellin. Mateřská společnost sídlí ve Francii a své dceřiné franšízy má v 27 zemích světa včetně České republiky.

eBRÁNA Quadientu učarovala

S Quadientem jsme se poprvé setkali na vyhlášení Zaměstnavatele roku 2021, kde jeho představitelku, paní Klikovou, Employer branding manažerku, zaujala řeč našeho CEO Martina Semeráda. Proslov jí v hlavě uvízl natolik, že jakmile začali hledat partnera pro pomoc s náborem zaměstnanců, měla hned jasno. Věděla, že novou strategii pro český Employer Branding chce řešit právě s eBRÁNOU.

Mise Employer Branding zahájena

Quadientu jsme navrhli, že budování Employer Brandingu povedeme skrze PPC kampaně a kampaně na sociálních sítích. Aby byla komunikace konzistentní napříč všemi kanály, pustili jsme se rovnou i do vytvoření nové kariérní stránky čistě pro české uchazeče.


Rozsáhlý wireframe pro naplnění vize

Abychom se trefili do korporátního gusta a zároveň externímu programátorovi ukázali, jak bychom chtěli, aby stránka opravdu vypadala, zpracovali jsme detailní wireframe. Stanovili jsme si hmatatelnou představu o tom, co vše bude stránka obsahovat, jakým tónem budeme k uchazečům mluvit a co by měly texty říkat. Vycházeli jsme z globálního Quadient brandu obohaceného o český důvtip. Následně jsme se pustili do přípravy vylepšeného wireframu, který ukazoval, jak by měla stránka ideálně vypadat na live verzi.

A jak dopadl výsledek se můžete podívat ZDE.

Koho Quadient hledá

Pozice jsou otevřené pro uchazeče z celé České republiky. Chceme oslovit především vývojáře a testery, kteří se zajímají o C#, java, kotlin, .net a automatické testování. Hledáme pouze seniory.


Využili jsme sílu in-house cílovky...

Quadient má jasně stanovenou vizuální identitu, která se propisuje všude. Tím jsme samozřejmě byli do jisté míry omezení. Abychom tyto mantinely dodrželi, ale zároveň do kampaní vnesli naši kreativitu, rozhodli jsme se do vizuálů použít hlášky z programátorské hantýrky.

A tak jsme vytěžili naše vlastní programátory. Představili jsme jim naše nápady a probrali s nimi, jestli by je naše nápady zaujaly, popřípadě zda jim přijdou vtipné. To byla trefa do černého.
 

... a probrali jsme, kde vývojáři tráví svůj online čas.

Odpověď byla poměrně jednoznačná – na sociálních sítích. Proto jsme se rozhodli vést kampaně přes Facebook, k němu přidružený Instagram, a LinkedIn. Proč právě tyto sítě?

 

  • Protože na Facebooku najdete prakticky kohokoliv – má nejširší cílovou skupinu ze všech sociálních sítí.
  • Instagram, protože i vývojáři jsou lidé a rádi se podívají na nějaké to Reels nebo ve Stories omrknou, co dělají ostatní.
  • Protože LinkedIn je profesní sociální síť, na které dokážeme precizně oslovit definovanou cílovou skupinu.

Má vaše značka sjednocený vizuální styl?

Mít pouze logo nestačí. Přečtěte si článek, ve kterém se dozvíte, co všechno patří do vizuální identity a zda ji vaše firma využívá správně.


Grafiku máme, jde se na kampaně

Poté, co nám grafici vytvořili parádní bannery, jsme se mohli pustit do přípravy kampaní jako takových. Při nastavování PPC kampaní jsme s Quadientem hodně komunikovali, abychom se zaměřili pouze na unikátní a relevantní slova, která přinesou výsledky.

Právě proto, že je český Quadient součástí globální společnosti, má i své způsoby sledování a vyhodnocování konverzí i tagování kampaní. A tak jsme si rozšířili obzory o nový trackovací nástroj – Phenom People.

Napříč všemi online kanály se nesly čtyři základní typy:

Kampaně, v nichž se objevovaly programátorské claimy

Měly primárně zaujmout svou nevšedností a zahrát na emoční notu potenciálního uchazeče.

Compiluj v Quadient

Kampaně, které měly ukázat, jak vypadá život v Quadientu

Tato sada měla kandidátovi dopravit emoce ještě před samotným pohovorem a ukázat mu, jak to v Quadientu vypadá i na co se může těšit.

Jak vypadá život v Quadientu

Kampaně zaměřené na emoce

Účelem bylo zaujmout cílovou skupinu každodenními programátorskými hláškami a problémy, čímž jsme chtěli poukázat na to, že lidé pracující v IT nejsou žádní roboti, ale lidé s vášní vyvíjet.

Zlepšuj s námi klientské systémy

Remarketingové kampaně s EVP

Zachycovaly uchazeče, kteří již landing page navštívili, a ukázaly jim unikátní hodnoty zaměstnavatele neboli co je na práci v Quadientu prestižní .
Pojď vyvíjet s Quadient

Když sjednotit komunikaci, tak i offline

Během naší spolupráce vyšel v Deník.cz článek o tom, že se Quadient umístil mezi TOP zaměstnavateli v Královéhradeckém regionu. Díky důvěře a spokojenosti jsme vyhotovili i copyedit tohoto PR článku, a tak veškerá komunikace během naší spolupráce hezky ladila a mluvila k publiku jednotným tónem.

Vše musí dávat smysl

Původně jsme Quadientu měli s náborem pomáhat po dobu 3 měsíců. Ale jelikož během prázdnin museli vyhlásit job freeze, spolupráci jsme nakonec protáhli na půl roku. Abychom zbytečně neboostovali kampaně v období, kdy se nenabírá, prodloužili jsme správu a rozložili kredity do více měsíců s tím, že budeme opravdu držet pouze povědomí o Quadientu jakožto skvělém zaměstnavateli.

Pár čísel k výsledkům kampaní

​​​​

  • kampaně vygenerovaly celkem 28 000 prokliků
  • na web se z kampaní dostalo téměř 13 000 uživatelů
  • rozpočet na kredity činil 8 876 £
  • za tuto částku se reklamy zobrazily 7 091 366×

Jízdu s Quadientem jsme si užili

Během spolupráce jsme měli možnost poznat opravdu rozsáhlý Quadient tým od marketingové manažerky přes personalistku i IT specialistu až po hlavní marketingovou agenturu Dawson Walker sídlící ve Velké Británii, která schvaluje výběr lokálních marketingových agentur. Každý, s kým jsme spolupracovali nám dal užitečný vhled do Quadient zákulisí. Mimo jiné i díky tomu byla celá spolupráce natolik úspěšná.

Bude pokračování?

Fakt, že Quadient není náš typický klient, nezabránil tomu, abychom byli všichni nadmíru spokojení. Naše spolupráce přinesla kýžené ovoce a o tom, že Quadient nabírá lidi bylo slyšet na každém internetovém rohu. Paní Kliková i Dawson Walker si výsledky českých kampaní velice pochvalovali a pokud vše půjde podle plánu, ve spolupráci budeme pokračovat i v letošním roce.

Pokud byste se i vy rádi dozvěděli, jak budovat značku zaměstnavatele, neváhejte se na nás obrátit. Společně přijdeme na způsob, jak HR marketing rozhýbat i u vás ve firmě.


Tereza Faltejsková

Tereza Faltejsková

specialistka na sociální sítě

Terka je nejnovější, ale o to silnější, posilou na našem oddělení content marketingu a sociálních sítí. Stará se o sociální sítě našich klientů, ale i eBRÁNY samotné. Když se zrovna neproklikává Business Managerem, tak se přesouvá na taneční parket, nebo do přírody se svým psím mazlíčkem Sofií.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti